Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلواپسی رژیم آمریکا و کارمندان فارسی‌زبان آنها، از این است که انحصار صادرات تسلیحات نظامی می‌شکند، اما به فضل خدا و مقاومت فعال کشورمان، ایران از امروز به اقتضای نیازش، در عرصه واردات و صادرات تسلیحات نظامی فعال خواهد بود.

خبرگزاری میزان - همه محدودیت‌های انتقالِ اقلام تسلیحاتی به و از جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد که پیش از این علیه برخی از شهروندان و مسئولین نظامی ایران تحمیل شده بودند، از امروز به صورت خودکار خاتمه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس یکی از نوآوری‌های برجام، اختتام قطعی و بدون قید و شرط محدودیت‌های تسلیحاتی و ممنوعیت‌های مسافرتی مستلزم هیچگونه تصویب قطعنامه جدیدی نیست و هیچ نیازی به صدور بیانیه و یا هیچ اقدام دیگری از سوی شورای امنیت ملل متحد ندارد.

لغو محدودیت‌های تسلیحاتی و ممنوعیت مسافرتی بگونه‌ای طراحی شده است که خودکار بوده و به هیچ اقدام دیگری نیاز ندارد. این مهم پس از مذاکرات نفس‌گیر و با پیش‌بینی دقیق از امکان نقض تعهد از سوی یک یا چند طرف دیگر برجام به دست آمد. همین روش برای پایان محدودیت‌های موشکی در سال ۱۴۰۲ (۲۰۲۳) و نیز پایان کامل پرونده هسته‌ای در شورای امنیت در سال ۱۴۰۴ (۲۰۲۵) هم پیش‌بینی شده است.

بنابراین از امروز، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند هرگونه سلاح و تجهیزات لازم را، از هر منبعی، بدون محدودیت قانونی و صرفاً براساس نیاز‌های دفاعی خود تهیه کند و همچنین می‌تواند بر مبنای سیاست‌های خود تسلیحات دفاعی صادر کند. در اینجا باید این نکته مورد تاکید واقع شود که سنگ بنای سیاست خارجی ایران رد سلطه و فشار در هر شکل آن است. از این رو، تحمیل هرگونه محدودیت در هر زمینه‌ای – از جمله مالی، اقتصادی، انرژی و تسلیحاتی – هیچگاه از جانب ایران به رسمیت شناخته نشده است.

پیرو لغو محدودیت‌های تسلیحاتی کشورمان، برخی شبه‌رسانه‌های به اصطلاح‌ فارسی‌زبان که از سوی سرویس‌های جاسوسی اداره می‌شوند برای تحت‌الشعاع قرار دادن موضوع، در حال فرفکنی هستند و ادعا می‌کنند که رفع این محدودیت‌ها چه سودی برای کشور دارد؟!

کارمندان سرویس‌های جاسوسی به این نکته اشاره نمی‌کنند که اگر نبود اقتدار کشور، زبان دیپلماسی به تنهایی هرگز نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.  در سایه همین اقتدار دفاعی کشور عزیزمان ایران اسلامی بود که نفت‌کش‌های ما مقتدرانه به ونزوئلا فراوردهای نفتی صادر کردند و در خلال تحریم‌های ظالمانه رژیم وحشی آمریکا، راهی برای تنفس اقتصادی باز کردند.

دلواپسی رژیم آمریکا و کارمندان فارسی‌زبان آنها، از این است که انحصار صادرات تسلیحات نظامی می‌شکند اما به فضل خدا و مقاومت فعال کشورمان، ایران از امروز به اقتضای نیازش، در عرصه واردات و صادرات تسلیحات نظامی فعال خواهد بود.

جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در گفت‌وگو با میزان به ابعاد مختلف محدودیت‌های هسته‌ای و لغو آنها پرداختند.

نه تحریم و نه لغوش برای بچه‌های انقلاب تفاوتی نخواهد کرد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در گفت‌وگو بامیزان درباره لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران، گفت: نه تحریم و نه لغو برای بچه‌های انقلاب و نیرو‌هایی که به توانمندی، دانش، قدرت و ایمان خودشان اتکا دارند، تفاوتی نخواهد کرد.

وی افزود: البته آن‌ها که تحریم کردند، یا اینکه تحریم‌ها برداشته شود، ما را در اینکه راه خودمان را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و ابتکارات خودمان انجام دهیم، هر گز سست و ضعیف نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: به امید خدا ان‌شاءالله طبق دستور قرآن که به ما فرموده و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه، با تمام توان کار خودمان را انجام خواهیم داد.

رسانه‌های فارسی زبان بی منطق و بی استدلال حرف می‌زنند
همچنین امیر سرتیپ رضا رمضانی مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با میزان، گفت: تنگنا‌ها‌ی دوران دفاع مقدس به ما ثابت کرد، آن قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که در درون ذات هر ایرانی وطن پرست، میهن دوست و ولایی ماست، سبب شد علی رغم کمک ۳۳کشور به طور مستقیم به دشمن ما، گرچه مشکلاتی داشتیم، این مقاومت، ایثار و بکارگیری بهینه از آنچه داشتیم و تدابیری که در این رابطه اتخاذ شد، بر دشمن غلبه کردیم و پیروز میدان باشیم.

وی ادامه داد: هیچ کشوری بعد از پیروزی انقلاب به طور رسمی چیزی به ما نداد، تنها برخی چیز‌های کوچک به طور متفرقه و دست به دست دادند.

رمضانی بیان کرد: همین مطلب باعث شد شکوفایی‌ها و نوآوری‌هایی در بخش دنیای علمی دانشگاه‌های ما، مراکز علمی ما چه داخل و یا بیرون ارتش انجام شود، بسیاری از تنگنا‌های خودمان را برطرف کردیم.

مشاور فرمانده نیروی هوایی تصریح کرد: آمریکایی‌ها موقعی که داشتند می‌رفتند، گفته بودند ما دوماهه برمی گردیم، چرا که شما توان اداره این تجهیزات نو رابه خصوص هواپیما‌های اف ۱۴، رادار‌هایی که بود، ندارید.

رمضانی افزود: چند سال از این موضوع می‌گذرد، این هواپیما‌ها علاوه براینکه پرواز می‌کنند در آن‌ها نوآوری‌هایی صورت گرفته است، قابلیت‌ها و توانمندی‌های راداری، موشکی، جنگ‌های الکترونیک این‌ها در حد آن چیزی است که در بیرون این موارد وجود دارد.

وی ادامه داد: رفع تحریم ها در این بعد که بتوانیم از این قابلیت‌ها و توانمندی‌های خودمان به طور رسمی استفاده کنیم و به کشور‌های دوست و همپیمانان ما و آن‌هایی که داعیه و توان ضد استکباری دارند، رسماً از ما طالب هستند، بتوانیم این فناوری‌ها و خلاقیت‌ها را به آن‌ها برسانیم و کمک رسانی کنیم.

رمضانی در پاسخ به این سؤال که رسانه‌های معاند تلاش می‌کنند و می‌گویند لغو این محدودیتی چه نفعی برای مردم دارد؟، اضافه کرد: رسانه‌های معاند دنبال این هستند که بهانه‌ای باشد.

وی ادامه داد: اگر این موضوع به نفع ما نبود دشمنان ما این را در معاهده قید نمی‌کردند، چه منفعتی داشت این را در معاهده قید کنند و ما را چند سال در این موضوع محدود و تحریم کنند، حتماً منفعتی برای کشور ما دارد.

مشاور فرمانده نیروی هوایی افزود: دشمن وقتی چنین مطلبی را در معاهده‌ای قرار می‌دهد، حتماً می‌داند ما اگر رابطه داشته باشیم و بتوانیم ارتباطات علمی با کشور‌های مختلف در جهت توسعه فناوری‌ها داشته باشد، یک مطلب مثبتی است.

وی تصریح کرد: رسانه‌های فارسی زبان معاند هستند، حرف خودشان را بی منطق و بی استدلال می‌زنند، اگر مهم نبود دشمن سعی نمی‌کرد این مطلب را جزء برنامه‌های خودش قرار دهد.

تکمیی می‌شود برچسب ها: تسلیحات تحریم ایران آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تسلیحات تحریم ایران آمریکا صادرات تسلیحات نظامی محدودیت های تسلیحاتی محدودیت ها فارسی زبان تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌ کنندگان مالی گروه‌ های مقاومت شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی است تسهیل‌کنندگان مالی و تجاری نیروی قدس سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان را تحریم کرده است.   به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد نهادها، فرد و نفتکش‌هایی را که تسهیل‌کننده منابع مالی و تجاری گروه‌های مقاومت بوده‌اند، تحریم کرده است.   دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خرانه‌داری آمریکا می‌گوید ۶ نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش را که مستقر و یا ثبت‌شده در لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت بوده‌ و انتقال کالا و یا تراکنش‌های مالی برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انصارالله یمن و حزب‌الله را تسهیل می‌کرده‌اند، هدف قرار داده است.   خزانه‌داری آمریکا خبر داده این ششمین دور تحریم‌هاست که شبکه «سعید الجمال»، فردی که واشنگتن مدعی است تسهیل‌کننده مالی انصارالله یمن است را هدف قرار می‌دهد.   واشنگتن ادعا کرده این گام دیگری برای «مختل‌کردن کارزار منابع مالی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و حمایت آن از گروه‌های مقاومت از جمله انصارالله یمن است.   تحریم‌های آمریکا در حالی اعمال شده‌اند که تهران بارها اعلام کرده نیروی نیابتی در منطقه ندارد و گروه‌های مقاومت بر اساس منافع کشورهای خود علیه رژیم صهیونیستی اقدام می‌کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها
  • مقاومت مردم غزه، فلسطین را به مساله جهان تبدیل کرده است
  • خبر فوری وزیر کار برای بازنشستگان/ زمان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • مقاومت جانانه مردم غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرد/ به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم تسهیل‌کنندگان مالی گروه‌های مقاومت شد
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌ کنندگان مالی گروه‌ های مقاومت شد