Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۵۳۳ نفر از خدمات داوطلبانه و انسان دوستانه جمعیت هلال احمر استان گیلان بهره مند شدند.

سیاوش غلامی در گفت وگو با ایسنا، وجود منابع انسانی در اجرای برنامه های انسان دوستانه را موثر دانست و گفت: آنچه نقش جمعیت هلال احمر را در اجرای برنامه های انسان‌دوستانه برجسته تر می‌کند، وجود ظرفیت عظیم و غنی منابع انسانی داوطلبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا نیز بهره مندی موثر از خدمات آنها مستلزم برنامه ریزی دقیق و ساختاری کارآمد و روزآمد است تا بتوان علاوه بر شرایط عادی، در مواقع بحرانی نیز در کوتاه ترین زمان با بهره مندی از خدمات داوطلبانه، توانشان را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان بسیج کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، جایگاه جمعیت هلال احمر را نزد مردم محبوب دانست و بیان کرد: پایبندی اعضا و داوطلبان جمعیت هلال ‌احمر به اصول بنیادین و انسان‌دوستانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و جایگاه کم نظیر جمعیت در نزد مردم کشور و استان موجب شده که بیش از پیش بسیاری از شخصیت‌های برجسته و قشرهای مختلف به جمع داوطلبان جمعیت هلال احمر بپیوندند.

غلامی، با اشاره به تعداد افراد بهره مند شده از خدمات هلال احمر گیلان طی شش ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۵۳۳ نفر از خدمات داوطلبانه و انسان دوستانه جمعیت هلال احمر استان گیلان بهره مند شدند.

وی ضمن اشاره به ارزش ریالی خدمات هلال احمر طی شش ماه نخست سال ۹۹، عنوان کرد: حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزش خدمات هلال احمر گیلان طی شش ماهه نخست سال جاری بوده است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار و ۵۱۹ نفر از داوطلبان هلال احمر گیلان طی شش ماهه نخست سال جاری، گفت: این تعداد از داوطلبان هلال احمر گیلان طی شش ماهه نخست سال ۹۹ در برنامه هایی همچون جمع آوری و توزیع کمک های مردمی، مشارکت در کاروان های سلامت، اهدای خون، مشارکت در پروژه های داوطلبی، راه اندازی و اجرای طرح مشاوره تلفنی ویژه داوطلبان طرح «متد»، مشارکت مددکاران در تنها نقاهتگاه علوم پزشکی استان، برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی در خانه های هلال با همکاری معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر استان و رسیدگی به امور مددجویان و پرداخت بخشی از هزینه های درمانی آنان از مشارکت و فعالیت داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان بوده است.

غلامی، با اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر با دیگر سازمان های مردم نهاد استان، خاطرنشان کرد: انعقاد ۵۲ تفاهم نامه همکاری با موسسات و سازمان های خیریه و مردم نهاد همسو با جمعیت هلال احمر، از عملکرد شش ماهه حوزه داوطلبان هلال احمر استان محسوب می شود.

وی به فعالیت ۱۹۴ خانه هلال در گیلان اشاره کرد و گفت: خانه هلال روستایی با هدف آموزش خانواده های روستایی برای مدیریت بحران در این استان راه اندازی می شود تا به توانمندسازی خانواده‌های روستایی برای کاهش خسارت در حوادث کمک کند لذا خانه های هلال استان تا پایان سال جاری به بیش از ۴۰۰ خانه هلال افزایش می یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت راه اندازی خانه های هلال در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت استان و میزان قابل توجه حوادث و بلایای طبیعی، راه اندازی خانه‌های هلال در محلات و روستاها ضروری است تا در زمان بحران با بهره مندی از نیروهای آموزش دیده محلی میزان آسیب دیدگی‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هلال احمر طی شش ماهه نخست سال جاری خدمات هلال احمر جمعیت هلال احمر هلال احمر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، در کیلومتر ۹۰ جاده طبس_خوربیابانک یک تصادف زنجیروار رخ داد.

کاوسی افزود: در این حادثه یک دستگاه تریلی با یک خودرو تیبا و یک نفر شتر برخورد کرده و هشت نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: عوامل امدادی هلال احمر در این حادثه به مدت ۳۰ دقیقه با استفاده از ست هیدرولیک نجات موفق به رهاسازی یک مصدوم شدند.

کاوسی افزود: این حادثه جان‌باخته نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت