Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد امنیتی ترکیه روز جمعه گفت که نیروهای اطلاعاتی این کشور یک نفر را به اتهام جاسوسی از عرب‌تباران برای امارات متحده عربی دستگیر کرده و به "انبوهی از اسناد" ارتباط او با ابوظبی نیز دست یافته‌اند.

مقام ارشد امنیتی ترکیه که خواست نامش ذکر نشود، گفت این فرد که به جرم خود اعتراف کرده، با استفاده از گذرنامه‌ای غیراماراتی به ترکیه سفر کرده و سال‌ها به شبکه‌ای از روزنامه‌نگاران و مخالفان دولت ابوظبی نفوذ داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای اطلاعاتی ترکیه سال گذشته نیز دو نفر را به اتهام جاسوسی از عرب‌تباران، از جمله دانشجویان و فراریان سیاسی، برای امارات متحده عربی دستگیر و اعلام کرد که یکی از افراد دستگیرشده با قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقل عربستانی مرتبط بوده است.

خاشقچی که از روزنامه‌نگاران مخالف با حاکمان آل سعود در عربستان بود، پاییز سال ۱۳۹۷ در حالی که به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود، توسط گروهی از ماموران سعودی و به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به طرز فجیعی به قتل رسید.

ترکیه و امارات سال‌ها است که در سیاست خارجی و رویکرد در قبال گروه‌های سیاسی اسلام‌گرا اختلاف دارند. آنکارا و ابوظبی در لیبی نیز هر کدام از یکی از طرف‌های درگیر جنگ در این کشور حمایت می‌کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان

به گزارش جماران به نقل از روزنامه حریت، ارتش ترکیه قصد دارد بعد از پایان سفر  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به عراق، عملیات زمینی گسترده علیه حزب پ.ک.ک به شمال عراق انجام دهد.

روزنامه حریت نوشت که قرار است اردوغان امروز دوشنبه به عراق سفر کند و انتظار می رود که ارتش ترکیه عملیات نظامی گسترده ای را در شمال عراق علیه پ.ک.ک در ماه های تابستان انجام دهد.

اردوغان بارها تأکید کرده بود که آنکارا انتظار دارد که مساله امنیت مرزهای ترکیه با عراق در تابستان حل شود. به گفته اردوغان ترکیه همچنین تلاش می کند که گذرگاه امنی به عمق 30 تا 40 کیلومتر داخل سوریه ایجاد کند.

این روزنامه ترکیه ای در ادامه نوشت که  آنکار پیش بینی می کند که به واسطه این عملیات همه طول مرزها ترکیه با عراق که بالغ بر 378 کیلومتر است به روی تروریست ها بسته شود.

«عبدالقادر سلفی» روزنامه نگار نزدیک به دولت ترکیه نیز  نوشت: اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که منطقه ای که امنیت مرزهای مان با عراق را تأمین می کند می بندیم. انشاءالله بالاخره این تابستان مشکل مربوط به مرزهای مان با عراق را حل می کنیم. بعد از سفر اردوغان به عراق عملیات زمینی گسترده علیه پ.ک.ک انجام می شود. این بار مفهوم این عملیات کاملا متفاوت خواهد بود.

سلفی افزود: برای انجام این عملیات با مشارکت دولت مرکزی در بغداد، دولت خودمختار اردبیل و نیروهای الحشد الشعبی برنامه ریزی می کنیم. نیروهای زمینی ما با حمایت نیروی هوایی در اراضی عراق پیشروی خواهند کرد. هدف از این عملیات نیز ایجاد خط امن به عمق 30 تا 40 کیلیومتر داخل اراضی عراق است. حمله به پایگاه های ما در روزهای 22 و23 دسامبر و 24 ژانویه ایجاد این منطقه حایل را امری قطعی کرده است.

 

دیگر خبرها

  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • آلمان ۳ مظنون جاسوسی برای چین را دستگیر کرد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • پپ گواردیولا در عربستان | دو باشگاه بزرگ عربستان آماده انجام بزرگترین و پیچیده ترین انتقال تاریخ فوتبال
  • تغییر کتب درسی در عربستان و امارات برای جلب رضایت صهیونیست‌ها
  • دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات | اتهام آنها چیست؟