Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@11:23:53 GMT

پیش بینی انتخاباتی فیلسوف برجسته آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۲۹۹۲

پیش بینی انتخاباتی فیلسوف برجسته آمریکایی

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه المعلومه، فرانسیس فوکویاما، فیلسوف پرآوازه آمریکایی پیش بینی کرد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شکست سختی در انتظار دونالد ترامپ است.

فرانسیس فوکویاما روز چهارشنبه در سخنانی در دانشگاه المستصریه عراق با پیش بینی شکست رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت دونالد ترامپ در انتخابات آتی آمریکا شکست بزرگی را تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از تحلیلگران و محققان سیاسی انتظار دارند با توجه به محبوبیت بالاتر رقیب دموکرات ترامپ در افکارسنجی‌های عمومی و نیز عملکرد و اقدامات اشتباه او در مواجهه با بحران‌های آمریکا، ترامپ در دور دوم ریاست جمهوری نتواند رای لازم را برای ماندن در کاخ سفید کسب کند.

در حالی که انتخابات آمریکا وارد مرحله نهایی خود شده است، نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد نامزد دموکرات‌ها توانسته در جلب حمایت عمومی رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند. شکاف ۱۷ امتیازی میان بایدن و ترامپ در افکارسنجی‌های عمومی حتی از نتیجه نظرسنجی شبکه سی ان ان در اوایل ماه میلادی جاری نیز فراتر رفته است.

در حالی که کمتر از سه هفته به روز سرنوشت ساز انتخابات آمریکا باقی مانده و بر اساس داده‌های منتشره از سوی دانشگاه فلوریدا تاکنون بیش از ۱۳ میلیون آمریکایی در رای گیری انتخاباتی مشارکت داشته‌اند، نتایج نظرسنجی‌ها نگرانی‌های بسیاری را برای جمهوری خواهان از جهت از دست دادن انتخابات و سنا به وجود آورده است.

یافته‌های این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد عملکرد بحث برانگیز ترامپ در ماه میلادی گذشته و نیز کارنامه افتضاح او در مدیریت کرونا موجب شده تا شانس بیشتر در انتخابات به نفع دموکرات‌ها باشد.

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

انتخابات برای تعیین سرنوشت ۵۴۳ کرسی مجلس سفلی پارلمان هند، موسوم به «لوک سابا» از امروز جمعه آغاز شد؛ انتخاباتی که به موجب آن نزدیک به یک میلیارد رای دهنده در مدت بیش از یک ماه تا تاریخ اول ژوئن در آن شرکت کرده و به نامزد و حزب مورد نظر خود رای می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک دو رقیب اصلی در انتخابات سراسری پر جمعیت‌ترین کشور جهان عبارتند از «ائتلاف دموکراتیک ملی» که توسط حزب «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند موسوم به حزب «بهاراتیا جاناتا»، رهبری می‌شود و ائتلافی متشکل از ۲۶ حزب موسوم به «ائتلاف فراگیر توسعه ملی هند» که رهبری آن را حزب مخالف اصلی یعنی «حزب کنگره ملی هند» بر عهده دارد.

۹۶۹ میلیون نفر رای‌دهنده هندی واجد شرایط شرکت در این انتخاباتی که در هفت مرحله برگزار می‌شود، هستند. اولین مرحله در بازه زمانی ۱۹-۲۵ آوریل در ۱۰۲ حوزه انتخاباتی و ۲۱ ایالت برگزار می‌شود. پس از این مرحله نیز تعداد ۴۴۲ حوزه انتخاباتی و ۵۸ ایالت دیگر تا اول ژوئن در مراحل بعدی انتخابات که تا اول ژوئن به پایان خواهد رسید، شرکت خواهند کرد. شمارش آرای انتخابات نیز از روز چهارم ژوئن شروع خواهد شد.

نخست‌وزیر هند همچنان امیدوار است برای سومین دوره متوالی پیروز انتخابات سراسری شود در حالی که احزاب مخالف می‌گویند در صورت ماندن او در قدرت، هندی‌ها بسیاری از آزادی‌ها را از دست خواهند داد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی و متحدانش برای سومین بار در انتخابات پارلمان هند پیروز خواهند شد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا: اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی ندارند/ نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس بیندازید که از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت کرد
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟