Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@18:20:39 GMT

۴ هزار مرکز نیکوکاری در کشور در حال فعالیت است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۶۲۳۶

۴ هزار مرکز نیکوکاری در کشور در حال فعالیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در آئینی که با حضور رئیس کمیته امداد کشور، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و تعدادی دیگر از مسئولان در پتروشیمی ایلام برگزار شد؛ نخستین مرکز نیکوکاری صنعت پتروشیمی کشور و همزمان ۱۵ مرکز نیکوکاری استان ایلام فعالیت خود را آغاز کردند.

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور در این آیین با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۴ مرکز نیکوکاری در سطح کشور در حال فعالیت است، گفت: راه اندازی مراکز نیکوکاری در راستای مردمی شدن فعالیت‌های امداد و توسعه مسئولیت‌های اجتماعی است و هم اکنون بخش عمده‌ای از بار اداره کردن نیازمندان و ایتام از طریق این مراکز نیکوکاری انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردمی کردن امدادگری برکات زیادی برای مردم داشته است، افزود: ظرفیت مردم برای نیکوکاری و خدمت رسانی به نیازمندان کم نظیر است.

رئئیس کمیته امداد کشور با عنوان اینکه راه اندازی مراکز نیکوکاری یکی از مهم‌ترین ابزارها برای مردمی شدن خدمات امدادگری است، اظهار داشت: عمده مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد راه اندازی شده‌اند و عمده خدمت رسانی آنها هم به همان محلات بوده است.

بختیاری با عنوان اینکه راه اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی از رویکردهای جدید این نهاد است، ادامه داد‌: فعالیت مرکز نیکوکاری پتروشیمی ایلام که نخستین مرکز نیکوکاری صنعت پتروشیمی کشور است نیز در راستای مراکز نیکوکاری تخصصی است.

این مقام مسوول تصریح کرد: مرکز نیکوکاری پتروشیمی ایلام علاوه بر خدمت رسانی به نیازمندان می تواند در زمینه ایجاد اشتغال و بکارگیری مددجویان نخبه که بیکار هستند در صنایع پایین دستی پتروشیمی  همکاری کنند که اقدامی به یادماندنی خواهد بود.

57 مرکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد در استان وجود دارد

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه هم اکنون 57 مرکز نیکوکاری وابسته به این نهاد در این استان در حال فعالیت است، گفت: امروز به صورت همزمان 15 مرکز نیکوکاری دیگر فعالیت خود را در این استان آغاز خواهند کرد.

قنبر موسی نژاد، افزود: ایلام اگرچه از استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته است اما خوشبختانه مردمان نیکوکار و بسیار سخاوتمندی دارد که کارکردهای خوب مراکز نیکوکاری این استان نشان دهنده این موضوع است.

وی تصریح کرد: امیدواریم دیگر مراکز صنعتی در این استان نیز وارد این عرصه نیکوکاری شوند.

نجفی سمنانی رئیس پتروشیمی ایلام نیز در این نشست، گفت: راه اندازی مرکز نیکوکاری پتروشیمی ایلام به پشنهاد تعدادی از کارکنان نیکوکار این مرکز راه اندازی و این کارکنان که قبلا نیز در امورات خیر مشارکت زیاد داشته‌اند در این کار پیشقدم شده‌اند.

وی افزود: اینکه مراکز نیکوکاری این اختیار را دارند که به صورت مستقل نسبت به شناسایی نیازمندان و کمک به آنان اقدام کنند اقدام بسیار خوبی است.

وجود 475 سازمان مردم نهاد در ایلام

محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز در این آیین گفت: نیکوکاری از خصلت‌های بسیار نیکوی مردم ایران از دوران‌های گذشته تاکنون بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 475 سازمان مردم نهاد در این استان در حال فعالیت است، گفت: این تعداد نسبت به جمعیت استان رقم بالایی است.

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیته امداد نیکوکاری ایلام پتروشیمی حال فعالیت پتروشیمی ایلام مراکز نیکوکاری مرکز نیکوکاری کمیته امداد راه اندازی هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی خیرین ممقان در سال گذشته

این کمک‌های مالی خیرین توسط مرکز نیکوکاری امیرالمؤمنین بخش ممقان در امور خرید جهیزیه، مسکن، درمانی، معیشتی، آزادی زندانیان، اشتغال ،امور فرهنگی و آموزشی نیازمندان هزینه شده است.
همچنین در بیست و یکمین همایش خیرین بخش ممقان مبلغ یک میلیارد و شش صد میلیون ریال به ستاد خیرین و مرکز نیکوکاری امیرالمومنین ممقان کمک مالی جمع آوری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کمیته امداد امام خمینی (ره) ۸هزار مرکز نیکوکاری دارد
  • کمک ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی خیرین ممقان در سال گذشته
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • مراکز منتخب معاینه فنی در ۱۰ و ۱۲ فروردین اعلام شدند
  • مراکز مشاوره اسلامی سماح گسترده‌تر می‌شوند
  • فعالیت مراکز معاینه فنی تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • مراکز منتخب معاینه فنی ۱۰ و ۱۲ فروردین باز هستند
  • فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روز‌های ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین