Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، حجت الاسلام حبیب بابایی ،محقق و پژوهشگر حوزوی ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: گرچه متاسفانه امسال به جهت شیوع ویروس منحوس کرونا، امکان زیارت حرم مطهر امام رئوف برای بسیاری از مردم کشور ما فراهم نیست، اما از راه دور نیز می‌توان دل را روانه حرم باصفای امام رضا (ع) کرد و از ایشان به عنوان شفیع الی الله، حوائج دنیوی و اُخروی را درخواست نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به فضیلت بسیار زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) گفت: مرحوم شیخ طوسی از امام رضا (ع) نقل کرده که ایشان فرمودند:" در خراسان بقعه‌ای است و زمانی می‌آید که آن بقعه همواره محل رفت و آمد و مطاف فرشتگان می‌شود تا روز قیامت که در صور دمیده می‌شود و قیامت فرا می‌رسد" از حضرت پرسیدند:‌ای پسر رسول خدا! این بقعه کدام بقعه است که ایشان فرمود: "این بقعه در سرزمین طوس است، به خدا سوگند! آن زمین باغی از باغات بهشت است. هر که مرا دراین بقعه زیارت کند، همچون کسی است که رسول الله (ص) را زیارت کرده و برای او پاداش هزار حج مقبول و هزار عمره مقبول نوشته خواهد شد و من و پدرانم روز قیامت شفاعت کننده او خواهیم بود".

این کارشناس مسایل دینی همچنین با بیان این که مناسبت هایی، چون روز‌های پایانی ماه صفر، فرصت خوبی است که نگاهی دیگربار به کلام و سیره نورانی حضرات معصومین (ع) به خصوص امام رضا (ع) بیندازیم و از آن ره توشه زندگی برگیریم، افزود: حضرت رضا (ع) می‌فرمایند: "مومن باید واجد سه سنت و خصلت نیکو باشد؛ سنتی از خدا داشته باشد و آن هم این که اسرار مردم را فاش و برملا نکند. سنتی از پیامبر (ص) الگو گرفته باشد و آن هم این که مدارا با مردم را سرلوحه زندگی خود قرار دهد و سوم هم این که سنتی از امام و، ولی خدا داشته باشد و آن هم این که صبور باشد و در مشکلات و سختی ها، صبر پیشه کند. "

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: علاوه بر مباحث مرتبط با سبک زندگی فردی و تأکید بر مسایلی، چون اخلاق و نوع رفتار ایشان، باید به سبک زندگی اجتماعی و تأکید حضرت رضا (ع) بر حق طلبی و مبارزه با ظلم توجه نمود.

حجت الاسلام بابایی همچنین افزود: یکی از مسایل کلیدی که هیچ وقت نباید از ذهن امت اسلامی و جامعه شیعی دور بماند، مسئله مبارزه همیشگی و جدی امامان معصوم ما با طاغوت و دستگاه ظالمی است که بر جان و مال و اقتدار مسلمین سیطره داشته و در این بین، امام معصوم باید ضمن هدایت جامعه در عرصه‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی، در عرصه سیاسی نیز به تبیین و روشنگری و مبارزه با ظلم و ظالم بپردازد.

منبع:خبر حوزه

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهادت امام رضا نکات تربیتی حوزه علمیه امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اُمّ علاء» نوشته سمیه خردمند توسط انتشارات شهید کاظمی به زودی منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. این کتاب روایت زندگی اُمُّ¬الشهداء فخرالسادات طباطبایی تبریزی، بانویی که هفت نفر از اعضای خانواده اش را تقدیم اسلام کرد، است.

پدر و مادر فخرالسادات در جوانی به بهانه تعلیم در حوزه علمیه نجف، از تبریز به نجف اشرف هجرت می‌کنند و همان جا ماندگار می‌شوند. فخرالسادات در سن سیزده سالگی با آیت الله سید حسن قبانچی که یکی از شاگردان ممتاز پدرش سید محمد جواد طباطبایی تبریزی بود ازدواج می‌کند. آنها در خانه وقفی کوچکی در جوار حرم امیرالمؤمنین (ع) زندگی شأن را با عشق آغاز می‌کنند.

خانه‌ای که هر وقت پنجره اش را باز می‌کرد؛ چشمانش به گنبد مطهر حرم حضرت علی (ع) گره می‌خورد و نسیم رأفت جناب ابوتراب وارد خانه و زندگی شأن می‌شد. حاصل ازدواج آنها می‌شود هجده فرزند، نه پسر و نه دختر. فرندانی که برخی‌هایشان شاگرد کلاس استادی چون آیت الله سید محمدباقر صدر می‌شوند و علوم اسلامی را فرا می‌گیرند.

همسرش، چهار پسر، برادر و دامادش در راه اسلام به شهادت می رسند و چند سال آخر عمرش را، در حالیکه دست و پای چپش به خاطر یک سال و نیم اسارت در زندان‌های رژیم بعث از کار افتاده بود، راهی ایران و شهر قم می‌شود و سرانجام در جوار بانوی کریمه حضرت معصومه (س) برای همیشه آرام می‌گیرد.

همیشه در طول عمرش فرزندانش را به پشتیبانی از حضرت امام خمینی (ره) و پیروی از ایشان توصیه می‌کرد. به آنها می‌گفت: اگر همه شما هم فدای اسلام شوید ناراحت نمی‌شوم؛ بلکه افتخار می‌کنم و بدانید خون فرزندان من رنگین‌تر از خون فرزندان اباعبدالله نیست.

کد خبر 6087386 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است