Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس ، با اشاره به روند اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه توسط سازمان امور مالیاتی، گفت: در شرایط کنونی این موضوع مطرح می شود که آمار و میزان شناسایی خانه های خالی و ارسال پیامک به مالکان با آمارهای اعلامی در گذشته مبنی بر وجود دو و نیم میلیون خانه خالی از سکنه فاصله دارد و میزان شناسایی واحدهای مسکونی مذکور بسیار کم بوده است، اما به نظر من کشور در بحث اخذ مالیات از خانه های خالی در ابتدای مسیر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید انبوه مسکن
شناسایی و اخذ مالیات از خانه های خالی در ماه‌های آتی شدت می گیرد

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که با تعیین تکلیف و اجرای دقیق مصوبه اخیر مجلس درباره تشدید اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه واحدهای مسکونی بیشتری در کشور ساماندهی خواهند شد، اصولا جامعه رفتار خود را بر اساس نوع برخورد مسئولان و دولت تطبیق می دهد.

وی گفت: متأسفانه در سال های گذشته دولت هیچ عزم و جدیتی برای اخذ مالیات از خانه های خالی نداشت و بازار نیز بر اساس رویکرد دولت هیچ واکنشی نسبت به این مسئله نشان نمی داد، به نظر می رسد که در شرایط فعلی بازار نسبت به عملکرد دولت در بحث ساماندهی این مساکن اطمینان ندارد، اما قطعا وقتی بازار با اجرای مصوبه جدید مجلس مطمئن شود که دولت و دستگاه های اجرایی برای اخذ مالیات از خانه های خالی مصمم هستند، شرایط تغییر خواهد کرد.

اثرات مثبت قانون جدید اخذ مالیات از خانه های خالی تا پایان سال و ماه های ابتدای سال جدید مشاهده خواهد شد

یوسفی ادامه داد: اثرات ساماندهی خانه های خالی از سکنه در یک ماه یا دو ماه به صورت کامل قابل رویت نیست، بلکه پیش بینی من است که اثرات مثبت قانون جدید اخذ مالیات از خانه های خالی تا پایان سال و ماه های ابتدای سال جدید مشاهده خواهد شد.

مجلس به موارد اختلافی وزارت راه و سازمان امور مالیاتی درباره شناسایی خانه های خالی ورود می کند

وی بر ضرورت تلاش بیشتر دولت، وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی برای شناسایی بیشتر واحدهای مسکونی خالی از سکنه تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی شاهدیم که میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی در بحث شناسایی مساکن مذکور اختلاف نظر وجود دارد، اما قطعا مجلس و کمیسیون عمران مجلس پس از تأیید نهایی طرح اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه از سوی شورای نگهبان، به پرونده عملکرد دستگاه های مربوطه ورود خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به آمارهای اعلامی درباره وجود دو و نیم میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور، گفت: این آمار مربوط به سرشماری سال 95 بوده که از این میزان، حدود 500 هزار واحد مسکونی متعلق به کلانشهر تهران است، اما به نظر من این آمار دقیق نیست زیرا در این آمارها، برخی شهرک ها و شهرهای جدید اقماری نیز در این آمار گنجانده شده است، این در حالی است که این مناطق اصلا برای مردم جذابیت اجتماعی و اقتصادی ندارد، به طور مثال شهری در فاصله طولانی از اهواز ساخته شده که افراد برای تردد به شهر اهواز باید روزانه صدهزار تومان کرایه پرداخت کنند، خوب معلوم است که کسی برای زندگی در این مناطق داوطلب نمی شود، بنابر این این مناطق باید از آمار خانه های خالی کسر شوند./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اخذ مالیات از خانه های خالی خانه های خالی از سکنه سازمان امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است

فاطمه قاسم پور ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با تاکید بر اینکه مجلس مصوبه ای در مورد اخذ مالیات از مهریه نداشته تاکید کرد: اوایل مجلس یازدهم تعدادی از نمایندگان طرح‌هایی را در موضوع مهریه تدوین کردند و یکی از پیشنهاداتی که همان زمان مطرح شد، موضوع مالیات بر مهریه بود که کنار گذاشته شد.

وی افزود: چنین قانون و مصوبه ای در مجلس تصویب نشده و به تبع در رویه جاری قوه قضاییه نیز چنین چیزی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اوایل مجلس یازدهم تعدادی از نمایندگان طرح‌هایی را در موضوع مهریه تدوین کردند و یکی از پیشنهاداتی که همان زمان مطرح شد، موضوع مالیات بر مهریه بود که کنار گذاشته شد.

قاسم پور با بیان اینکه ارائه‌دهندگان این پیشنهاد تصور می‌کردند مالیات بر مهریه می‌تواند سبب کاهش میزان مهریه شود، ادامه داد: اگرچه کم‌ بودن میزان مهریه حسن است اما برای ترویج آن لازم است از ابزارهای فرهنگی استفاده کرد و چنین طرح‌هایی صرفاً سبب افزایش بار مالی ازدواج به ویژه برای خانواده دختر می‌شود و موانع ازدواج را بیش از پیش می‌کند. در هر صورت در حال حاضر چنین قانونی نداریم و این خبر شایعه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص سقف تعیین‌شده برای مهریه گفت: حکم قانون ۱۴۴ مالیات مستقیم یک حکم عام است یعنی هیچ آستانه‌ای و هیچ میزانی را به‌عنوان میزان معافیت برایش لحاظ نمی‌کند بلکه به‌طور کلی همه آن اموال منقول و غیرمنقولی که در قالب مهریه قرار است که به همسر برسد مشمول معافیت می‌داند.

دیگر خبرها

  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳ !
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳!
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام گیرد
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی
  • جزئیات مالیات ثروت در ۱۴۰۲/ وصول ۵ میلیارد از خانه های خالی