Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@08:51:16 GMT

نرخ واقعی هر کیلو تخم‌مرغ؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۸۸۵۸

نبی پور گفت: با توجه به افزایش قیمت کارتن و شانه و نهاده‌های دامی، نرخ واقعی هر کیلو تخم‌مرغ بالای ۱۵ هزار تومان است. ناطقان: ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به اینکه بازار تخم‌مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که با نرخ تمام شده تولید فاصله معناداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اگر صد درصد قیمت ذرت و کنجاله سویا با نرخ مصوب در اختیار مرغدار قرار بگیرد، قیمت فعلی تخم مرغ باز هم جوابگوی تولید نیست چرا که قیمت کارتن و شانه نسبت به ۳ روز گذشته ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته است، ضمن آنکه نرخ مکمل و ریز مغذی‌ها تحت تاثیر نوسان نرخ ارز دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفته است.

نبی پور ادامه داد: اگر تدابیر مناسبی برای تامین نهاده‌های دامی اندیشیده نشود، مرغدار دیگر قادر به ادامه تولید نخواهد بود، هر چند مقداری نهاده با نرخ مصوب به دست تعدادی از مرغداران رسیده، اما این روند باید تداوم داشته باشد تا تولید دچار مشکل نشود.



رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار در واکنش به نرخ بالای تخم مرغ در خرده فروشی‌ها بیان کرد: با وجود عرضه تخم مرغ با نرخ ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان درب مرغداری، این سوال مطرح‌ است که چرا نرخ تخم مرغ در مغازه‌ها باید همچنان بالا باشد.

وی نرخ واقعی هر کیلو تخم‌مرغ در صورت تامین نهاده با نرخ مصوب را بالای ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان چشمگیر مرغداران در فروش است چرا که بخش عمده نهاده از بازار آزاد تامین می‌شود.

نبی پور با بیان اینکه سازمان تعزیرات دیواری کوتاه‌تر از تولیدکننده پیدا نکرده است، گفت: اگر عرضه نهاده با نحوه فعلی ادامه یابد، تولیدکننده رغبتی به جوجه ریزی ندارد که با این وجود دستگاه‌های مسئول نمی‌توانند تدابیری بیندیشند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پایان تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و گفت:با وجود کمبود نهاده با نرخ مصوب، قیمت کنونی تخم مرغ با هزینه تمام شده تولید اختلاف معناداری دارد

منبع: مشرق برچسب ها: نرخ واقعی ، تخم مرغ ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نرخ واقعی تخم مرغ بازار کیلو تخم مرغ نرخ مصوب تخم مرغ تخم مرغ نرخ واقعی نبی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۰۰ کیلو شمش طلا در معدن طلای هیرد

مدیر مجتمع معدنی استان خراسان جنوبی از تولید ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا سال گذشته در کارخانه فرآوری طلای هیرد خبر داد و گفت: این میزان تولید افزایش ۴۳ درصدی داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا جلالیان با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سالی که گذشت 200 کیلوگرم شمش طلا در کارخانه فرآوری طلای هیرد تولید شد که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته  43 درصد رشد داشته است.

تحقق 147 درصدی برنامه فرآوری طلای هیرد

وی گفت: برنامه تولید سال گذشته این کارخانه 136 کیلوگرم شمش طلا پیش‌بینی شده بود اما با همت سرمایه گذار و با ثبت رکوردهای جدید در تولید ماهانه، بیش از 147 درصد این برنامه محقق شد.

مدیر مجتمع معدنی استان خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای هیرد نیز با اعتباری بیش از 5 هزار میلیارد ریال آغاز شد که با بهره‌برداری کامل از این طرح، ظرفیت تولید کارخانه به 400 کیلوگرم در سال افزایش خواهد یافت.

سالانه 400 کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده می‌شود

جلالیان به بهره‌برداری دومین کارخانه تولید شمش طلا با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی کارخانه طلای خونیک نیز با پیش‌بینی 12 هزار میلیارد ریال اعتبار انجام شد که با بهره‌برداری از این طرح، سالانه 400 کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده می‌شود. 

وی به بهره‌برداری از فاز نخست طرح انتقال آب به مجموعه معادن هیرد اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در فاز نخست، آب مورد نیاز صنایع فرآوری طلا در منطقه هیرد تأمین شد.

تحقق 100 درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند

مدیر مجتمع معدنی استان خراسان جنوبی، تحقق 100 درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند، بهره‌برداری از نخستین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری اکتشافی با اعتباری بالغ بر 98 میلیارد ریال، دریافت 3 فقره پروانه اکتشاف، شروع عملیات اجرایی ساخت ساختمان پایگاه فعالیت‌های اکتشافی و ساختمان نگهبانی هیرد و پیشرفت 90 درصدی ساخت دومین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری را از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این مجتمع در سال گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • تولید ۲۰۰ کیلو شمش طلا در معدن طلای هیرد
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • معمای تقاضای خودرو
  • تحقق ۱۱۱ درصدی برنامه افزایش تولید نفت و گاز گچسارن در ۱۴۰۲
  • حدود ۴۰ درصد از جامعه عشایری از آب پایدار بهره‌مند نیستند
  • تامین بخش زیادی از نهاده‌ها در سال جاری/ بازار گوشت قرمز به ثبات می‌رسد
  • نرخ واقعی دلار در ایران چقدر است؟ / از ۲۸.۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲۵ هزار تومان
  • تامین بخش زیادی از نهاده ها در سال جاری/ نباید افزایش قیمت گوشت صورت گیرد
  • نرخ واقعی دلار در ایران چقدر است؟ / ۲۸.۵۰۰ هزار تومان یا ۱۲۵ هزار تومان