Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با رأی گیری کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا برای انتخاب جانشین قاضی فقید «روث گینسبرگ»، گروهی از زنان آمریکا در اعتراض به سیاست‌های رئیس جمهور این کشور تظاهرات می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، «جنبش راهپیمایی زنان» در اعتراض به سیاستهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به ویژه نامزد موردنظر وی برای تصدی کرسی قضاوت در دیوان عالی آمریکا تظاهرات می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محور اعتراضات در این راهپیمایی موضوعات مختلفی از جمله نژادپرستی و خشونت علیه زنان است.

گفتنی است که این جنبش در سال ۲۰۱۶ و در پی پیروزی ترامپ در انتخاب ریاست جمهوری آمریکا شکل گرفت؛ زیرا سازمان دهندگان و شرکت کنندگان در این جنبش ترامپ و سیاستهای وی را «ضد زنان» می‌دانند. از آن زمان تاکنون این جنبش هر ساله در ماه ژانویه راهپیمایی اعتراضی برگزار می‌کند.

شایان ذکر است که این تظاهرات دومین راهپیمایی در سال جاری است که در پی مرگ قاضی فقید، روث گینسبرگ و معرفی «امی کانی بارت» از سوی ترامپ برای تصدی کرسی دیوان عالی آمریکا برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دونالد ترامپ نژادپرستی خشونت علیه زنان دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند

دونالد ترامپ ضمن انتقاد از سیاست‌های جو بایدن، مدعی شد که «تنش‌های فزاینده» میان ایران و رژیم صهیونیستی می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود.

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، دو مقام آمریکایی روز جمعه به تلویزیون سی‌بی‌اس نیوز گفتند که انتظار می‌رود حمله بزرگ ایران به رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور ۷ تن از اعضای سپاه پاسداران ایران در جریان حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با بیش از ۱۰۰ پهپاد و ده‌ها موشک علیه اهداف نظامی تل‌آویو انجام شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور خطاب به خبرنگاران و با اشاره به رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده گفت: «ما رئیس‌جمهوری داریم که قادر نیست دو جمله را کنار هم بگذارد. ما رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌تواند پله‌های صحنه سخنرانی را پیدا کند. ما رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌داند چه غلطی می‌کند!»

او که در لحظه سخنرانی‌اش در کنار «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ایستاده بود، ادعا کرد: «تنش‌های فزاینده میان ایران و اسرائیل می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود.»

ترامپ در ادامه تاکید کرد که از امروز تا تاریخ پنجم نوامبر (۱۵ آبان)، زمان انتخابات آمریکا، اتفاقات زیادی به خصوص تحت ریاست رهبران «بی‌کفایت» آمریکا رخ خواهد داد.

ترامپ در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به جنگ اوکراین و کمک‌های واشنگتن به کی‌یف که با بن‌بست مواجه شده است، عنوان کرد: اگر کمک‌ها به اوکراین در قالب وام باشد، با تصویب کنگره مشکلی نخواهم داشت. هم‌چنین متحدان اروپایی باید با سطح کمک واشنگتن به کی‌یف هماهنگی داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما به کمک‌های اوکراین در قالب وام فکر می‌کنیم، نه به عنوان هدیه! ما همچنان داریم میلیارد‌ها میلیارد دلار پیشکش به اوکراین می‌دهیم و این مسئله را نظارت خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا خطاب به خبرنگاران گفت: «این کار آسانی برای هیچ رئیس مجلس نمایندگانی نیست. فکر می‌کنم او (مایک جانسون) کار خوبی انجام می‌دهد. اگر کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین تصویب شود، اروپا باید میزان کمک‌ها را افزایش دهد تا با ایالات متحده برابری کند. آن‌ها برابر نیستند و من از این بابت ناراحتم، زیرا آن‌ها بیشتر از ما تحت تاثیر هستند.»

ترامپ هم‌چنین با اشاره به وضعیت کنونی آمریکا اذعان کرد: «اتفاقات بسیار بدی در کشور ما در حال رخ دادن است. اما این کمترین اتفاق است. شما روسیه را دارید و شاید جنگ روسیه-اوکراین به جنگ‌جهانی منجر و در نهایت هرج‌ومرج ایجاد شود. ما ملتی در حال سقوط هستیم. این دوره بسیار خطرناکی برای ایالات متحده آمریکا است.»

دونالد ترامپ مجددا ادعا کرد که اگر او رئیس‌جمهور بود، جنگ روسیه-اوکراین پیش نمی‌آمد و این «بی‌کفایتی بایدن» بوده که دری را به سمت بحران اوکراین و جنگ حماس و رژیم صهیونیستی باز کرده است.

دیگر خبرها

  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل
  • قطع گسترده برق در تل‌آویو همزمان با تظاهرات اعتراضی
  • ۶ ماه حساس برای جو بایدن
  • درخواست لاپید برای افزایش مشارکت در تظاهرات شبانه
  • ترامپ: بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  • راهپیمایی در ۵۴ شهر مراکش در حمایت از ساکنان غزه
  • جزئیات تحریم‌های آمریکا علیه رهبران حماس