Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا  پورمحمدی روز پنجشنبه در جلسه ستاد باز آفرینی شهری استان اظهار کرد: با وجود طرح‌های متعدد برای تولید مسکن، هنوز اقدام عملیاتی قابل توجهی در این حوزه انجام نشده است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در جلسات ستاد بازآفرینی شهری، شاهد گزارش‌های تکراری هستیم، افزود: این ستاد بالاترین مرجع سیاست‌های تولید مسکن در استان است و انتظار داریم که برای سامان‌دهی حوزه مسکن و تأمین مسکن اقشار محروم و کم‌درآمد تدابیر جدی اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در همین زمینه بر گره گشایی مشکلات و تسریع در روند پروژه های احداث مسکن بازآفرینی شهری و اقدام ملی مسکن در استان تاکید کرد.
پورمحمدی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در این زمینه بسیار کمتر از انتظارات است، تاکید کرد: کارگروهی در این خصوص تشکیل شود تا با تدبیر، جدیت و سخت کوشی کارها را پیش ببرد.
وی افزود: سیاست های مسکن برای نیازمندان دو وجهی است چرا که هم سرپناه است و هم در این وضعیت اقتصادی دارایی است از این رو باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات موجود در این زمینه را حل کنیم.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه بیشتر طرح‌های مسکن در استان، در حد برنامه‌ریزی است و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است، گفت: در بحث ساخت‌وساز مسکن توفیق چندانی در استان نداریم.
جواد رحمتی افزود: درخواست‌هایی که منجر به عقد قرارداد در طرح‌های تولید مسکن شده بسیار اندک است و بیشتر طرح‌های اجراشده نیز به صورت خودمالک بوده است.
وی با اشاره به اینکه موضوع زیرساخت ها یکی از نقاط کلیدی طرح هاست تاکید کرد: در مناطقی که قرار است به صورت انبوه مسکن احداث شود باید زیرساخت ها تعریف و بررسی شوند.


مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: در حوزه اقدام ملی مسکن ، سهم استان آذربایجان شرقی ۴۰ هزار و ۲۳۱ واحد است که تاکنون ۵۴ هزار و ۱۴۸ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند.
ابوالقاسم سلطانی افزود: از بین ثبت نام کنندگان حدود ۲۶ هزار نفر حائز شرایط بررسی بوده اند که ۶ هزار و ۵۳۸ خانوار تایید صلاحیت شدند.

وی با اشاره به اینکه برای سه هزار و ۸۶۳ واحد، زمین به صورت گروهی واگذار شده است، افزود: در حال حاضر ۱۴ پروژه احداث مسکن برای ساخت ۱۲ هزار و ۵۱۸ واحد در شهرهای تبریز ، مراغه، اهر و مرند در حال اجراست.

وی ادامه داد: با وجود اطلاع رسانی های انجام شده ۳۰ درصد از سهم استان تاکنون تایید صلاحیت شده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی استانداری آذربایجان شرقی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی استانداری آذربایجان شرقی مسکن آذربایجان شرقی استانداری آذربایجان شرقی مسکن اخبار کنکور آذربایجان شرقی مسکن در استان تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه تولید، بازرگانی و ساخت ماشین آلات صنعت شیرینی و شکلات از ۱۱ استان و نمایندگی‌هایی از ۷ کشور محصولات و خدمات خود را عرضه کرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: تولید برای ماندگاری نیازمند کیفیت، نشان تجاری موثر و بازارسازی است.

رحمتی با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در توسعه شبکه بازار، ارائه هنرمندانه محصول در نمایشگاه‌ها و انعکاس رسانه‌ای نمایشگاه‌ها در بستر فضای مجازی را ضروری خواند.

وی با بیان اینکه صنعت شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی به عنوان قطب این صنعت به جایگاه اصلی خود رسیده است صدور ۲۱۵ هزار تن محصولات صنایع غذایی و صادرات شیرینی و شکلات استان به ۷۹ کشور دنیا را نشانگر ظرفیت بالای استان در این بخش دانست.

هفدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات تا هفتم اردیبهشت در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان