Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمارهای اداره جنگل‌بانی ایالت کالیفرنیا نشان می‌دهند آتش‌سوزی‌های اخیر فقط در ماه گذشته حدود ۱ میلیون جریب ( بیش از ۴۰۴ هزار هکتار) از زمین‌های این ایالت را سوزانده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد در سراسر ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰، بیش  از ۴.۱ میلیون جریب سوخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود یک میلیون جریب از این مقدار از اواسط ماه سپتامبر اتفاق افتاده است.

سازمان آتش‌نشانی ایالت کالیفرنیا هفته گذشته گزارش داده بود از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۱.۶ میلیون هکتار از زمین‌های این ایالت سوخته که دو برابر رکوردهای سالانه قبلی است.

بنا بر گزارش سازمان آتش‌نشانی ایالتی کالیفرنیا، وسعت گستردگی آتش‌سوزی‌های سال جاری میلادی در این ایالت بیش از وسعت ایالت کنتیکت است.

پنج آتش‌سوزی از ۶ آتش‌سوزی بزرگ در تاریخ ایالت کالیفرنیا، در سال جاری میلادی این پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکایی را هدف قرار داد که در حقیقت در نتیجه موج شدید گرما و وقوع رعد و برق‌های شدید تشدید بخشیده شد.

کالیفرنیا در بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ متحمل یک دوره خشکسالی بسیار طولانی شد که در نتیجه آن بیماری‌ها و هجوم حشرات تشدید شد و میلیون‌ها درخت از بین رفت.

طبق این گزارش، در آتش‌سوزی‌های سال ۲۰۱۸ ایالت کالیفرنیا، حدود دو میلیون جریب (بیش از ۸۰۰ هزار هکتار) از زمین‌های این ایالت سوخت و دستکم ۸۵ غیرنظامی جان خود را از دست دادند و حدود ۱۹ هزار ساختمان در داخل و اطراف شهر کوهستانی «پارادایز» کالیفرنیا تخریب شد.

پیش از این رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده بودند که جدیدترین دور از آتش‌سوزی‌ها به فصل آتش‌سوزی تاریخی و ویرانگر ایالت کالیفرنیا افزوده شد.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: تخریب کالیفرنیا اطلاعات آتش سوزی ها ایالت کالیفرنیا میلیون جریب آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده انتظامی استهبان گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در روستای ماهفرخان بخش رونیز استهبان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
حسین اکبرپور افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی و با همکاری اداره محیط زیست و منابع طبیعی زمین‌های تصرف شده را از چنگ زمین خواران خارج کردند.
وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی استهبان افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.
شهرستان استهبان در شرق فارس و در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان
  • پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان امسال
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش
  • شن‌هایی که همچنان چِشم استکبار را می‌سوزاند
  • ورود پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • رفع تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در استهبان
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند