Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با وجود آنکه چند ماه از قتل رومینا اشرفی گذشته و می‌توان گفت جامعه آن را به فراموشی سپرده اما پرونده آسیب‌شناسی حقوقی و اجتماعی این قتل در اصفهان با برگزاری پنل‌های تخصصی همچنان باز است.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری دومین پنل علمی بررسی ابعاد حقوقی و اجتماعی کودک آزاری و خشونت خانگی با محوریت قتل رومینا اشرفی، اظهار کرد: این پنل تخصصی در راستای برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی بررسی مسائل اجتماعی کشور توسط کمیسیون اجتماعی و محیط زیست و با محوریت مرکز تخصصی خانواده معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ریشه‌های قتل رومینا اشرفی توسط پدر در این پنل تخصصی آسیب‌شناسی و بررسی می‌شود، افزود: در پنل اول با همین موضوع که دو ماه پیش برگزار شد کارشناسان کشوری در حوزه حقوقی، روانشناسی و جامعه‌شناسی و مدیران مرتبط نظرات خود را پیرامون ابعاد قانونی و حقوقی این موضوع مطرح کردند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پنل تخصصی دوم، روز دوشنبه ۱۹ مهرماه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: روز گذشته (پنجشنبه) رخداد پیش‌پنل برگزار و ابعاد قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوان که مصوب مجلس شورای اسلامی است به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی با انتقاد از اینکه پیگیری موضوعاتی همچون قتل رومینا به راحتی در ذهن جامعه به پایان می‌رسد، ادامه داد: رفتار جامعه و نخبگان ما عموماً در این فجایع انسانی هیجانی بوده و موضوع پس از گذشت مدتی به فراموشی سپرده می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: کارشناسان حوزه‌های مختلف در خصوص مسائل و مشکلات جامعه عموماً منفعلانه عمل کرده و از این موضوعات استفاده علمی و مفید برای سیاستگذاری‌ها نمی‌شود؛ همواره اتفاقات و فجایع با نگاه‌ها و قضاوت‌های سطحی رصد شده و فکر می‌کنیم با صدور حکم قضائی موضوع به پایان رسیده است.

وی تاکید کرد: باید از فجایعی مانند خفاش شب، حادثه سعادت آباد، قتل‌های خانوادگی اراک و کرمان، تجاوز گروهی در خمینی‌شهر و تجاوز و قتل آتنا که در گذشته رخ دادند استفاده علمی، مفید و اجتماعی می‌کردیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید از قتل رومینا با نگاهی پیشگیرانه استفاده علمی شود، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه چند ماه از این قتل گذشته و می‌توان گفت جامعه آن را به فراموشی سپرده، پرونده آسیب‌شناسی حقوقی و اجتماعی آن در اصفهان با برگزاری پنل‌های تخصصی همچنان باز است.

وی اضافه کرد: باید در کنار آنکه ضعف‌ها و نواقص حقوقی این موضوعات بررسی می‌شود، آسیب‌شناسی اجتماعی نیز مدنظر باشد زیرا با اصلاح صرف قانون نمی‌توان بر خشونت‌های خانگی غلبه کرده و لازم است به ابعاد رفاهی، اقتصادی و اجتماعی جامعه نیز توجه شود.

محمدی گفت: وقتی این ابعاد اصلاح شود، قانون اصلاح شده نیز مورد توافق جامعه قرار می‌گیرد زیرا متناسب با نیازهای جامعه بوده و رفتارها براساس آن نهادینه می‌شود.

کد خبر 450103

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کوروش محمدی قتل رومینا اشرفی پدر رومینا اشرفی رومینا اشرفی آسيب اجتماعي آسیب شناس اجتماعی حقوق کودک خانواده شورای شهر اصفهان کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون اجتماعی و محیط زیست قتل رومینا اشرفی شورای اسلامی آسیب شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

منصور شیشه فروش بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های ۲ روز گذشته در استان اصفهان اظهار کرد: این بارش‌ها به صورت رگباری و باران بوده است.

وی افزود: عمده بارش‌های مطلوب در شمال و شرق استان اصفهان گزارش شد، افزود: به همین تناسب نیز شاهد حوادث مرتبط با سیل در شهرستان‌های این مناطق بودیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به جریان آب در رودخانه‌های فصلی در اکثر مناطق استان اصفهان ابراز کرد: حجم سیلاب در برخز از رودخانه‌ها به اندازه‌ای بود که منجر به آبگرفتگی جاده‌ها نیز شد.

وی افزود: در این زمینه باید به خروش رودخانه فصلی در شهرضا و مسدود شدن مسیر شهرضا – اصفهان در منطقه مهیار اشاره کرد که در ساعات صبح امروز منجر به کندی تردد در این محور شد.

شیشه فروش با بیان اینکه کنترل سیل در شهرستان شهرضا همچنان ادامه دارد، افزود: سیل مهیار کنترل شده و آب‌ها به کانال پمپاژ شده است.

وی با بیان اینکه در اردستان نیز در روستاهای مهراندو و ظفرقند و روستاهای تلک آباد شاهد آسیب سیل به قنات‌ها بودیم، افزود: همچنین ۴۰ رأس گوسفند نیز در این شهرستان از بین رفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آسیب دیدن چند باب منزل مسکونی قدیمی در اردستان نیز گفت: زیرگذر مقار - زواره و زیرگذر راه آهن نیز درگیر سیل شد که با ورود راه آهن یزد زیرگذر آهن آهن اصلاح و به مدار تردد بازگشت؛ همچنین عوامل مدیریت بحران اردستان تخلیه آب را از زیرگذر مقار – زواره انجام دادند.

وی با اشاره به ریزش کوه در جاده انارک و گردنه زنجیرگاه نیز گفت: این حادثه نیز منجر به تعریف محدودیت تردد شد و در حال حاضر مسیر باز شده و امکان تردد وجود دارد.

شیشه فروش همچنین به قطعی برق در روستاهای حسن رباط، لوشاب و موته و همچنین قطعی خطوط مخابراتی در شهر لای بید بر اثر بارش‌های شب گذشته اشاره کرد و افزود: این مشکلات نیز برطرف شده است.

وی با اشاره به بارش خوب باران در خور و همچنین وقوع سیلاب در کاشان ابراز کرد: در کاشان سیلاب فروکش کرد و همچنان آبگرفتکی و گل و لای وجود دارد چرا که در این شهر شاهد شدت بارش و فعال شدن حوضه‌های آبریز بودیم که بسیاری از خیابان‌های این شهر نیز دچار آبگرفتگی شدند وامدادرسانی به صورت مستمر تا ظهر ادامه داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جریان رودخانه در کاشان وارد شهر شد و باند فرودگاه و جاده‌های این شهرستان را تحت تأثیر قرار داد و تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اعزام ۴ تیم مدیریت بحران از مرکز استان به شهرستان‌های نطنز، اردستان، شهرضا و کاشان گفت: همچنین تیم‌های ارزیابی به مناطق تحت تأثیر سیل اعزام شدند.

شیشه فروش گفت: ادارات راهداری راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی برای بررسی اعزام شدند و در این بین بانک کشاورزی در دفاتر خدمات بیمه‌ای خسارات کشاورزی را ارزیابی می‌کتد و صندوق حوادث طبیعی ساختمان نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تا فردا بارش‌های رگباری با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087956

دیگر خبرها

  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • بعد از گل‌محمدی، کدام مربی گزینه هدایت تراکتور است؟
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات ارزشی نیست
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!