Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از بی‌اثر بودن چهار دارو بر درمان کرونا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا، دکتر رضا ملک‌زاده امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: نتایج مطالعه سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر روی اولین بازوهای درمانی تحت کارآزمایی بزرگ بالینی بر روی بیماران بستری مبتلا به کووید 19 منتشر و اعلام شد رمدسیویر بدون تاثیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک‌زاده نوشت: با گذشت حدود 8 ماه از انجام بزرگترین مطالعه کارآزمایی بالینی سازمان بهداشت جهانی برای درمان بیماری کووید -19 نتایج نهایی بررسی‌ها بر روی اولین گروه از بازوهای درمانی تحت کارآزمایی بالینی اعلام شد که بر اساس آن چهار داروی ضد ویروس «رمدسیویر»، «لوپیناویر»، «اینترفرون - بتا» و «هیدروکسی کلروکین» تاثیری بر درمان، کاهش طول مدت بستری، نیاز به تهویه مکانیکی و مرگ و میر ناشی از بیماری مبتلایان به کووید -19 بستری در بیمارستان نشان ندادند.

وی افزود: تعداد مرگ‌ها در طول این مطالعه 1253 مورد بوده است. مطالعه جهانی Solidarity Clinical Trial for Covid -19 Treatments که با مشارکت بیش از 11 هزار بیمار بستری مبتلا به کووید -19 بستری در حدود 500 بیمارستان از 30 کشور از شش منطقه جهان از جمله ایران (3500 بیمار از 29 بیمارستان) صورت گرفته نشان داد این داروها نه تنها هیچ تاثیری در بهبود بیماران بستری مبتلا به کووید -19 و کاهش طول بستری یا مرگ و میر آنها نداشته بلکه وضعیت بهبودی بیمارانی که درمان‌های ذکر شده را دریافت نکرده بودند همانند بیماران دریافت کننده این رژیم‌های درمانی بوده است.

وی ادامه داد: این نتایج اثبات می‌کند برای دستیابی به داروی قطعی درمان کووید - 19 نیازمند انجام مطالعات کارآزمایی بالینی وسیع با حداقل یک هزار بیمار (نمونه) هستیم؛ همان طور که مشارکت بیش از 11 هزار بیمار به این نتیجه گیری درباره چهار داروی تحت کارآزمایی بالینی کمک کرد و بی اثر بودن این داروها را نشان داد.

ملک‌زاده یادآور شد: داروهای جدیدتر برای کارآزمایی بالینی با تصمیم سازمان بهداشت جهانی وارد مطالعه و جایگزین داروهای بی اثر نشان داده شده در آزمایشات بالینی خواهند شد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی بنا بر توصیه کمیته نظارت بر داده‌ها و ایمنی مطالعه کارآزمایی بالینی درمان کووید -19 تحت نظارت خود می‌تواند بر اساس تجزیه و تحلیل موقت داده‌ها میزان تاثیر داروها بر روند بهبودی و کاهش مرگ مبتلایان، برخی رژیم‌های درمانی را حذف و برخی را جایگزین کند. این آزمایشات تماماً با مجوزهای اخلاقی و نظارت کامل و دقیق سازمان بهداشت جهانی صورت می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: ایران در حال اجرای یک طرح تحقیقاتی با همکاری چند کشور است و مطالعاتی را بر روی داروهایی مانند داروی معده، داروی ضدسرطان و ترکیب دارویی ضد ویروس هپاتیت سی برای درمان بیماران مبتلا به علائم متوسط بیماری کووید -19 که نیازی به بستری در بیمارستان و تهویه مکانیکی ندارند انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: تاکید فراوان می‌شود که هیچیک از داروها نباید به خاطر عوارض احتمالی خودسرانه مصرف شوند.

سازمان جهانی بهداشت: داروی "رمدسیویر" تاثیری در درمان بیماران کرونا ندارد!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تجارت دارو بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا تجارت دارو بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی کارآزمایی بالینی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی درباره اجرای طرح عرضه اینترنتی دارو گفت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است.

وی افزود: سکوهای اینترنتی فقط حمل دارو را عهده دار می‌شوند.

عین‌اللهی اظهار کرد: اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 846791 منبع: مهر برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم بهرام عین‌اللهی دارو اینترنت

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو