Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@09:13:52 GMT

اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در اندیمشک

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۹۱۰۸

اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در اندیمشک

بیروم‌وند از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر به منظور بازپروری، پاک‌سازی و ایمن‌سازی اندیمشک خبر داد و گفت: در این راستا جمع‌آوری متکدیان، کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر با همکاری اداره بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری در دستور کار قرار گرفت.

«فرحناز بیروم‌وند» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه اعتیاد یک بیماری است که بسیاری از مردم سراسر جهان گرفتار آن هستند اظهار کرد: اعتیاد بیماری مسری نیست اما به راحتی میان یک اجتماع فراگیر و تبدیل به یک بحران و پروسه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک افزود: اعتیاد بیماری فیزیولوژیکی و روانشناختی است که زندگی افراد را تحت شعاع قرار می‌دهد و روند زندگی آنها را مختل می‌کند.

 

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی سال‌ها است که در حوزه درمان اعتیاد فعالیت می‌کند و مدیریت مراکز داوطلبانه ترک اعتیاد را بر عهده دارد اذعان کرد: این سازمان تاکنون واحدهای ارائه خدمات درمان و کاهش آسیب در قالب‌های مختلفی مانند DIC، شلتر، تیم‌های سیار، مراکز درمان سرپایی و اقامتی و مراکز درمانی MMT در کشور راه‌اندازی کرده و خدمات‌رسانی توسط این مراکز به افراد زیادی صورت گرفته است.

 

بیروم‌وند از اجرای طرح فوری جمع‌آوری معتادان متجاهر به منظور بازپروری، پاک‌سازی و ایمن‌سازی سطح شهرستان اندیمشک خبر داد و تصریح کرد: با توجه به جلسه کمیته آسیب‌های اجتماعی شهرستان اندیمشک، جمع‌آوری متکدیان، کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر با همکاری اداره بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری در دستور کار قرار گرفت.

 

وی عنوان کرد: در راستای این طرح و مطالبات مردمی در خصوص برخورد و جمع‌آوری معتادان متجاهر و پرخطر که در اجتماع رها شده‌اند و همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا، معتادان متجاهر پس از جمع‌آوری از سطح شهر و میادین، جهت بهبود و ترک رایگان در کمپ‌های تحت نظارت اداره بهزیستی اندیمشک ساماندهی شده‌اند.

 

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک با اشاره به اینکه بیشتر متجاهرین این شهرستان، غیربومی هستند بیان کرد: قرنطینه معتادان و انجام تست کرونا و در صورت مثبت بودن تست کرونا، انتقال به مراکز درمانی، انجام تست HIV، هپاتیت و دیگر بیماری‌های پرخطر و ارائه مشاوره‌های مورد نیاز به افراد معتاد و خانواده‌های آنها از دیگر اقدامات اداره بهزیستی اندیمشک در این خصوص هستند.

 

وی جمع‌آوری آسیب‌های اجتماعی به منظور سلامت جامعه شهری را اقدامی همگانی دانست و خاطر نشان کرد: این اقدام نیاز به حمایت و مساعدت کلیه آحاد مردم دارد و انتظار می‌رود افرادی که می‌توانند در این امر همراه و همیار اداره بهزیستی باشند، اقدام به تاسیس موسسات مردم نهاد کنند.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازپروری جمع اوری معتادان متجاهر خوزستان جمع آوری معتادان متجاهر اداره بهزیستی اندیمشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: ظرفیت پذیرش در مراکز ماده ۱۶ بیشتر شده است | امیدواریم مشکل معتادان متجاهر را با مشارکت مردم حل کنیم

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهرن در رابطه با آخرین اقدامات در رابطه با جمع آوری معتادان متجاهر، گفت: در شهر تهران اقدامات مناسبی انجام شده است و ما توانستیم ظرفیت پذیرش در ماده ۱۶ (مراکز نگهداری اجباری معتادان متجاهر)را ۲ برابر کنیم و از سوی دیگر میزان افراد حاضر در کمپ بیش از دو برابر شده است.

او افزود: چنین اقداماتی موجب شد تا چهره شهر تغییر کند، این موضوع همچنان در حال پیگیری است و نتیجه نهایی به مردم اعلام خواهد شد. امیدواریم که پرونده این مشکل را با مشارکت مردم در شهر تهران ببندیم.

کد خبر 845804 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • جمع‌آوری بیش از ۲۶۰۰ معتاد متجاهر در غرب تهران/ بازداشت ۱۸۳۹ موادفروش
  • جمع‌آوری بیش از ۲۶۰۰ معتاد متجاهر در غرب تهران
  • زاکانی: ظرفیت پذیرش در مراکز ماده ۱۶ بیشتر شده است | امیدواریم مشکل معتادان متجاهر را با مشارکت مردم حل کنیم
  • جمع آوری و ساماندهی ۴۴ نفر از معتادین متجاهر شهر گرگان