Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:23:31 GMT

آتش سوزی مراتع بویین و میاندشت مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۳۰۹۱

آتش سوزی مراتع بویین و میاندشت مهار شد

منصور شیشه‌فروش شامگاه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وقوع حریق در حدود سه هکتار از مراتع روستای میرآباد که عصر امروز روی داد با تلاش یک ساعته عوامل و تیم های محلی و همچنین پشتیبانی یگان حفاظت از منابع طبیعی مهار شد .

وی یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد از عوامل آتش‌سوزی‌ها در مراتع، انسانی و ناشی از غفلت گردشگران، ساکنان و دامداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون ۵۵۰ هکتار از مراتع و جنگل ها در استان تحت تاثیر حریق قرار گرفته است.

وی یادآور شد: حدود ۲ میلیون هکتار از اراضی مرتعی استان مُستعد آتش‌سوزی است که بیشتر آن در شهرستان‌های غربی و جنوبی قرار دارد به همین دلیل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست کرد تا ۲ پایگاه دائمی اطفای حریق در این مناطق ایجاد کند..

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار  مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود یکصد هزار هکتار جنگل، ۶ میلیون هکتار مرتع و سه میلیون هکتار بیابان است.

به گزارش ایرنا، بویین میاندشت با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان است.

برچسب‌ها اطفای حریق مدیریت بحران اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اطفای حریق مدیریت بحران اصفهان اطفای حریق مدیریت بحران اصفهان اخبار کنکور میلیون هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی سمیعی مطرح کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ از حریق یک واحد تجاری (کارگاه چوب بری) در جاده مخصوص تهران - کرج مطلع شدیم.

وی افزود: برای اطفای حریق و امداد رسانی به این حادثه ۲۱ نیروی آتش نشان به همراه یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری آب و ۶ دستگاه خودروی عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

سمیعی بیان کرد: این حریق در کارگاه چوب بری به متراژ حدوداً ۵۰۰ مترمربع شعله ور و با تلاش آتش نشانان حریق کاملاً مهار و موقعیت حادثه ایمن سازی شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به اینکه با حضور به موقع آتش نشانان از سرایت حریق به دیگر نقاط جلوگیری شد، عنوان کرد: این حادثه مصدومی در بر نداشت.

کد خبر 6087177

دیگر خبرها

  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • مهار حریق گسترده در دامداری سمنان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان