Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار کتاب جدید در این انتشاراتی، گفت: به دلیل شرایطی که در بازار نشر وجود دارد، نمی‌توان کتاب جدیدی منتشر کرد؛ به همین دلیل کتاب جدیدی در انتشارات تجلی مهر چاپ نکردیم.

بیشتر بخوانید

«باد سر به هوا» برای کودکان منتشر می‌شود

او افزود: تا زمانی که شرایط بازار نشر بهتر نشود در انتشارات تجلی مهر کتاب جدیدی منتشر نمی‌کنیم، چون اوضاع اقتصادی بازار نشر بسیار شکننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کتاب‌هایی که قبلا منتشر کرده بودیم هنوز در انبارهایمان مانده و به فروش نرفته است.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر ادامه داد: انتشارات تجلی مهر رانت و پارتی ندارد که بتواند کتاب هایش را بفروشد و از این مسائل هم برای فروش کتاب هایمان استفاده نمی‌کنیم. تنها راهی که برایمان باقی می‌ماند این است که دست نگه داریم و منتظر بمانیم تا وضعیت نشر بهتر شود، سپس برای انتشار کتاب اقدام کنیم.

شرفشاهی بیان کرد: گذشت زمان نشان داده است شرایط نشر بهتر نمی‌شود. حتی در حد درجا زدن نیست بلکه هر روز بدتر از روز قبل می‌شود. البته نویسندگان و شاعران برای انتشار کتاب هایشان با ما تماس می‌گیرند. آثارشان برای انتشار آماده است، اما به دلیل وضعیتی که در زمینه قیمت کاغذ وجود دارد و افزایش قیمت تمام شده کتاب و از سوی دیگر نبود حمایت، ناچاریم پیشنهاد انتشار کتاب‌های شاعران و نویسندگان را قبول نکنیم و کار انتشار کتاب را به آینده موکول کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتشار کتاب بازار نشر ویروس کرونا انتشار کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد

حمیدرضا بشیری‎‌ فراز مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز در رابطه با حضور این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیش از یکصد عنوان کتاب و فصلنامه گفت: پس از اقدامات اساسی برای احیای مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی، یکی از نخستین کارها بررسی کتاب‌های از پیش موجود در راستای بازتولید و بازنشر آنها بود.

بشیری فرز ادامه داد: از بین آثار موجود ۵ کتاب که محتواهای آن‌ها هنوز قابل استفاده برای مخاطب بود و جزو کتاب‌های پرمخاطب سینمایی محسوب می‌شوند برای بازنشر انتخاب و راهی چاپخانه شدند تا به پیش از آغاز به کار نمایشگاه کتاب آماده باشند.

وی این ۵ کتب را به چنین عنوان کرد:

«نیمه تاریک نابغه (زندگی نامه آلفرد هیچکاک)» نوشته دونالد اسپوتو و ترجمه محسن امیری

«فیلمنامه نویسی در قرن ۲۱» نوشته لیندا آرنسون و ترجمه شاپورعظیمی

«پیش‌ درآمدی بر فیلم» نوشته ویلیام.اچ.فیلیپس و ترجمه فتاح محمدی

«در مسیر فیلم‌سازی؛ مقدمه‌ای بر مهارت کارگردان» نوشته الکساندر مکندریک با پیشگفتاری از مارتین اسکورسیزی و ترجمه نفیسه سادات

«کارگردانی داستان؛ داستان گویی حرفه ای و تکنیک های طراحی استوری بورد در فیلم زنده و انیمیشن» نوشته فرانسیس گله باس و ترجمه داریوش نوروزی و شیوا زنگنه

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228067 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • پلیس تراز به بازار نشر آمد
  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد
  • انتشارات سوره مهر با تمرکز بر ۲ کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد