Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات گفت : ۱۰ هزار متر از اراضی کشاورزی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در منطقه خوش آب و هوای لواسانات که ساخت و ساز های غیر مجاز در آن بنا شده بود تخریب و آزاد سازی شد. - اخبار استانها -

مسعود ایلکا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شمیرانات، اظهار داشت: از ابتدای سال 99 تا کنون در اجرای تبصره 2 ماده 10 حفظ کاربری اراضی کشاورزی با دستور حوزه قضایی شهرستان شمیرانات 61 مورد ساخت و ساز غیرمجاز تخریب و آزاد سازی واز 210 مورد ساخت و ساز غیرمجاز پیشگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسعود ایلکا با اشاره به آب و هوای خوش منطقه شمیرانات و لواسانات بیان داشت: ساخت و ساز های غیر مجاز توسط افراد غیر بومی با خرید اراضی کشاورزی و تغییر کاربری صورت گرفته که 31 مورد تخلفات در بخش لواسان و بقیه در بخش رودبارقصران شهرستان شمیرانات بوده است. 

وی افزود : مالکین با تغییر کاربری اراضی در بخش کشاورزی شهرستان شمیرانات مشکلات عدیده ای از قبیل امنیت غذایی، سلامت تولید و  خودکفایی در محصولات کشاورزی در این منطقه را با چالش مواجه کرده است. 

ایلکا تأکید کرد: برخی از دلالان در این منطقه با تبلیغات سو نظر مالکان را جلب کرده و بدون داشتن هیچ گونه مجوز و یا عدم استعلام تغییر کاربری، زمین را به فروش می رسانند که بعد ها خریدار با مشکل تغییر کاربری اراضی روبرو می شود. 

ایلکا در ادامه گفت: شهرستان شمیرانات و لواسانات دارای پتانسیل های خوبی در بخش باغداری دارد که رتبه اول تولید گیلاس را در استان تهران کسب کرده است. اما در بخش کشاورزی به دلیل کوهستانی و شیب دار بودن منطقه توجیه اقتصادی بالایی نداشته و اراضی آزاد شده در این منطقه تبدیل به گلخانه کوچک مقیاس برای اشتغال زایی بیشتر خواهد شد. 

یک میلیون و 914 هزار متر مربع اراضی دولتی در قشم آزاد سازی شد157 هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته در «چهارباغ» آزاد سازی شدرئیس کل دادگستری استان البرز : هفت‌ ماه اخیر به اندازه ده سال گذشته اراضی منطقه آزاد سازی شده است


رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات خاطر نشان کرد: مالکین و خریداران اراضی کشاورزی قبل از انجام هرگونه عقد قرارداد از کارشناسان اداره جهاد کشاورزی مشاوره رایگان دریافت کنند و شهروندان شمیرانات در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز با سامانه 131 تماس حاصل نمایند و با افراد خاطی در سریع ترین زمان ممکن برخورد قانونی خواهد شد. 

انتهای پیام /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان شمیرانات اراضی کشاورزی تغییر کاربری آزاد سازی شد ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدعلی حاتمی زاده هویت دار نمودن اراضی کشاورزی را از اولویت‌های اصلی سازمان جهادکشاورزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد در سال جاری دانست.   وی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از سازمان جهادکشاورزی ممنوع است، اظهار کرد: سنددار شدن اراضی، باعث کاهش پرونده‌های حوزه زمین که غالبا به دلیل تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی، می‌شود.   رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت:تحقق تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی به عنوان یکی از اهداف اساسی وزارت جهادکشاورزی از طریق صدور سند اراضی است و با برنامه ریزی‌های انجام شده امید داریم اعتبارات لازم در این خصوص از سوی دولت تامین شود.

دیگر خبرها

  • آزادسازی اراضی کشاورزی ۳ هزار میلیاردی در محمودآباد
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان
  • برخورد با ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی
  • موارد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی استان بوشهر بررسی شد
  • شناسایی ۴۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در استان قزوین
  • شناسایی ۴۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی قزوین