Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وضعیت زمین بیش از ۵۰ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تعیین تکلیف شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، جواد حق شناس در حاشیه بازدید از سایت‌های طرح اقدام ملی مسکن در لارستان استان فارس، گفت: بر اساس برنامه راهبردی دولت در زمینه اجرای طرح اقدام ملی مسکن، از مجموع ۴۰۰ هزار واحد پیش بینی شده، تعهد و سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۳۸ هزار واحد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعهد بنیاد مسکن برای ساخت و تحویل این تعداد واحد، بیشتر در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر و برخی شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با توافق وزارت راه و شهرسازی است.

حق شناس گفت: همچنین تاکنون کار‌ها و امور فنی و مهندسی بیش از ۶۰ هزار واحد زمین دریافتی از سازمان ملی مسکن توسط کارشناسان و ناظران فنی این نهاد انجام شده است.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابراز داشت: ۲۵ هزار نفر از افراد و متقاضیانی که فرآیند ثبت نام آن‌ها تایید شده و همچنین فرم مربوط سبز بوده اقدام به واریز وجه به حساب سپرده خود در بانک عامل کرده اند.

وی، میزان وجه واریزی از سوی این تعداد ۲۵ هزار نفر را نیز رقمی افزون بر ۱۲ هزار میلیارد یال عنوان کرد و گفت: بیش از پنج هزار و ۷۰۰ واحد از پروژه‌های طرح اقدام ملی و بنیاد مسکن نیز شروع شده و دارای پیشرفت فیزیکی هستند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار واحد در قالب سایت‌های مربوط به طرح اقدام ملی مسکن نیز در حال انجام کار‌های تهیه نقشه و مراحل مقدماتی صدور مجوز‌ها هستند که تعداد سایت‌های موجود در کشور نیز هم اینک ۳۰۰ سایت است.

حق شناس، برخی مشکلات و چالش‌های فرا روی طرح اقدام ملی مسکن را یادآور شد و گفت: برخی بروکراسی‌های اداری و صدور مجوز‌های لازم و قانونی برای آغاز عملیات اجرایی و تعیین حرایم زمین‌های واگذار شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، از جمله موانع و مشکلات موجود اجرای این طرح در بسیاری از شهر‌ها به ویژه شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی اضافه کرد: به همیان میزان که اقناع سازی و توجیه منطقی افکار عمومی و روشنگری درست متقاضیان در خصوص مراحل و روند قانونی این طرح باید به نحو مطلوب انجام شود همکاری، همیاری و حمایت برخی دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی و اجرایی سهیم در اجرای این طرح با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضرورتی غیرقابل انکار محسوب می‌شود.

حق شناس گفت: با توجه به شرایط موجود آب و هوایی در منطقه و شهر‌های جنوبی استان فارس باید مراحل و فرآیند اجرای این طرح در اسرع وقت آغاز شود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود که با ادامه روند همکاری و تعامل بین بخشی در شهرستان لارستان و استان فارس ساخت و اجرای طرح اقدام ملی مسکن تا نیمه نخست سال آینده به مرحله اسکلت سازی نیز برسد.

۱۶هزار ۶۶۶ متقاضی در استان فارس در طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۵۱۱ نفر از استعلام سه گانه اول عبور کرده‌اند.

در مجموع در ۱۶ شهر این استان برای ۲ هزار و ۲۰۹ واحد در بانک مسکن افتتاح حساب انجام شده و یک هزار و ۹۸۹ نفر نیز آورده اولیه خود را معادل حداقل ۴۰۰ میلیون ریال ارائه کرده‌اند، در مجموع نیز واریزی کل استان فارس هم اکنون معادل ۹۵۰ میلیارد ریال است.

بیش از ۵۰ درصد متقاضیان مربوط به طرح اقدام ملی مسکن مربوط به شهرستان لارستان است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: تامین اراضی ۵۸ هزار واحد مسکن ملی| بسته تشویقی دولت به واحد‌های نیمه تمام

 

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ملی تسهیلات وزارت راه و شهرسازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسکن ملی تسهیلات وزارت راه و شهرسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه استان فارس هزار واحد هزار نفر حق شناس شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است

روح‌الله اکبری گفت: از تامین چهار میلیون واحد مسکن هدف گذاری شده، عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد آغاز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات آماده سازی سایت ۲۰۵ هکتاری سمنان که امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین و همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: عملیات ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که ۵۰۰ هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح‌های نهضت ملی مسکن که حدود ۲۰۰ هزار واحد را شامل می‌شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، گفت: بخشی دیگر تعهد دولت، در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تا کنون عملیات احداث ۴۹۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی به منظور ساخت مسکن در روستا‌ها تا کنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین شناسایی شده، اظهار کرد: از این تعداد ۸۰ هزار قطعه واگذاری به متقاضیان انجام شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی گفت: عملیات ساخت در حوزه شهری در اراضی دولتی با اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان عرضه می‌شود که ۴۰۰ هزار قطعه زمین در قالب گروه ساخت، ساخت انفرادی و طرح جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل داده شده است.

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • ۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند
  • عرضه زمین مشارکت های مردمی را در اجرای پروژه‌های مسکونی تقویت می‌کند
  • یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان