Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@00:16:53 GMT

رژیم صهیونیستی به کارکنان حقوق بشر ویزا نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۶۵۲۳

سایت خبری میدل ایست آی با انتشار گزارشی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی اعطای هر گونه ویزا به کارمندان کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل را متوقف کرده است و این اقدام عملا کارمندان ارشد این آژانس را مجبور به ترک فلسطین کرده است.

به گزارش ایسنا، میدل ایست آی در این گزارش آورده است: اسرائیل در ماه فوریه در پی گزارش کمیساریای  عالی حقوق بشر سازمان ملل (OHCHR) پیرامون فعالیت بیش از ۱۰۰ شرکت در شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری اعلام کرد، روابطش را با این کمیساریا به حالت تعلیق درخواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این امر از ماه ژوئن درخواست ها برای دریافت ویزای جدید بدون پاسخ مانده و پاسپورت هایی که برای تمدید ارسال شده اند خالی برگردانده شده اند.

کمیساریای عالی حقوق بشر تأیید کرد که ۹ تن از مجموع ۱۲ کارمند خارجی این سازمان  به دلیل ترس از اقامت غیرقانونی، فلسطین اشغالی را ترک کرده اند. اعتبار ویزای سه تن از  کارمندان در ماه های آینده منقضی می شود و سه کارمند دیگر هم که برنامه ریزی شده بود برای شروع کار خود به اراضی اشغالی سفر کنند، به دلیل نداشتن ویزا نمی توانند این کار را بکنند. اما  کارمندان فلسطینی و  همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و دفاتر این سازمان بسته نشده است.

رابرت کولویل، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر گفت، عدم حضور کارمندان بین المللی در سرزمین های اشغالی یک وضعیت کاملاً غیرمعمول است و بر توانایی این نهاد در انجام وظایفی که به ما محول شده تأثیر منفی می گذارد.

رژیم صهیونیستی بر عملیات ورود و خروج در اراضی فلسطین کنترل دارد و طی سالهای اخیر بارها به ممانعت از ورود کارکنان حوزه حقوق بشر متهم شده است. این رژیم در سال ۲۰۱۹ عمر شاکر، مدیر دیده بان حقوق بشر را پس از اتهام به حمایت از فراخوان ها برای تحریم اخراج کرد. اتهامی که او آن را رد می کند.

همچنین دولت تل آویو در سال ۲۰۱۹ تمدید حضور یک گروه بین المللی ناظر بر نقض ها در کرانه باختری را رد کرد.

شاکر گفت: برکناری ناظران حقوق بشر سازمان ملل متحد نشانه تلاش دیگری از سوی دولت اسرائیل برای کاهش اسناد سرکوب سیستماتیک فلسطینی ها است. عدم اعطای ویزا برای مجازات منتقدان اکنون به ابزاری اصلی در حمله مداوم اسرائیل علیه جنبش حقوق بشر تبدیل شده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر گزارش های منظمی را درباره  نقض های رژیم صهیونیستی در قدس شرقی، کرانه باختری و نوار غزه منتشر می کند. این سازمان در ماه فوریه لیستی از ۱۱۲ شرکت را منتشر کرد که در شهرک های صهیونیستی فعالیت می کنند و طبق قانون بین المللی غیر قانونی هستند. این اقدام استقبال فلسطینی ها و خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت تا جایی که یسرائیل کاتس، وزیر خارجه این رژیم روابط با کمیساریا را معلق کرده و این اقدام را "استثنائی و بی رحمانه" خواند.

مدیر اتاق فکر پروژه اروپایی خاورمیانه گفت: اعمال محدودیت بر کمیساریای عالی حقوق بشر بخشی از رویکردی بسیار گسترده است. اسرائیل با حمایت آمریکا موفقیت هایی را یکی پس از دیگری در عرصه بین المللی کسب کرده است و بررسی های حقوق بشر نوعی مزاحمت در مسیر این موفقیت هاست. اسرائیل حداقل با حمایت از سوی دولت ترامپ جرات بیشتری برای اقدام علیه سازمان های حقوق بشری در خود می بیند.

منبع: الف

کلیدواژه: کمیساریای عالی حقوق بشر رژیم صهیونیستی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، وزارت حقوق بشر یمن در بیانیه شدیداللحنی بی‌تفاوتی جامعه بین‌المللی در مواجهه با جنایت مداوم رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که منجر به یک بحران انسانی وخیم با پاکسازی قومی، گرسنگی، آوارگی و تعداد تلفات سرسام‌آور شده است را محکوم کرد.
 
این بیانیه بر تلفات سنگین این درگیری، نزدیک به 200 هزار نفر، از جمله شهدا، مجروحان و مفقودین که اکثر آنها کودکان و زنان بی گناه هستند، تاکید کرد.
 
در این بیانیه همچنین علاوه به وضعیت اسف‌بار بیش از یک میلیون آواره و شرایط وخیم گروه‌های آسیب‌پذیر مانند زنان باردار و بیماران سرطانی به دلیل فقدان خدمات بهداشتی ضروری اشاره شده است.
 
رژیم صهیونیستی در مدت 200 روز بیش از 75 هزار تن مواد منفجره استفاده کرد که باعث تخریب گسترده منازل و زیرساخت‌های حیاتی شد و غزه را عملا غیرقابل سکونت کرد.
 
وزارت حقوق بشر یمن همچنین تشدید حملات عمدی رژیم صهیونیستی و تشدید قتل عام و جنایات آن در ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر را تحریکی آشکار علیه احساسات امت اسلامی خواند.
 
این بیانیه حمله عمدی رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و پرسنل پزشکی و همچنین حملات بی‌رویه آن به سازمان‌های بین‌المللی فعال در منطقه و همچنین همدستی برخی کشورهای غربی، به ویژه ایالات متحده در تداوم چرخه خشونت از طریق معاملات تسلیحاتی و حمایت سیاسی که مانع از تلاش‌ها برای آتش‌بس می‌شود را محکوم کرد.
 
این وزارتخانه از نقش برخی رژیم‌های عربی در تجاوزات صهیونیستی انتقاد کرد و خواستار همبستگی بیشتر جامعه جهانی با آرمان فلسطین شد. این سازمان از فعالان جهانی خواست به قدرت‌های غربی فشار بیاورند تا به حمایت خود از اشغالگران پایان داده و با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی کنند.
 
از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در 7 اکتبر 2023 تا کنون بیش از 34 هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • رژیم صهیونیستی به نبش قبر اجساد بیمارستان غزه اعتراف کرد
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در خان یونس
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در جنوب غزه
  • گزارش گاردین درباره اتهام‌زنی مغرضانه تل‌آویو علیه آنروا