Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-28@17:21:14 GMT

تاثیر ویروس کرونا بر بافت مغز و حافظه

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۰۴۳۲

تاثیر ویروس کرونا بر بافت مغز و حافظه

رویداد۲۴ دنیل مارتینز، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کمپیناز برزیل، در این باره می‌گوید: «ما برای اولین بار اثبات کردیم که کروناویروس آستروسیت ها را آلوده کرده و در آنها تکثیر می‌شود و این مسئله می‌تواند موجب کاهش زیست پذیری نورون‌ها شود.»

طبق این مطالعه، کروناویروس می‌تواند بر روی سلول‌های آستروسیت، فراوان‌ترین سلول در سیستم عصبی مرکزی که عملکردهایی نظیر تأمین پشتیبانی و مواد مغذی برای سلول‌های عصبی و تنظیم تراکم انتقال دهنده‌های عصبی و سایر مواد مانند پتاسیم را انجام می‌دهد، تأثیر گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مارتینز، «عفونت این نوع سلول از طریق آزمایش بر روی بافت مغز ۲۶ بیمار فوت شده به دلیل کووید ۱۹ تأیید شده است.»

بیشتر بخوانید: نشانه‌ای از بیماری کرونا که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد

دانشمندان در این مطالعه از تکنیکی به نام ایمونوهیستوشیمی استفاده کردند که شامل استفاده از آنتی بادی برای تشخیص آنتی ژن‌های خاص در نمونه بافت است.

نتایج نشان داد که در یک سوم از بیماران ۶۰ روز پس از ابتلاء به بیماری، علائم عصبی مانند اختلال حافظه، خستگی، سردرد، اضطراب و سایر علائم ظاهر شد.

منبع: مهر لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی آرژانتین یک کاپیتان جدید دارد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آرژانتین دیشب در دیداری دوستانه موفق شد کاستاریکا را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد. گل‌های تیم لیونل اسکالونی را آنخل دی‌ماریا، الکسیس مک‌آلیستر و لائوتارو مارتینز به ثمر رساندند.

اگرچه برای دیگر بازیکنان این یک بازی دوستانه عادی بود اما در دقایق پایانی و برای رودریگو دی‌پل تبدیل به یک بازی خاطره‌انگیز و ویژه شد.

ستاره اتلتیکو مادرید در دقیقه ۷۲ به‌جای جیووانی لوسلسو وارد زمین شد. تنها پنج دقیقه پس از ورود او موفق شد روی گل سوم تأثیرگذار باشد و گل مارتینز با پاس او به ثمر برسد.

لحظاتی بعد هم با خروج دی‌ماریا از زمین، او به یک دستاورد بزرگ‌تر رسید: کاپیتانی آلبی‌سلسته. هافبک بنفیکا بلافاصله پس از دیدن شماره‌اش بر روی تابلو، به سراغ دی‌پل رفت و بازوبند را بر بازوی او بست. در همین حین ستاره اتلتیکو کلمه «ممنون» را بارها تکرار و از دی‌ماریا تشکر کرد.

این اولین بار بود که دی‌پل بازوبند کاپیتانی تیم ملی آرژانتین را بر روی دستش می‌بیند. قطعا آخرین بار هم نخواهد بود زیرا اکنون او کاپیتان سوم تیم است و در صورت نبود لیونل مسی و دی‌ماریا در زمین، می‌تواند بازوبند را بر دست ببندد.

او پس از بازی در مورد این اتفاق بزرگ گفت:«برای من افتخار بزرگی است. این بازوبند در اختیار بازیکنان بزرگی بوده است و حالا من بسیار خوشحالم که توانستم آن را داشته باشم.»

دیگر خبرها

  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • نبرد غیرقابل باور جانوری که در مقابل زهر مار‌ها مصونیت دارند + فیلم
  • ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • تیم ملی آرژانتین یک کاپیتان جدید دارد (عکس)
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود