Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازی های ملی در حال برگزاری است و به همین مناسبت من (علی کلهری) به اتفاق همکارم سامان خدایی در قسمت سوم میز کارشناس طرفداری به همراه علیرضا نجاتی به یک سوال پرتکرار پاسخ می دهیم، لیگ ملت های اروپا چیست؟

در قسمت چهارم برنامه میز کارشناس طرفداری، به بررسی ویژه لیگ ملت های پرداخته ایم.

به گزارش طرفداری، شما می توانید در میز کارشناس طرفداری یک بار برای همیشه جواب این سوال را بدهید، لیگ ملت های اروپا چیست؟

قسمت چهارم میز کارشاس طرفداری را ببینید و بخوانید:

علی کلهری:

در روزهایی که بازی های باشگاهی در اروپا تعطیل است و بازیکنان در اردوهای ملی خودشان به سر می برند، دومین دوره رقابت های لیگ ملت های اروپا در حل برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقابت ها در چهار سطح A، B c و d برگزار می شود و تیم ها بر اساس رتبه ای که در رنکینگ فیفا دارند، در این گروه ها قرار می گیرند.

سامان خدایی:


همراه شما هستیم و قرار است با علیرضا لیگ ملت های اروپا را بررسی کنیم. علیرضا سلام. یه تورنومنتی داریم که دو سال است درحال برگزاری است و شاید خیلی از فوتبال دوستان هدف و نحوه برگزاری آن را ندانند. یک توضیح کامل در این مورد می دهی؟

علیرضا نجاتی

سلام سامان. قبل از برگزاری لیگ ملت های اروپا در روزهای بین المللی بازی های دوستانه را می دیدیم که معمولا برای خود تیم ها و بینندگان جذابیت نداشت. یوفا برای جذاب کردن تصمیم گرفت تورنومنتی به نام لیگ ملت های اروپا را برگزار کند تا تمام تیم های اروپا بتوانند در آن شرکت کنند و فرصت رقابت برای کسب جام و حتی سهمیه یورو هم داشته باشند. تیم ها علاوه بر آن می توانند سود مالی کسب کنند که خلاف بازی های دوستانه، شرکت در این رقابت های می تواند جذابیت ها و سود مالی خودش را داشته باشد.


در دومین دوره این مسابقات، در سطح A، چهار گروه وجود دارد و در پایان این مسابقات تیم هایی که در سطح A، آخر شدند، جای خود را به تیم های اول سطح B می دهند و این گونه این انتقال بین تیم های مختلف انجام می پذیرد و پاداشی هم در نظر گرفته شده است. در اولین دوره این مسابقات، پرتغال با شکست هلند قهرمان شد. تیم ملی سوئیس هم در دیدار رده بندی پیروز شد و به عنوان تیم سوم معرفی شد.


در سال اول لیگ ملت های اروپا چه اتفاقی رخ داد؟

 

لیگ ملت های اروپا در چهار سطح برگزار می شود. سال اول در گروه A چهار گروه سه تیمی تشکیل شدند و 12 تیم در این سطح رقابت کردند. چهار تیم به نیمه نهایی رسیدند و در نهایت هلند و پرتغال فینالیست شدند که پرتغال قهرمان این رقابت ها شد.


یکی از مزیت هایی که لیگ ملت های اروپا دارد این است که انگیزه خاصی را بین تیم های کوچک به وجود آورده است چرا که این تیم ها هم در قالب رقابت های رسمی به مصاف هم می روند و هم پاداشی هم دریافت می کنند. برای مثال تیم قهرمان پارسال حدود 10.5 میلیون یورو پاداش گرفت. تیم نایب قهرمان 9 میلیون و تیم سوم هم 8 میلیون یورو پاداش دریافت کردند. به همین علت تیم های کوچکی مثل ایسلند یا نروژ می توانند با انگیزه های خاصی در این رقابت ها شرکت کنند.


لیگ ملت های اروپا هر چند سال یک بار برگزار می شود؟ ماجرای حاشیه آلمان

مسابقات هر دو سال یک بار برگزار می شود و می توانیم هر دو سال یک بار یک قهرمان جدید ببینیم. در مورد آن حاشیه، همانطور که گفتم فرمت مسابقات تغییر کرد و فصل گذشته سطح A 12 تیم داشت. چهار گروه سه تیمی تشکیل شد. آلمان در یک  گروه سخت با فرانسه و هلند هم گروه شد و سوم شد که قرار بود طبق قانون به سطح B سقوط کند. اما برای جذاب شدن مسابقات یوفت تصمیم گرفت گروه ها را چهار تیمی کند و چهار گروه چهار تیمی تشکیل شد و به این ترتیب آلمان در سطح A ماند.
علیرضا سوال آخر، مدعی اصلی این دوره چه تیم هایی هستند؟
به نظرم با گذشت چهار هفته از مسابقات خیلی زود است در این خصوص صحبت کنیم. اما به نطرم فعلا ایتالیا و هلند برای صعود رقابت دارند. فرانسه و پرتغال، انگلیس و بلژیک، آلمان و اسپانیا مدعی صعود به نیمه نهایی هستند. از نظرم در گروهی که فرانسه و پرتغال هستند، به نظرم هر تیمی که صعود کند می تواند مدعی اصلی قهرمانی باشد و احتمالا این تیم پرتغال است.
 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ ملت های اروپا میز کارشناس طرفداری برگزار می شود رقابت ها چهار گروه تیم ها یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهاد برگزاری دومین اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان در پنجم آذر ۱۴۰۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ علی محمد زنگانه گفت: تلاش می‌کنیم به مناسبت برگزاری این اجلاسیه، دیدار مردم استان با رهبر معظم انقلاب نیز اتفاق بیفتد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • ام باپه شماره 9 جدید رئال مادرید
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • طرح پیشنهاد برگزاری دومین اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان در پنجم آذر ۱۴۰۴
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • نحوه پرینت و رفع نقص کارت کنکور ۱۴۰۳ | داوطلبان این توصیه‌های مهم را جدی بگیرند
  • نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • نشست بررسی نحوه خروج اتباع غیر مجاز
  • چهار گروه قربانی افزایش تورم تولیدکننده در اسفند