Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آلنا دوهان روز جمعه در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع تاثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه بر برخورداری از حقوق بشر برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی بر تعهد خود در به حداقل رساندن تاثیر تحریم‌های یکجانبه که می‌تواند ارسال و دسترسی به تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مبارزه با کووید-۱۹ را با مشکل مواجه کند، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اظهار کرد: شرکت‌ها و بانک‌ها در گرداگرد جهان از معامله با کشورهای تحت تحریم سرباز می‌زنند و از تاثیر ثانویه این اقدامات می‌ترسند.

دوهان در این رابطه به تاثیرات مضر تحریم‌های یکجانبه در کوبا، سوریه و ایران که به کاهش منابع و تجهیزات پزشکی ناکافی منجر شده است، اشاره کرد.

وی در خصوص ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بارها مطرح کرد که معافیت‌های انسان‌دوستانه کار نمی‌کنند و گفت متاسفانه برداشته شدن تحریم‌ها تاثیر چندانی ندارد. کشورهای زیادی از لغو آنها خودداری کرده‌اند، در حالی که کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده از طریق قانون سزار، آنها را به طور فعال گسترش داده‌اند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد تاکید کرد استفاده معمول از این اقدامات باعث قانونی شدن آنها نیست.

با وجود درخواست مکرر دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی حقوق بشر، آمریکا نه تنها در بحبوحه همه‌گیری کرونا به کاهش تحریم‌ها علیه کشورهایی همچون ایران تن نداد بلکه با تشدید آنها، رسیدگی به بیماران و نیازمندان به درمان را مشکل ساخت.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد تحریم کوبا سوریه ایالات متحده آمریکا ایران حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد تحریم کوبا سوریه ایالات متحده آمریکا ایران حقوق بشر سازمان ملل متحد تحریم کوبا سوریه ایالات متحده آمریکا ایران حقوق بشر اخبار کنکور سازمان ملل متحد تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، استاندار در این مراسم با تاکید بر تکمیل زیرساخت‌های آموزشی در همه نقاط استان گفت: با تمام وجود و با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای برقراری عدالت آموزشی تلاش می‌کنیم.
محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان افزود:  ما به همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها گفته‌ایم به آموزش و پرورش کمک کنند چرا که آموزش و پرورش مجموعه عظیم و اثرگذار در نظام راهبردی کشور است.
وی افزود: این استان دارای استعداد‌های بسیار خوبی است که باید امکانات مناسب برای آن فراهم شود.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر ما صد‌ها مدرسه با بهترین امکانات فراهم کنیم، اما به توانمند سازی معلمان توجه نکنیم، یقیناً همچنان دچار مشکل خواهیم بود لذا باید وجه ویژه‌ای به معلمان صورت گیرد.
وی ادامه داد: برای ما آموزش و پرورش بسیار مهم است بر همین اساس آماده همکاری در زمینه دانش افزایی معلمان هستیم.
کرمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال ۱۴۰۳ را مزین نام جهش تولید با مشارکت مردم فرمودند؛ در واقع مردم در دوران دفاع مقدس نیز در همه شرایط در میدان حاضر بودند و مشارکت مردم بسیار مهم است.
وی افزود: سرانه‌های آموزشی در برنامه‌ریزی و غنای برنامه‌های تربیتی و آموزشی نقش اساسی دارد بنابراین باید خانواده‌ها نیز در این زمینه مشارکت کنند، زیرا مردم نیز علاقمند به مشارکت در امور در قالب انجمن اولیا و مربیان هستند که مدیران باید این ظرفیت عظیم را در نظر بگیرند.
وی ادامه داد: از محبت و نگاه عالمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به این استان تشکر می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا
  • تاثیر مربی کره‌ای بر پیشرفت کمانداران ایران/معضل تجهیزات پابرجاست
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ آئین‌نامۀ حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟
  • توبه چه تاثیری در جرایم حدی و تعذیری دارد؟/ تاثیر توبه مجرم در مجازات
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان
  • روایت یک مقام سازمان نظام پزشکی از پشت پرده خودکشی دکتر پرستو بخشی
  • روانشناسان از سراسر دنیا خواستار اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن شدند