Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اظهارات بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مبنی بر جدا شدن این کشور از اتحادیه اروپا بدون یک توافق تجاری، اورزولا فن در لاین، رئیس اجرایی این اتحادیه اعلام کرد که کار خود را برای رسیدن به توافق برگزیت ادامه می دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: "زمان آن فرا رسیده است که آماده جدا شدن از اتحادیه اروپا بدون یک توافق تجاری تا پایان سال شویم"، اورزولا فن در لاین، رئیس اجرایی این اتحادیه روز جمعه اعلام کرد که کار خود را برای رسیدن به توافق برگزیت ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس کمیسیون اروپا حدود یک ساعت پس از اظهارات جانسون که باعث کاهش ارزش پوند استرلینگ شد، گفت: اتحادیه اروپا به کار خود برای یک معامله ادامه می دهد، اما نه به هر قیمتی.

وی در توئیتر گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، تیم مذاکره کننده ما هفته آینده برای انجام مذاکرات فشرده به لندن خواهد رفت.

یک مقام اتحادیه اروپا نیز گفت: اینکه او (جانسون) می خواهد به مذاکره خود ادامه دهد بسیار خوب است.

تلاش ناامیدانه بروکسل- لندن برای خروج از بن‌بست برگزیت در دقایق پایانیفرانسه برای برگزیت بدون توافق آماده می‌شودانگلیس از شرکت‌هایش خواست آماده پایان دوره انتقال برگزیت شوند

جانسون اوایل اتحادیه اروپا را متهم کرد که از مذاکره جدی برای توافق در مورد روابط آینده بروکسل و لندن امتناع ورزیده است و تا زمانی که اتحادیه اروپا مسیر خود را تغییر ندهد، هیچ توافقی وجود نخواهد داشت.

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جانسون مبنی بر اینکه زمان آماده شدن برای سناریوی عدم توافق فرا رسیده است، گفت: بسیاری از رهبران اتحادیه اروپا در نشست شب گذشته همین حرف را زدند.

وی به نشست اجلاس سران اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه اشاره داشت که در آن بلوک 27 کشوره اتحادیه اروپا با دادن اولتیماتوم به لندن تأکید کرد که درباره موضوعات مهم به توافق برسد و یا خود را برای قطع روابط با این اتحادیه از تاریخ 1 ژانویه آماده کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران

بی‌بی‌سی گزارش داد، اتحادیه اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران علیه اسرائیل، با گسترش تحریم‌ها علیه تولیدکنندگان پهپاد و موشک‌های ایرانی موافقت کرده است.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت: انجام هر کاری برای منزوی کردن ایران حائز اهمیت است. این اتحادیه در حال حاضر تحریم‌های متعددی علیه ایران اعمال کرده است. نمایندگان کنگره آمریکا نیز اعلام کردند که به زودی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهند کرد.

مقامات رژیم اسرائیل نیز در روز‌های گذشته از متحدان خود خواستند که تحریم‌های جدیدی علیه برنامه موشکی ایران اعلام کنند.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه درباره احتمال تحریم‌های بیشتر گفت: همه گزینه‌ها برای تحریم‌های بیشتر علیه ایارن همچنان روی میز است. وی گفت که محدود کردن صادرات نفت ایران یکی از گزینه‌های احتمالی است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز طی سخنانی گفته است که تحریم‌های جدید برنامه موشکی و پهپادی ایران و همچنین نهاد‌های سپاه و وزارت دفاع ایران را تحت پوشش قرار خواهد داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
  • صهیونیست‌ها به جان هم افتادند/ دنبال جنگ با ایران نیستیم!
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • حذف بازی تکراری از مراحل دوم به بعد جام حذفی انگلیس در فصل آینده
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است