Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنج کشور اروپایی اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در تصویب طرح ساخت حدود ۵۰۰۰ واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی کرانه باختری را محکوم کردند.

 کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در بیانیه مشترکی که وزارت خارجه انگلیس امروز (جمعه) منتشر کرد، نگرانی شدید خود را از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری ابراز کرده و تاکید کردند، توسعه دامنه شهرک‌سازی‌ها به منزله نقض قوانین بین‌المللی بوده و تهدیدی بزرگ برای فرصت‌های دستیابی به راه‌حل قابل اجرای تشکیل دو کشور که می‌تواند صلحی عادلانه و پایدار را برای هر دو طرف درگیر به ارمغان بیاورد، ایجاد می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: طرح‌های جدید "اسرائیل" با توجه به توافق عادی‌سازی با امارات و بحرین، یک گسترش حضور ناکارآمد محسوب می‌شود.

همچنین در این بیانیه هشدار داده شده که این طرح‌های جدید موجب تضعیف تلاش‌هایی می‌شود که برای اعتمادسازی میان دو طرف و آماده کردن شرایط برای ازسرگیری گفتگو میان آنها انجام می‌شود.

در بیانیه مذکور از دولت تل‌آویو خواسته شده فوراً تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی و نیز عملیات‌های تخلیه و تخریب ساختمان‌های فلسطینی در قدس شرقی و کرانه باختری را متوقف کند.

این پنج کشور اروپایی در بیانیه مشترک خود اجرای کامل قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت را خواستار شده و تاکید کردند هرگونه تغییری در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به ویژه در ارتباط با قدس را که دو طرف درباره آن توافق نکنند، به رسمیت نمی‌شناسند.

در بیانیه یاد شده ضمن تاکید بر اینکه توقف طرح‌های اسرائیلی برای الحاق بخش‌هایی از اراضی اشغالی فلسطین باید اقدامی دائمی باشد، از هر دو طرف درگیر خواسته شده از اقدامات یک جانبه خودداری کرده و روندی معتبر و مذاکراتی مستقیم درباره مسائل وضعیت نهایی را از سر بگیرند./ ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش قصدی برای انتقال به سوریه ندارد.

در بیانیه سخنگوی جنبش حماس آمده است: با تشکر از آن دسته از کشورهای عربی که آغوش خود را برای ملت ما باز کرده‌اند و حامی مساله فلسطین هستند، باید بگوییم آنچه را روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ از سوی روزنامه لبنانی «اللوا» پیرامون درخواست جنبش حماس برای انتقال به سوریه منتشر شد رد می‌کنیم.

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس در ادامه این بیانیه تصریح کرد: جنبش حماس نه از کشور برادر سوریه و نه از دیگر کشورها چنین درخواستی را نداشته است.

کد خبر 6087904

دیگر خبرها

  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه