Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در حاشیه برگزاری جلسه کمیته فنی رودخانه کشف‌رود که با حضور نمایندگان کلیه دستگاه‌های متولی ساماندهی این رودخانه برگزار شد، اظهار کرد: انعقاد قرارداد مشاور مادرِ ساماندهی رودخانه کشف‌رود در آبان ماه سال جاری و با هماهنگی و برنامه‌ریزی برای به کارگیری پیمانکار و شروع عملیات ساماندهی و درختکاری حاشیه دو طرف این رودخانه، حدفاصل پل شاهنامه تا کنارگذر شمالی مشهد به وسعت حدود ۳۰۰ هکتار درختکاری جدید، حداکثر از آذر ماه سال جاری انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: ساماندهی رودخانه کشف‌رود به‌عنوان یکی از معضلات بزرگ زیست محیطی شرق کشور، از ۲۰ آبان ماه سال گذشته با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی و متولی استان و با محوریت شهرداری مشهد آغاز شد و در اولویت اول، تجمیع مطالعات انجام شده در حوزه های مختلف در دستور کار قرار گرفت و هم‌زمان اقدامات اجرایی برای حفاظت از بسترهای آزاد شده در دو طرف این رودخانه، اعم از نصب تابلو، نصب دیوارهای پیش ساخته بتنی و استقرار نیروهای حفاظتی صورت پذیرفت.

وی بیان کرد: از آنجا که برای رفع مشکلات زیست محیطی این رودخانه، لازم است با جدیت موضوع احداث تصفیه‌خانه‌ها پیگیری شود، شهرداری مشهد با تخصیص اعتبارات لازم، احداث تصفیه خانه سپتاژ را به‌عنوان پروژه شاخص زیست محیطی، در اولویت پروژه‌های اجرایی سال جاری و سال آینده قرار داده، تا با احداث آن نقش مؤثری در کاهش آلودگی‌های این رودخانه ایفا کند و هم زمان مذاکرات با آب منطقه ای و آبفا برای تعیین مدل مالی و فرآیند اجرایی احداث تصفیه‌خانه بزرگ طبرسی در حال انجام است.

یعقوبی تاکید کرد: در جلسه کمیته فنی کشف‌رود که در راستای هماهنگی بیشتر دستگاه‌‌های متولی و تصمیم‌گیری در خصوص اقدامات پیش رو برگزار شد، تاکید گردید اسناد لازم مطابق مطالعات مصوب مشاور در خصوص مهندسی رودخانه، تهیه و برای به کارگیری پیمانکار و شروع عملیات ساماندهی بستر رودخانه و درختکاری دو طرف کشف رود، حدفاصل پل شاهنامه تا محدوده شرقی مشهد(کنار گذر شمالی) اقدام شود تا از این طریق از بخشی از اقدامات متخلفانه نظیر تصرف غیرقانونی بستر رودخانه و ورود فاضلاب‌های خطرناک به این رودخانه جلوگیری شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در همین راستا در محدوده بین جاده کلات تا خین عرب، عملیات اجرایی برای ساماندهی رودخانه از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم با همراهی آب منطقه‌ای بتوانیم برای مابقی عرصه باقیمانده به مساحت حدود ۳۰۰ هکتار، توسعه درختکاری جدید و فرآیند تهیه اسناد و واگذاری کار به پیمانکار را طی نموده و عملیات اجرایی را حداکثر از آذر ماه سال جاری شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری انجام شده، قرارداد مشاور مادرِ ساماندهی این رودخانه در آبان ماه سال جاری منعقد خواهد شد، تصریح کرد: از دیگر تصمیمات این جلسه، پیگیری فراخوان جذب سرمایه‌گذار از طریق حوزه اقتصادی شهرداری، برای زراعت چوب و سایر گونه‌های گیاهی متناسب با اقلیم و شرایط موجود، برای محدوده حدفاصل ضلع شرقی حریم مشهد تا ۵ کیلومتر بعد از تصفیه‌خانه چرمشهر بود و مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی، لیست گونه‌های گیاهی مناسب برای کاشت در این محدوده را اعلام کند و برای تخصیص پساب مورد نیاز نیز، برنامه‌ریزی لازم با مشارکت آب منطقه‌ای و آبفا انجام پذیرد. 

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون خدمات شهری شهرداری مشهد مهدی یعقوبی ساماندهی رودخانه کشف رود ساماندهی رودخانه رودخانه کشف رود شهرداری مشهد ماه سال جاری تصفیه خانه آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان در خصوص نحوه محاسبه نرخ مصوب حق کمیسون مشاوران املاک گفت: این نرخ برای قرار داد‌های اجاره املاک مسکونی و تجاری یک چهارم اجاره بها و یا معادل هر یک میلیون تومان (۷ هزار و ۵۰۰ تومان) از هر دو طرف است، به اضافه آنکه از ۱/۱/۱۴۰۳ با توجه به تغییر ارزش افزوده مالیاتی ۱۰ درصد مجموع این دو جمع کمیسیون مشاوران املاک از طرف موجر و مستاجر است.
سید مهدی حجازی افزود: چنانچه مشاوران املاک بیشتر از نرخ مصوب دریافت کنند، با آنان برخورد صنفی می‌شود و مردم می‌توانند شکایات خود را به اتحادیه مربوطه ارجاع دهند.
وی با اشاره به گلایه‌ی برخی از شهروندان در خصوص تحویل نگرفتن واحد مسکونی پیش خریداری شده در زمان مقرر نیز گفت: قانونی در سال ۱۳۸۹ مبنی بر پیش فروش ساختمان و به تبع آن منع پیش تنظیم قرار داد فروش در مشاوره‌های املاک وضع شد که عقیم ماند و جنبه‌ی اجرایی ندارد، که باید سازوکار اجرایی درست آن در دستور کار قرار گیرد.
سید مهدی حجازی ادامه داد: شهروندان قبل از خرید و تنظیم قرار داد واحد‌های پیش فروش حتما از یک وکیل و یا مشاورحقوقی مشورت بگیرند.
وی ادامه داد: نبود امکان رهگیری بانک‌ها در سامانه خود نویس و تنطیم قرار داد اجاره اتباع خارجی در سامانه از دیگر مشکلاتی است که در هم اکنون با آن ماجه هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس | حق کمیسیون خودنویس چقدر است؟
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ساماندهی حریم رودخانه هروچایی خلخال
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شدند
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شد
  • انعقاد ۱۴ قرارداد پژوهشی در دانشگاه بیرجند در فروردین امسال
  • آخرین وضعیت ساماندهی آبشوران