Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که همه نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان تا پایان سال جاری میلادی این کشور را ترک نخواهند کرد.

قدس آنلاین؛ «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا درباره احتمال خروج نظامیان این کشور از افغانستان گفت که تاپایان سال ۲۰۲۰ تمام نظامیان آمریکایی از این کشور خارج نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در کنفرانس ویدئویی انستیتو اسپین گفت که شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان در اوائل سال ۲۰۲۱ میلادی به ۲۵۰۰ تن کاهش خوهد یافت.

اوبرایان اظهارداشت که اگر مذاکرات بین‌الافغانی پیشرفت داشت، هیچ چیزی بهتر از این نبود که نیروها را خارج کنیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد که در شرایط کنونی ما با متحدان اروپایی خود در یک مسیر قرار داریم، باهم به افغانستان آمدیم و باهم نیز خارج خواهیم شد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ترامپ رئیس جمهور آمریکا دو هفته پیش در توئیتی گفته بود که همه نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را تا پایان سال جاری میلادی به آمریکا باز می‌گرداند.

رئیس جمهور آمریکا در حالی زمان خروج کامل نیروها از افغانستان را اعلام کرد که در نظرسنجی‌ها از جو بایدن عقب است و براساس نظرسنجی‌های اخیر ۷۶ درصد مردم آمریکا از خروج نظامیان این کشور از افغانستان حمایت می‌کنند.

بنابراین به نظر می‌رسد، ترامپ در نظر دارد با وعده بازگرداندن نیروها به خانه تاکید کند که موفق به انجام چیزی شده که دولت بوش و اوباما قادر به انجام آن نبودند.

چندی پیش نیز «لس‌آنجلس تایمز» گزارش داد که فرماندهان ارشد آمریکایی و مقامات کاخ سفید توافق کرده‌اند تا بیش از ۴ هزار نظامی این کشور تا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در افغانستان باقی بمانند.

از سوی دیگر، کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نیز لایحه‌ای را تصویب کرده تا از خروج کامل نیروها توسط ترامپ جلوگیری شود و ترک افغانستان به شرایط میدانی مشخص منوط شده است.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افغانستان خروج از افغانستان نیروهای آمریکایی کاخ سفید نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود

واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چند روز پس از انتشار گزارش تازه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) در مورد حمله به فرودگاه کابل در جریان روند تخلیه، واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد «عبدالرحمان اللوگری» که از او به‌عنوان عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل یاد می‌شود،  توسط آمریکا از هند وارد افغانستان شده بود.

این نشریه آمریکایی به نقل از برخی اعضای جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گزارش داد اللوگری در سال 2017 هنگام تلاش برای انجام یک حمله در هند بازداشت و سپس توسط آمریکا به افغانستان انتقال داده شده بود.

بر اساس این گزارش، وی از زندانی به زندان دیگر منتقل شد تا اینکه در ژانویه 2021 به زندان بگرام، بزرگترین پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی، انتقال داده شد.

بر اساس گزارش سنتکام، طالبان 11 روز پیش از حمله انتحاری فرودگاه کابل، در حین تصرف قدرت این زندانی را به‌همراه دیگر زندانیان آزاد کرده بود.

طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کردجزئیات حادثه فرودگاه کابل؛ آمریکایی‌ها مردم را به گلوله بستندپنتاگون: طالبان طراح حمله به فرودگاه کابل را کشته است

سنتکام درحالی مدعی است که در حین سقوط جمهوریت، اعضای داعش توسط طالبان از زندان آزاد شدند که طالبان می‌گویند مقامات دولت سابق افغانستان در زمان به قدرت رسیدن آنها زمینه فرار داعش‌های زندانی را فراهم کرده بودند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد