Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا شامگاه جمعه در مسجد امام رضا (ع) این شهرستان گفت: بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) فرصتی الهی برای ایرانیان در رسیدن به سعادت و کمال است و زیارت امام رضا (ع) مایه خیر و برکت و غفران و رحمت است.

حجت الاسلام محمد مهدی حبیبی افزود: قرآن در سیره امام رضا (ع) جایگاه ویژه داشت و آن حضرت از خرد خود بیشترین بهره را برد و با تشکیل جلسات مناظره، خردورزان را به راه راست هدایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: رضا (ع) با وجود مشکلات جامعه، جهت باروری فرهنگ غنی اسلام قدم های ارزشمندی برداشت و مسلمانان را از دریای اندیشه خود بهره مند ساخت و زندگانی ایشان در ۲۰ سال امامت، دارای فراز و نشیب فراوان بود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا ادامه داد: شخصیت آسمانی امام رضا (ع) از نظر اخلاقی و معرفتی ممتاز بود و پیروی از امامت و ولایت از توصیه های آن حضرت است.

مداحی و سینه زنی با رعایت پروتکل های بهداشتی از بخش های دیگر این آئین بود.

امام رضا (ع) در یازدهم ذیقعده سال ۱۴۸ هجری در مدینه منوره متولد و در سحرگاه روز ۲۹ صفر سال ۲۰۳ هجری قمری شهید شد و مزار شریفش در مشهد مقدس است.

اصغر حسینی مسئول دارالقرآن المهدی (ع) آستارا عصر جمعه در آئین اعطای گواهینامه علوم قرآنی در موسسه مذکور گفت: این قرآن آموزان زیر نظر پنج مربی در دوره های روخوانی و روانخوانی، تجوید و صوت و لحن شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: ۴۰ قرآن آموز خردسال، نوجوان، جوان و بزرگسال در موسسه دارالقرآن المهدی(عج) آموزش می بینند و این موسسه به منظور تشویق مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به آموزش قرآن، برنامه ها و مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار می کند.

اجرای تواشیح در وصف پیامبر، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و تجلیل از برگزیدگان مسابقه فوتبال دستی از دیگر بخش های این آئین بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و سه موسسه قرآنی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

برچسب‌ها آستارا امام رضا هیأت عزاداری قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا امام رضا هیأت عزاداری قرآن کریم آستارا امام رضا هیأت عزاداری قرآن کریم اخبار کنکور امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۴۰ زائر اولی به مشهدالرضا از میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام سجاد کارگر امام جماعت مهدیه امیرآباد گفت: این دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول و کلاس‌های هفتم، هشتم و نهم هستند.


حجت الاسلام کارگر افزود: با همکاری هئیت مهدیه امیرآباد و بسیج دانش آموزی در دو شب‌های قدر و ماه رمضان با کمک‌هایی که از سوی خیرین به مبلغ یکصد میلیون تومان جمع آوری شد توانستیم امروز این دانش آموزان زائر اولی را راهی مشهدالرضا کنیم.


وی گفت: این سفر معنوی ۵ روزه است و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی خوبی در اتوبوس وحرم مثل مسابقه، آداب زیارت و حرم شناسی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.


حجت الاسلام کارگر افزود: امیدواریم با اولین زیارتی که تجربه می‌کنند با مددگرفتن از امام رضا (ع)، زندگی خوبی را شروع کنند و در مسیر زندگی و درسشان موفق باشند.


این زائر اولی‌ها که در طول عمرشان فرصتی فراهم نشده بود تا به زیارت امام رضا (ع) بروند احساس خوشحالی داشتند.

دیگر خبرها

  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • سوگواری دانش آموزان گرگانی در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) + تصاویر
  • اعطای ۴۴ سری جهیزیه به نوعروسان و زوجهای جوان در پیرانشهر
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان
  • انقلاب اسلامی ۴۵ سال منتظر زدن سیلی به اسرائیل بود
  • اعزام ۴۰ زائر اولی به مشهدالرضا از میبد