Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن وطن خواهی گفت: ۸۷ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند وجود دارد که از این تعداد ۷۷ هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده و دو هزار و ۵۰۰ هزار واحد دیگر آماده تحویل است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر به پایان رساندن مسکن مهر تا پایان امسال، ادامه داد: در شهر جدید پرند ۲۴۱ پروژه پیمانکاری مسکن مهر وجود دارد که ساخت این پروژه‌ها به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۳۰۰ واحد وجود دارد که شش ماه تا ۵ سال از زمان ساخت و تکمیل آن‌ها می‌گذرد، اما متقاضیان برای دریافت واحد خود مراجعه نمی‌کنند.

به گفته این مقام مسؤول از کل پروژه‌های مسکن مهر پرند، ۲۰ درصد متقاضیان، هنوز برای دریافت واحد خود مراجعه نکرده‌اند. به دلیل طولانی شدن ساخت مسکن مهر بسیاری از متقاضیان واحدهای خود را واگذار کرده‌اند و به دلیل اینکه نقل و انتقال رسمی صورت نگرفته است آمار دقیقی از واگذاری‌ها نداریم. با مالکان هشت هزار واحد آماده تحویل بارها تماس گرفته و اطلاع رسانی شده است. تسهیلات دولتی به این هشت هزار واحد آماده تحویل تعلق گرفته است که مالکان باید کارت قسط دریافت کنند، اما هنوز دریافت نکرده‌اند.

وطن خواهی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که بانک را درگیر کرده این است که تسهیلاتی که توسط دولت داده شده، اما هنوز این تسهیلات بازنگشته است. با جلساتی که با معاونان و مسئولان بانک عامل حوزه مسکن داشتیم، یکی از پیشنهادات بانک عامل حوزه مسکن، تعیین تکلیف این واحدها بود که شرکت عمران پرند به عنوان داور بین بانک و متقاضیان واحدها را قبول کند.

وی اظهار داشت: قانون ساماندهی به بانک این اجازه را می‌دهد که نرخ تسهیلات را تبدیل کند، یعنی نرخ سود این تسهیلات از ۴ درصد به ۱۷ درصد برگردد. بسیاری از این واحدها دست دلالان است آن‌ها واحدهای خالی را نگه داشتند تا باقیمت بالاتری به فروش برسانند براساس اطلاعات غیر رسمی برخی از افراد حدود ۲۰ واحد خالی آماده تحویل در اختیار دارند که تمایلی برای تحویل واحدها ندارند.

پربیننده ترین افزایش سرسام آور قیمت مسکن در تهران محدودیت‌های جدید ترکیه برای تردد مسافران از مرزهای مشترک با ایران افتتاح بیش از ۵هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن افزایش ۵۰درصدی قیمت بلیت هواپیما متوقف شد حباب قیمتی مسکن؟ +فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن مسکن مهر بازار مسکن تسهیلات مسکن قیمت مسکن مهر مسکن مهر پرند مسکن ملی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت آماده تحویل هزار واحد مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی شرق استان سمنان، امیر عمیدی بیان کرد: ۹۷۰ واحد مسکونی در دور دوم سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به استان سمنان در شاهرود تحویل متقاضیان می‌شود.این تعداد واحد مسکونی از جمله طرح‌های ناتمام مسکن مهر، طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن به صورت خودمالکی با بهره‌مندی از تسهیلات به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی این واحدها با حضور رئیس جمهور در شاهرود با برگزاری جشن اعطای مسکن به متقاضیان تحویل می‌شود، ابراز کرد: ۶۱۸ قطعه زمین برای ساخت در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای شرایط (دارای سه و چهار فرزند) واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه مساحت این زمین‌ها ۲۰۰ مترمربع است، اظهار کرد: زمین‌های مورد نظر در شهرهای کلاته خیج، بسطام، بی ارجمند و میامی در شرق استان سمنان قرار دارند. همچنین واگذاری ۱۹۸ قطعه زمین نیز بر اساس قانون به خانواده‌های شهدا و جانبازان در دستور کار است.

عمیدی با اشاره به اینکه هر قطعه زمین ۲۰۰ متری برای ساخت سه واحد به متقاضیان در اجرای این طرح واگذار می‌شود، افزود: برای ساخت هر یک از این واحدها سه میلیارد ریال وام توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی و آماده‌سازی زمین ۶ و نیم هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهر کلاته خیج خبر داد و گفت: عملیات اجرای طرح ساخت ۲۲۴ واحد مسکونی در شاهرود نیز آغاز می‌شود.

کد خبر 6079984

دیگر خبرها

  • گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
  • ۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود