Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@12:29:53 GMT

اجرای طرح «مدرسه خوانا» در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۰۲۱۴

اجرای طرح «مدرسه خوانا» در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی زهرایی گفت: با هدف ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دوره ی ابتدایی ، رشد مهارت‌های گوش دادن ، گفتن و آداب مهارت‌های اجتماعی نوآموزان دوره ی پیش دبستانی، بهبود و ارتقای کیفیت خواندن دانش‌آموزان در ابعاد درست خوانی ، درک مطلب ، خواندن انتقادی ، بهبود و ارتقای کیفیت نوشتن دانش‌آموزان در ابعاد درست نویسی ، زیبا نویسی ، بیان افکار و ارتقای آداب و مهارت‌های زندگی دانش آموزان  طرح مدرسه خوانا در 5درصد مراکز پیش دبستانی و دبستانی استان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح سطح عملکرد ۷۰ درصد دانش آموزان در مهارت خواندن و نوشتن ، خوب صحبت کردن و فهمیدن متن در ارزشیابی پایانی به سطوح خوب و خیلی خوب ارتقا پیدا کند.

معاون آموزش ابتدایی استان گفت: طرح مدرسه خوانا دارای چند نوآوری مهم از جمله حرکت از حافظه محوری به مهارت محوری و پرورش خلاقیت مبنی بر اصلاح وبه روزآوری روش های تعلیم و تربیت با تأکید بر روش‌های فعال و خلاق و طراحی فعالیت‌های یادگیری مهارتی در تمام ساحت‌های تربیتی، بهره‌گیری از جدیدترین یافته‌های علمی در زمینه تغییرات آموزشی یعنی تلفیقی بودن و مشارکتی بودن آموزش مبتنی بر مدرسه محوری و بهره گیری از جدیدترین یافته های علمی در زمینه پروژه های آزمایشی و نگاه تازه به آموزش زبان فارسی  است.

زهرایی خاطرنشان کرد: اجرای طرح مدرسه خوانا در بلند مدت باعث تقویت زبان ملی در مناطق دوزبانه ، توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و تقویت هویت اسلامی – ایرانی در استان و کشور می‌شود.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش مدرسه دانش آموزان زبان فارسی دانش آموزان مدرسه خوانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری با قوانین ایمنی عبور و مرور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ عباس فرامرزی با اشاره به تأثیر این طرح در پیشگیری از حوادث ناگوار برای دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها افزود: دانش‌آموزان بدلیل عدم تشخیص و درک از محیط پیرامونی و خطرات ترافیکی بایستی آموزش‌های ایمنی عبور و مرور را فرا گیرند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته برای ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها، آموزش و توزیع اقلام ایمنی شامل هزار عدد کلاه ایمنی، نصب شب رنگ بر روی ۲۴۰۰ وسیله نقلیه موتوری و آموزش ۸ هزار نفر موتورسوار انجام شد.

فرامرزی یادآور شد: در سال جاری نیز طرح‌های ارتقای ایمنی تردد به کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها در حداقل ۶۰منطقه دیگر در دستور کار می‌باشد.

وی یادآور شد: همچنین طرح آشکارسازی هزار دستگاه ناوگان باری نیمه سنگین و سنگین استان برای ارتقای ایمنی تردد اجرایی شده و این روند ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • آموزش ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری با قوانین ایمنی عبور و مرور
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • نواخته شدن زنگ سلامت در۳ هزار مدرسه کهگیلویه وبویراحمد