Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به تصویب کلیات «طرح اصلاح ماده‌الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌ و پرورش» و حذف شرکت در آزمون داخلی این وزارتخانه  گفت: ورود معلمان به آموزش‌ و پرورش بدون برگزاری آزمون خلاف منویات مقام معظم رهبری است، ولی تصویب این کلیات تحت تأثیر فشار افکار عمومی و احساسات صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره این طرح به گونه‌ای تخصصی نظر داد و طبق فرمایش رهبر انقلاب، معلمان فقط از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی باید جذب شوند، در نتیجه کمیسیون باید کاری کند که منویات رهبری رعایت شود.

حجت‌الاسلام فلاحی یادآور شد: آزمون دهندگان جهت استخدام در آموزش‌ و پرورش برای تاریخ پیش از مهر ماه ۱۳۹۱  بوده‌اند و متقاضیان مهر ۹۱ به بعد هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، چراکه بودجه لازم برای استخدام آنها وجود ندارد و به صورت حق‌التدریس عمل می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات تأکید کرد: در میان معترضان به برگزاری آزمون که روبه‌روی مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌ بودند، برخی معلمان غیرانتفاعی و بعضی هم نیروهای نهضت سوادآموزی پیش از سال ۹۱ بودند که در آزمون پذیرفته نشده‌اند.

او بیان کرد: ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ویژه افرادی است که از دانشگاه‌های دیگر متقاضی حضور در آموزش‌ و پرورش هستند و به عنوان حق‌التدریس همکاری می‌کنند. این افراد باید مسیر دوره‌های دانشگاه فرهنگیان را بگذرانند.

در هفته‌های گذشته، جمعی از فرهنگیان شامل آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای حق‌التدریسی با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار حذف شرط برگزاری آزمون برای استخدام در آموزش‌ و پرورش بودند.


2323

کد خبر 1444257

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم وزارت آموزش و پرورش استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان