Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@20:50:36 GMT

زنان چگونه با استرس کووید ۱۹ مقابله کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۵۷۷۷

زنان چگونه با استرس کووید ۱۹ مقابله کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، معصومه صادقی پور، نقش خانم‌ها را در مدیریت و تلطیف فضای بحرانی خانواده در دوران همه گیری کووید ۱۹ بسیار قابل توجه دانست و به دغدغه بیشتر خانم‌ها برای آگاهی از شرایط ابتلاء به کووید ۱۹ و اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی و ایفای نقش آنهادر مشاغل بهداشتی و درمانی و آموزشی اشاره کرد و گفت: مسئولیت پذیری زنان در این دوره مثال زدنی است و در نقش‌های پزشک، پرستار، پرسنل بهداشتی و درمانی و همین طور در حوزه آموزش و پرورش واقعاً خوش درخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فشارهای مراقبتی باعث انواع آسیب‌های جسمی و روانی در زنان می‌شود، افزود: هرچه پیچیدگی این مراقبت بیشتر باشد فرد مراقب بیشتر در معرض آسیب قرار دارد، زیرا ممکن است در معرض فرسودگی و آسیب‌های جسمی و اضطراب و افسردگی قرار گیرد.

استادیار دانشکده بهداشت و ایمنی، با ذکر این مطلب که شرایط همه گیری ویروس، بار مراقبت را برای خانم‌ها به مراتب بیشتر کرده است، اجرای پروتکل‌های بهداشتی از قبیل شسشوی بیشتر، ضدعفونی کردن‌ها، تعطیلی مدارس و مهدهای کودک، حضور فرزندان در منزل را سبب افزایش بار مراقبتی خانم‌ها برشمرد که آنها را در معرض آسیب‌های بیشتر قرار داده است.

صادقی پور ضمن توصیه به خانم‌ها برای مراقبت بیشتر از خودشان و کمک گرفتن از دیگران در مواقع لزوم بر رعایت پروتکل‌ها و مراقبت از خود و اعضای خانواده در برابر کووید ۱۹، خوردن غذای سالم و مفید برای تقویت سیستم ایمنی در برابر بیماری‌ها، خوردن آب کافی، ورزش منظم حداقل نیم ساعت روزانه، خواب کافی و کنترل استرس در این دوران بسیار تاکید کرد.

وی، در ادامه ورزش کردن را در کنترل استرس مؤثر برشمرد و گفت: زمانی هرچند مختصر، برای هواخوری در خارج از منزل، قدم زدن و فعالیت‌های مورد علاقه اختصاص بدهید البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی.

صادقی پور ادامه داد: در شرایط قرنطینه با دوستان و آشنایان و اقوام به صورت تلفنی یا تصویری و مجازی ارتباط برقرار کرده و دغدغه‌هایمان را مطرح و یا با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک در فضای باز و ایمن ملاقات داشته باشیم.

وی افزود: نفس‌های عمیق بکشیم و از روش‌های مدیتیشن برای تقویت ذهن بهره ببریم. قدرت معنویت را نباید نادیده گرفت. ارتباط با خدا، توکل کردن و دعا هم به آرامش ما کمک زیادی می‌کند. در نهایت اگر نتوانستیم بر استرس یا افسردگی حاصل غلبه کنیم، حتماً به مشاور و یا پزشک مراجعه کنیم.

عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت و ایمنی، در پایان تاکید کرد: کیفیت مراقبت خیلی به سلامت مراقب وابسته است و اگر مراقب به سلامتی خود اهمیت ندهد، نمی‌تواند به خوبی از سایر اعضای خانواده هم مراقبت کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جریمه کرونایی بشار رسن شهدای خان طومان تحریم های تسلیحاتی روز عصای سفید زنان ویروس کرونا مقابله با کرونا استرس مقابله با استرس جریمه کرونایی بشار رسن شهدای خان طومان تحریم های تسلیحاتی روز عصای سفید کووید ۱۹ خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریدون عباسی نماینده مجلس : مراقبت امنیتی مان را بیشتر کنیم تا از نفوذی ها ضربه نخوریم

نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: اگر به گذشته نگاه کنیم اینطور بوده که هر وقت ما دست برتر را داریم طرف مقابل هم اقداماتی را سامان می‌دهد، این رژیم در داخل نفوذی دارد، یا اقدام به ایجاد انفجار می‌کند یا دست به ترور می‌زند در نتیجه ما باید در داخل مراقبت امنیتی‌مان را بیشتر کنیم که از نفوذی‌ها ضربه نخوریم.   به گزارش ایلنا، فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درخصوص عملیات «وعده صادق» و پاسخ کشورمان به تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، گفت: در ماه‌های گذشته رژیم صهیونیستی علیرغم انجام عملیات‌های مختلف، زیر پا گذاشتن همه آنچه از حقوق بشر و مقررات و کنوانسیون‌های جهانی درخصوص جنگ و حقوق غیرنظامیان و .. گفته می‌شود و ارتکاب جنایات مختلف از جمله کشتار زنان و کودکان و حمله به بیمارستان، نتوانست به توفیق چندانی دست یابد.   وی ادامه داد: در چنین شرایطی این رژیم در یک موقعیت استیصال قرار گرفت و با توجه به سابقه‌ای که در ترور و به شهادت رساندن شهید سلیمانی از این‌ها (آمریکا و رژیم صهیونیستی) وجود داشت بعید نبود که به چنین اقداماتی هم فکر کنند. در نتیجه آن استیصال این رژیم را به نقطه‌ای رسانده بود که دست به یک اقدامی بزند و به نظر می‌رسد خودش هم عواقب آن را پیش‌بینی کرده بود؛ این اقدام هم حمله به یک ساختمان رسمی متعلق به جمهوری اسلامی در کشوری مانند سوریه است که توان و قدرت لازم را برای دفاع از حریم خود در مقابل ارتش مجهز رژیم صهیونیستی ندارد.   نماینده مردم کازرون افزود: قطعا این رژیم حساب پاسخ ما را کرده بود، اما یک هوشمندی در جمهوری اسلامی وجود دارد که شتاب زده عمل نکرد و خواست عقلای نظامی و دفاعی کشور بود که دست به یک حرکت سریع زده نشود و قرار بود از توان نظامی که ناشی از پیشرفت علم و فناوری در کشور است در زمان خودش و با دقت لازم استفاده شود که بنا به اظهار فرماندهان نظامی بیش از ۵۰ درصد اهداف محقق شد.   وی تصریح کرد: یکی از دستاورد‌های مهم این اقدام این بود با توجه به تبلیغات وسیعی که آن‌ها از گنبد آهنین می‌گویند و آن غروری که در حوزه توامندی نظامی‌شان داشتند؛ این عملیات باعث شد که ابهت‌شان شکسته شود یعنی یک بار حماس آن اقتدار و امنیتی که آن‌ها برای خودشان تصور کرده بودند را شکست و حالا جمهوری اسلامی ایران این اقدام را انجام داد.   عباسی در رابطه با پاسخ و واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی به عملیات ایران، اظهار داشت: الحمدلله پدافند غیرعامل ما خوب است به خصوص هوشمندی جوانان نخبه ما که با برنامه‌های دشمن مقابله می‌کنند و به نظر می‌آید که دست برتر را داریم. اگر به گذشته نگاه کنیم اینطور بوده که هر وقت ما دست برتر را داریم طرف مقابل هم اقداماتی را سامان می‌دهد، این رژیم در داخل نفوذی دارد، یا اقدام به ایجاد انفجار می‌کند یا دست به ترور می‌زند در نتیجه ما باید در داخل مراقبت امنیتی‌مان را بیشتر کنیم که از نفوذی‌ها ضربه نخوریم.   نماینده مردم کازرون خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق که ناشی از یک تصمیم عاقلانه بوده نشان داد که رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌های حامی آن‌ها نمی‌توانند ایران را تحت فشار نظامی قرار دهند با همه محاصره اقتصادی که وجود داشته ایران این توانمندی را پیدا کرده که ایستادگی کند.   وی همچنین اظهار داشت: از سوی دیگر این اقدام باعث می‌شود که سرمایه اجتماعی ما نیز افزایش پیدا کند و مردم بیش از گذشته به نیرو‌های نظامی و رسانه‌های خودمان اطمنینان کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جدایی کلوپ استرس قهرمانی را بیشتر کرده است
  • بازنمایی رسانه‌ای نقش زنان در سینما
  • رنج مضاعف بیماران؛ از آشوب در نوبت گرفتن تا خشونت‌های اتاق زایمان
  • سطح دغدغه های مدیران تلویزیون را ببینید: کتانی قرمز را از پای مجری خانم دربیاورید!
  • ادعای یک نماینده درباره نفوذی های اسرائیل در ایران /باید در داخل مراقبت امنیتی‌مان را بیشتر کنیم
  • خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد
  • فریدون عباسی نماینده مجلس : مراقبت امنیتی مان را بیشتر کنیم تا از نفوذی ها ضربه نخوریم
  • پنج توصیه مهم برای مراقبت از کودکان در برابر اخبار ناخوشایند
  • زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟