Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان کمیسیون اقتصادی در هفته جاری نشست مشترکی با اقتصاددانان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور برگزار خواهند کرد. در روز سه‌شنبه نیز وزیر نیرو درخصوص موضوعات مختلف در کمیسیون انرژی به سوالات نمایندگان پاسخ خواهد داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دستور کار کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه 27 مهرماه و سه شنبه 30 مهرماه به شرح ذیل اعلام شد:

بررسی طرح اصلاح قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، بررسی لایحه تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در کمیسیون انرژی و بررسی لایحه مشارکت عمومی- خصوصی و طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران در دستور کار روز یکشنبه نمایندگان کمیسیون انرژی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

همچنین بررسی سوالات نمایندگان از وزیر نیرو، دستور کار روز سه‌شنبه نمایندگان کمیسیون انرژی است.

اسامی نمایندگان سوال‌کننده به شرح ذیل است به شرح ذیل است:

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان، سرخس و بخشهای احمدآباد و رضویه، احمد جباری نماینده مردم بندر لنگه، بستک و پارسیان ، علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا (3 فقره سوال)، هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر (3فقره سوال) حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند، آرش زره تن نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر، علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجیب شیر، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد، سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران و صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین.

دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در روزهای 27، 29 و 30 مهرماه به شرح ذیل اعلام شد:

نمایندگان در روز یکشنبه لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و طرح ارتقای حکمرانی در حوزه ریال(اصلاح قانون مبارزه با پولشوئی) را بررسی خواهند کرد، همچنین رای‌گیری درخصوص طرح اصلاح نرخ ارز مبنای حقوق ورودی) اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار این روز کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

همچنین نمایندگان کمیسیون اقتصادی در روز سه شنبه پس از برگزاری نشست مشترک با اقتصاددانان و اعضای هیات علمی دانشگاههای کشور، بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه را ادامه خواهند داد.

روز چهارشنبه نیز جلسه هیأت رئیسه کمیسیون در خصوص بررسی اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرحها و لوایح برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون انرژی کمیسیون اقتصادی مجلس کمیسیون انرژی کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگان کمیسیون کمیسیون اقتصادی کمیسیون انرژی نماینده مردم شرح ذیل دستور کار سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در راستای سفرهای استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدیدها از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم، پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت و پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی جهت تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، ابتدا موضوع کمبود فضاهای بهداشتی و درمانی و همچنین توسعه و تجهیز چهار بیمارستان موجود در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیسی پس از شنیدن گزارشات معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران، مقرر کرد موضوع تأمین مالی فاز ۱ طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد در اسرع وقت از سوی وزارت بهداشت تأمین و این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

همچنین جهت تأمین زمین مورد نیاز برای توسعه بیمارستان ضیائیان مقرر شد شهردار تهران طی جلسه‌ای با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، موضوع استفاده از زمین‌های متعلق به این وزارتخانه را بررسی و پس از احصا راهکار، نتیجه را جهت تصویب به دولت ارائه کنند.

همچنین با دستور رئیس جمهور در این جلسه مقرر شد مشکل تجهیز بیمارستان‌های این دو منطقه با همکاری وزارت بهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین این حوزه در اسرع وقت مرتفع شود.

مشکل کمبود سرانه آموزشی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از دیگر موضوعات ویژه و اولویت‌دار این مناطق بود که در این جلسه در حضور رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور و ناظر به نیاز مبرم مردم این مناطق به فضاهای آموزشی مقرر شد در مرحله اول در هر منطقه ۳ الی ۵ مدرسه به فوریت احداث شود.

همچنین بنا به تاکید رئیس جمهور و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر، به ویژه در میان نسل جوان مقرر شد در هر یک از این مناطق دو مجموعه ورزشی احداث شود.

رئیسی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست به منظور اجرای عدالت آموزشی برای کاهش هر چه بیشتر مدارس دو شیفته در این مناطق در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام کند.

سومین موضوع ویژه و اولویت‌دار مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران نیز موضوع بافت فرسوده در این مناطق بود که رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش معاون اجرایی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار و استاندار تهران، با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت مردمی در حل این مشکل، از مسئولان مربوطه خواست با بررسی راهکارهای قانونی، بسته تشویقی شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی دولت برای بازسازی بافت فرسوده توسط مردم را تهیه و تدوین و در این مناطق به شکل عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 6088738 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه