Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در روزهای اخیر انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر کشف صدها هزار دلار داروی قاچاق از ایران  حساسیت زیادی ایجاد کرده است. بر همین اساس امروز گمرک ایران اعلام کرده است، طبق بررسی‌های صورت پذیرفته توسط گمرکات مرزی کشور ، صادرات هیچ گونه دارویی به کشور عراق از طریق مرزهای رسمی کشور صورت نپذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه بخوانید

ماجرای کشف داروهای قاچاق در عراق

سازمان غذاودارو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نکته جالب توجه اینکه، داروهای قاچاق مکشوفه در کشور عراق، که در بعضی رسانه‌های خارجی مورد توجه قرار گرفته است، متعلق به یکی دیگر از کشورهای همسایه بوده و صرفا از طریق یکی از مرزهای کشور ترانزیت شده بود.

گفتنی است، مهرداد جمال ارونقی خاطرنشان کرد: صرفاً طی ماه گذشته چند محموله دارو از طریق قلمرو جمهوری اسلامی ایران و با رعایت کامل کلیه مقررات مربوطه و کنترل های لازم ، ترانزیت خارجی شده است که مبدأ این داروها نیز کشورهای خارجی بوده است.

معاون گمرک ایران با بیان لزوم صدور مجوزهای قانونی از جمله مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای صادرات دارو افزود: صادرات کالاهای اساسی و ضروری از جمله دارو به خارج از کشور ممنوع است و داروهای اعلام شده نیز داروی ایرانی نبوده اند.

ارونقی ، پروسه واردات، انجام تشریفات گمرکی، ترخیص قطعی و توزیع داروهای خارجی در کشور  را یک پروسه سیستماتیک برشمرد و اعلام کرد: ورود داروی خارجی به کشور با صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت صورت پذیرفته و این مرجع، داروهای ترخیص شده را تا مرحله توزیع ، رصد می نماید بنابراین صادرات مجدد این حجم دارو از مبادی رسمی، آن هم با ممنوعیت صدور دارو و کالاهای اساسی و ضروری، دور از ذهن به نظر می‌رسد و قطعاً می توان ابراز داشت خروج این محموله از طریق گمرکات کشور به خارج از کشور صورت نپذیرفته است.

معاون گمرک ایران اشاره کرد: با توجه به اینکه در خبر منتشره اعلام شده است «... رانندگان کامیونها قصد داشته اند از دست گمرک فرار کنند...»، منظور از گمرک ، گمرکات داخلی کشور عراق می باشد و ارتباطی به گمرکات مرزی کشور جمهوری اسلامی ایران ندارد.

گفتنی است، وهاب زاده در همین خصوص  گفت: قطعا اولین نهادی که روی پرونده کار می کند و از آن مطلع می شود، قوه قضائیه است. قطعا پرونده به قوه قضائیه ارسال شده تا مشخص شود این داروها از کجا آمده و چه داروهایی در این قاچاق وجود داشته است. پرونده باید روند قضایی خود را طی کند. قاچاق شیرخشک و برخی از اقلام دارویی وجود دارد که وزارت بهداشت نیز به آن معترض است. قاچاق دارو سال های زیادی است که در ایران رخ می دهد و ضرر ارزی بسیار شدیدی به کشور وارد می کند.

پربیننده ترین کاهش ۶۲درصدی واردات چین از ایران/ همکاری بدون منفعت ایران و چین قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۰۸هزار تومان شد شرط کاهش قیمت مرغ واکنش سازمان غذا و دارو به ماجرای قاچاق دارو به عراق صادرات پوشاک صفر شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو عراق گمرک ایران قاچاق دارو صادرات دارو قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اظهار کرد: در جریان پویش «به عشق علی (ع) می‌بخشم» که طی مدت ۶۸ روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به اجرا در آمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در ۸۵ پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور رضایت حاصل شد.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نیز در قالب این پویش از زندان آزاد شدند و ۳۸۳ نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.

کد خبر 6086332

دیگر خبرها

  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • دارو زباله نیست!
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟