Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با ورود مهمان ناخوانده"کرونا" به کشورمان، یکسالی می‌شود که ۸۰ درصد جامعه با مشکلات معیشتی مواجه شده اند. در حدی که بسیاری از مردم قادر به برطرف کردن نیازهای اولیه خود نیستند. در این میان قیمت دلار، مسکن و طلا روز به روز در حال افزایش است و فعلا سدی هم جلودار آن ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلار و یورو گران شدند | جدیدترین قیمت ارزها در ۲۴ مهر ۹۹

کار به جایی رسیده که کمک‌های دولتمردان به مردم هم آنقدری نیست که به چشم آید، از این رو مردم سعی می‌کنند به هر طریقی شده دردی از زندگی خود را دوا کنند. طی این یکسالی که دلار در حال صعود بود، بانک مرکزی برای جلوگیری از رانت و جمع کردن بازار غیررسمی فروش ۲۲۰۰ دلار توسط صرافی‌ها (ظرفیت ارزی سالانه‌ای که برای هر نفر در نظر گرفته شده) را با کارت ملی را ممنوع کرد.

اما؛ حدود یک ماه از آزاد شدن خرید ۲۲۰۰ دلار با کارت ملی توسط افراد عامه می‌گذرد؛ یعنی هر فرد می‌تواند به صرافی‌های معتبر مراجعه کرده و ۲۲۰۰ دلار با نرخ ۳۰ هزار تومان دریافت کند.

قیمت‌ها در بازار ارز کاهش می‌یابد؟

از این رو حدود یک هفته است، تعداد مردمی که به صرافی‌های جهت خرید ۲۲۰۰ دلار با کارت ملی مراجعه می‌کنند در حال افزایش است. این افزایش جمعیت در حدی است که اگر از کنار صرافی‌ها رد شوید، متوجه حضور جمعیت در درب ورودی صرافی‌ها می‌شوید. همین امر موجب افزایش قیمت دلار می‌شود. می‌گویید چگونه؟

این افراد ۲۲۰۰ دلار با کارت ملی خود از صرافی‌ها با نرخ (۳۰ هزار تومان) خریداری می‌کنند و در نهایت با مراجعه به بازارهای غیر رسمی و دلالان، دلارهای خود را با نرخ ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان میفروشند.

حال تصور کنید زمانی که هر فرد بتواند ۲۲۰۰ دلار دریافت کند، برای خرید به صرافی‌ها هجوم می‌آورند، تقاضا افزایش پیدا می‌کند. قیمت دلار به مراتب بالا می رود. وقتی صف‌های طولانی برای خرید دلار موجب قیمت ارز می‌شود!

تصور کنید هر فرد برای خرید ۲۲۰۰ دلار با نرخ ۳۱ هزار تومان باید ۶۸ میلیون و ۲۰۰ هزا تومان به صرافی بپردازد. دلار خود را دریافت می‌کند و در بازار غیر رسمی به دلال ۳۳ هزار تومان می‌فروشد. در نتیجه می‌تواند این ۲۲۰۰ دلار را قیمت ۷۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بفروشد و در یک روز حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سود کند. این امر در زمانی که مردم محتاج نان شب خود هستند.

این وضعیت مردم عادی در جامعه بود، اما برخی از افراد (دلال) هم زرنگ‌تر از این حرفا هستند؛ به این صورت که کارت ملی ساده لوحانی را اخذ کرده و ارز ۲۲۰۰ تومانی دریافت کرده و در بازار غیر رسمی می‌فروشند. با این تفاوت که مردم عادی در سال یک بار می‌توانند ۴ میلیون سود کنند، اما دلالان شاید روزی ۴ میلیون سود!

کد خبر 557626 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارز بازار داخلی دلار آمريكا ۲۲۰۰ دلار کارت ملی هزار تومان صرافی ها ۴ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو

قیمت تارا اتوماتیک جدید در بازار امروز ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت تارا اتوماتیک V ۴ LX مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۳۰ میلیونی ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان شد.

تارا اتوماتیک ارتقا یافته ایران خودرو ۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان شد که افت ۲۰ میلیونی داشته است.

تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو ۹۹۰ میلیون تومان شد که این مدل نیز افت ۱۰ میلیونی داشته است. تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر ۹۶۰ میلیون تومان است.

قمیت تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو ۸۲۵ میلیون تومان قیمت خورد. تارا دنده‌ای V ۱ پلاس ۶ سرعته نیز با کاهش ۵ میلیونی ۸۷۵ میلیون تومان شد.

قیمت تارا اتوماتیک صفر در کارخانه ۴۹۰ میلیون تومان است. قیمت کارخانه تارا دنده‌ای نیز ۳۹۴ میلیون تومان بوده است. ایران خودرو دو مدل تارای جدید هم معرفی کرده است که بر این اساس تارا اتوماتیک V ۴ LX سدان جدید ایران خودرو در نمایندگی ۶۸۵ میلیون تومان قیمت دارد تارا دنده‌ای v ۱پلاس نیز ۵۸۰ میلیون تومان است که گران‌ترین خودروی دنده‌ای ساخت داخل بازار به شما می‌رود!

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع تارا در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • شاهین کارکرده ۶۰۰ میلیونی شد + جدول قیمت