Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت، آنکارا از اتحادیه اروپا خواسته تا از تهدید ترکیه دست بردارد و یک رویکرد ملموس و بی طرفانه در قبال تنش در مدیترانه شرقی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد، ترکیه به دنبال کاهش تنش با اتحادیه اروپاست و اینکه حسن نیت خود را با واکنش مثبت به درخواست‌ها برای گفتگو نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشورش از حقوق خود و قبرس ترک نشین در منطقه دفاع می‌کند. ترکیه از این که اتحادیه اروپا رویکرد آنکارا را درباره دریای مدیترانه شرقی تحریک آمیز می‌داند، شگفت زده نشده است. رویکرد این اتحادیه یک رویکرد تشویقی و دلگرم کننده بین ترکیه و اتحادیه اروپا نیست و لحن آن عاری از هرگونه صداقت و حسن نیت است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا برای حل موضوعات و مشکلات کنونی با رعایت حقوق ترکیه و قبرس ترک نشین در راستای منافع مشترک گام بردارد و بازگو کننده درخواست‌های نامعقول و نادرست یونان و دولت قبرس یونانی نشین نباشد.

در نشست رهبران اتحادیه اروپا بیانیه ای منتشر شده در آن ادعا شده ترکیه به صورت یکجانبه در دریای مدیترانه شرقی اقدام می‌کند و اتحادیه این اقدامات تحریک آمیز دولت آنکارا را محکوم کرده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز خواستار کاهش تنش در منطقه و مذاکرات بین آنکارا و بروکسل شده است.

آنکارا چندین کشتی حفاری و اکتشافی در چند هفته گذشته در منطقه مستقر کرده تا به اکتشاف منابع انرژی بپردازند. مقام‌های ترکیه بارها تاکید کرده‌اند که آنکارا به دنبال حل تمامی مشکلات موجود در منطقه از طریق قوانین بین المللی، روابط حسنه همسایگی، گفتگو و مذاکره هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه منطقه مدیترانه شرقی اتحاديه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امورخارجه ترکیه در پاسخ به وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که استقبال از هنیه توسط رجب طیب اردوغان را مایه شرم و خجالت خوانده بود، تاکید کرد: این اسرائیل است که باید بخاطر قتل و کشتار ۳۵ هزار فلسطینی خجالت بکشد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر جمعه (۳۱ فروردین ماه) در راس هیأتی از رهبران این جنبش وارد ترکیه شد.

هنیه روز شنبه نیز با اردوغان دیدار کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در این دیدار تاکید کرد که کشورش به تلاش های خود برای جلب توجه جهانی به ظلمی که علیه فلسطینی ها اعمال می شود، ادامه خواهد داد.

وی افزود که ترکیه تحریم‌هایی را از جمله در زمینه تجاری بر رژیم صهیونیستی اعمال کرده است.

اردوغان تصریح کرد: اسرائیل روزی بهای ظلم و ستم علیه فلسطینی ها را خواهد پرداخت.

هنیه روز چهارشنبه نیز با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه که به قطر سفر کرده بود، دیدار و رایزنی کرد.

اردوغان روز چهارشنبه در نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا به زودی میزبان رئیس دفتر سیاسی حماس خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه
  • راه‌حل اردوغان در برابر اسرائیل چیست؟