Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@15:45:42 GMT

شلمان میزبان «آرمان‌شهر جنینی»

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۴۷۱۳

شلمان میزبان «آرمان‌شهر جنینی»

نمایشگاه آرمان‌شهر جنینی از 25 مهرماه در گالری شلمان برپا می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، نمایشگاه آرمان‌شهر جنینی جمعه ۲۵ مهرماه ساعت 16 در گالری شلمان گشایش می‌یابد. این نمایشگاه شامل 22 تصویر جنین است که توسط حمیده پیوره ثبت شده و با هدف بیان ادراک انسان پیش از تولد به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر با بررسی نزدیک به هزار جنین در مدت یک‌ سال، به وسیله دستگاه‌های سونوگرافی و با تکنیک سه بعدی ثبت شده و بر روی بوم ارائه شده‌اند. منحصر به فرد بودن مجموعه به دلیل نوع نگاه به زندگی قبل از تولد و ثبت ادراک جنین به عنوان سوژه غیر قابل دسترسی است. این نمایشگاه تا چهارشنبه 30 مهر 1399 ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از ساعت 16 تا 20 به گالری شلمان واقع در خیابان میرداماد، رودبار غربی(جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27، طبقه اول مراجعه کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گالری شلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟

آفتاب‌‌نیوز :

بازبینی یک مطالعه که در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شده است، اطلاعاتی را در مورد علل، تشخیص و درمان این عارضه به پزشکان ارائه می دهد.

اگرچه حالت تهوع و استفراغ در بارداری شایع است و ۷۰ درصد از بارداری ها را تحت تاثیر قرار می دهد، اما استفراغ و حالت تهوع شدید می تواند مانع از خوردن و نوشیدن کافی شود و در نهایت منجر به کاهش وزن و کم آبی بدن می شود.

یک متخصص هلندی در این باره می‌ گوید: تهوع و استفراغ شدید بارداری می تواند اثرات مضری بر کیفیت زندگی مادر داشته باشد و ممکن است منجر به پیامدهای نامطلوب کوتاه مدت و بلندمدت برای کودک شود.

مدیریت استفراغ بارداری نیاز به منابع قابل توجه مراقبت های بهداشتی دارد، زیرا این وضعیت یک دلیل رایج برای پذیرش بیمارستان‌ها و مراجعه به بخش اورژانس در سه ماهه اول بارداری است.

علت استفراغ بارداری به طور کامل شناخته نشده است، اما عوامل خطر شامل بارداری در سنین پایین، جنین دختر، حاملگی چندقلویی، شرایط پزشکی زمینه‌ای و ... است.

درمان این عارضه با هدف تسکین علائم است و شامل شروع یک داروی ضد استفراغ (ضد تهوع) و سایر داروها در صورتی که ضد استفراغ موثر نباشد، است. داروهایی مانند فرآورده‌های زنجبیل ممکن است حالت تهوع و استفراغ خفیف را برای برخی افراد کاهش دهد، اما شواهدی مبنی بر اثربخشی آن در افراد مبتلا به استفراغ باروری مشخص نیست.

در همین حال متخصصان در مورد استفاده از شاهدانه برای استفراغ دوران بارداری هشدار می دهند.

به گفته متخصصان، مصرف شاهدانه در بارداری با پیامدهای عصبی شناختی نامطلوب در فرزندان و همچنین سایر پیامدهای نامطلوب بارداری همراه بوده است. بنابراین توصیه می کنیم از مصرف شاهدانه برای رفع این عارضه در بارداری خودداری کنید.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، متخصصان خاطرنشان می‌کنند که سؤالات بی‌پاسخ بسیاری در مورد چگونگی پیشگیری و مدیریت تهوع و استفراغ شدید بارداری وجود دارد و تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

در همین حال، متخصصان در آمریکا حالا می‌گویند هورمونی را شناسایی کرده‌اند که توسط جنین در حال رشد در بدن مادر ترشح می‌شود و می‌تواند عامل به وجود آمدن تهوع صبحگاهی باشد.

آزمایش‌ها نشان داده است پروتئین «جی‌دی‌اف۱۵» (GDF۱۵) که در میزان کم توسط اندام‌هایی از جمله مثانه، پروستات و کلیه‌ها تولید می‌شود از طریق اتصال به گیرنده‌های تخصصی در ساقه مغز حالت تهوع را در فرد ایجاد می‌کند.

دکتر «ارهیلی»، متخصص متابولیسم در دانشگاه کمبریج انگلیس و از نویسندگان این مطالعه در این باره می‌گوید: در اوایل بارداری، سطح این هورمون که از سلول‌های جنینی در جفت آزاد می‌شود، افزایش می‌یابد و باعث بروز حالت تهوع و بیماری می‌شود. این حالت عمدتا در سه ماهه اول در بدترین وضع است و سپس به تدریج از بین می‌رود.

دانشمندان می‌گویند بالا رفتن سطح این پروتئین در بدن ممکن است برای محافظت از مادران در برابر مسمومیت و همچنین محافظت از جنین در حال رشد در برابر مواد سمی تکامل یافته باشد.

متخصصان در این مطالعه دریافتند سطح این پروتئین در ۶۰ زن باردار که تهوع و استفراغ را تجربه کرده‌ بودند، نسبت به حدود ۶۰ زن که حالت تهوع کمی داشتند یا اصلاً نداشتند به طور قابل‌توجهی بالاتر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • حامیان هدیه‌های خدا
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها
  • افزایش دبی آب با حفر گالری چاه در روستای دیزران
  • کف شکنی و حفر گالری چاه روستای دیزران
  • آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟
  • کدام مواد غذایی در زیبایی جنین تاثیر دارد؟