Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@11:39:23 GMT

آغاز برداشت یاقوت پاییزی از باغات خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۲۲۴۹

آغاز برداشت یاقوت پاییزی از باغات خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برداشت زرشک بی دانه از 17 هزار و 900 هکتار سطح زیرکشت باغ‌های خراسان جنوبی آغاز شده است.

غلامرضا قوسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته ۱۸ هزار و ۸۳۰ تن زرشک از سطح زیرکشت این محصول در خراسان جنوبی برداشت شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 21 هزار و 871 تن زرشک برداشت شود، افزود: بیشترین سطح زیرکشت زرشک مربوط به قاینات با ۵۴۹۷ هکتار است و امسال با افزایش سطح بارور و بارندگی‌ها شاهد افزایش تولید این محصول هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بهره‌برداران این محصول در استان 50 هزار خانوار هستند، تصریح کرد: خراسان جنوبی با ۱۷ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ زرشک و ۲۱ هزار تن برداشت سالانه محصول، ۹۸ درصد زرشک تولیدی کشور را در اختیار دارد.

قوسی ادامه داد: شهرستان زیرکوه رتبه دوم تولید این محصول را نه تنها از نظر تولید بلکه به لحاظ خرید و فروش انواع زرشک پفکی و معمولی داراست.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی این است که برداشت زرشک امسال در زیرکوه نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته ‌باشد، ادامه داد: علت این کاهش خسارت ۱۵ درصدی از ابتدای امسال بر اثر سرما و کاهش برداشت به خاطر سال آوری محصول است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: برداشت این محصول در خراسان جنوبی تا نیمه آذرماه ادامه دارد و سال گذشته 18 هزار و830 تن زرشک از سطح زیرکشت این محصول برداشت شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زرشك خراسان جنوبی سطح زیرکشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، ایرج بهرامی گفت: پیش بینی می‌شود با عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار از مزارع این شهرستان یک هزار تن محصول باقلا برداشت شود.
وی اظهار کرد: سرپل‌ذهاب یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه است که به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی در زمستان امکان کشت پاییزه باقلا در آن امکان پذیر بوده و هر ساله کشاورزان مبادرت به کشت این محصول می‌کنند که اشتغال‌زایی مناسبی به همراه دارد بطوری که برای هر هکتار یک نفر مستقیم و چهار نفر غیرمستقیم و به صورت فصلی مشغول به کار می‌شوند.
مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: برداشت باقلا به صورت دستی توسط کارگران انجام می‌شود و به همین خاطر اشتغال‌زایی زیادی به همراه دارد به گونه‌ای که ۱۰۰ هکتار مزارع باقلای شهرستان بیش از چهار هزار نفر روز اشتغال برای کارگران فصلی ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: کشاورزان سرپل‌ذهاب از دیرباز اقدام به کشت باقلا نموده‌اند و محصول باقلا تولیدی سرپل‌ذهاب کیفیت بسیار بالایی داشته و از شهرت خوبی در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار برخوردار است.
مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب اضافه کرد: برداشت محصول باقلا تا اواخر اردیبهشت ماه در این شهرستان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • برداشت بیش از یک میلیون تن چغندرقند در خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در خوزستان
  • آغاز برداشت خوشه های طلایی در خراسان جنوبی 
  • آغاز کشت چغندر قند با استقبال کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در گیلان
  • برداشت گل گاوزبان از باغ‌های گیلان آغاز شد