Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:05:05 GMT

یک کارشناس تغذیه : میوه چیکو سرشار از مواد مغذی است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۲۹۲۱

یک کارشناس تغذیه : میوه چیکو سرشار از مواد مغذی است

ایران محمدپور روز شنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: میوه چیکو با حدود ۵ درصد فیبر و یک درصد چربی ۴درصد پروتئین، سرشار از منابع از ویتامین‌ث و نیز ویتامین‌های گروه ب شامل، ریبوفلاوین، نیاسین، پانتوتنیک اسید، فولات، ویتامین ب۶ ، مقدار قابل توجه عناصر معدنی نظیر آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین براساس یک باور محلی، میوه رسیده چیکو می‌تواند مشکل ناباروری در مردان را بهبود بخشد و عصاره متانولی برگ‌های درخت چیکو، توانسته است در بهبود افسردگی ناشی از دیابت در موش موثر باشد.

وی یاد آور شد: یکی از ویژگی‌های مهم میوه چیکو، قابلیت فریزکردن میوه آن است که به دلیل بالابودن درصد قند در آن، می‌توان میوه را بعد از رسیدن در دمای زیر صفر به‌راحتی نگهداری کرد و سپس جهت تهیه بستنی میوه‌ای و نیز در مخلوط با شیر مورد استفاده قرار داد.

محققان بر این باورند که عصاره متانولی این میوه حاوی فیتوکمیکال‌ها فعالی است که روی سلول‌های سرطانی تومور تأثیر گذاشته و می‌تواند این سلول‌ها را از بین ببرد وخاصیت های ضدسرطان ترمیم دندان و منبع تامین مواد مغذی است که در مناطق آب و هوایی خشک و یا گرم و مرطوب مانند هرمزگان رشد می‌کند.

یافته‌های به دست آمده حاکی از آن است که قرار دادن میوه چیکو در رژیم غذایی روزانه از بدن در برابر پیشرفت سلول‌های سرطانی حفاظت می‌کند و همچنین این میوه گرمسیری سحرآمیز به دلیل تنوع شیمیایی وسیع برای درمان انواع سرطان موثر است.

 شهرستان میناب در شرق هرمزگان با توجه مقام نخست سطح زیر کشت درسالجاری ۴۰۰تن میوه چیکو از باغهای آن برداشت شد و زمینه برای صادرات این محصول به کشورهای همسایه دارد.

درخت چیکو در آب‌ و هوای گرم و مرطوب یا خشک  بویژه اقیلم های ساحلی رشد و ثمردهی می کند و با مصرف انواع کودها بطور معمول با وزن معمولی ۱۰۰-۴۰۰ گرم به رنگ زرد تا قهوه‌ای روشن، سفت و مزه آن خیلی شیرین، آبدار و طعم اسیدی بسیار کمی دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سرطان علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سرطان علمی وزارت جهاد کشاورزی سرطان علمی اخبار کنکور میوه چیکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: میزان افزایش قیمت برای عرضه کالا در فروشگاه‌ها و بازارهای میوه و تره‌بار در داخل شهر، ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید عمده است.

به گزارش مشرق، محمدعلی اسفنانی، در راستای تشریح اقدامات و نظارت بر میادین میوه و تره‌بار، اظهار داشت: میزان افزایش قیمت برای عرضه کالا در فروشگاه‌ها و بازارهای میوه و تره‌بار در داخل شهر، ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید از میادین اصلی میوه و تره‌بار برای خرید عمده کالاها است.

وی افزود: میزان سود در کالاهای دیگر بین ۱۲ تا ۱۵ درصد است. اما به دلیل سریع‌الفساد بودن میوه و تره‌بار، این سود ۳۰ درصدی لحاظ شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟