Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@06:39:50 GMT

فاکسکان به اندروید خودروهای برقی تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۰۵۴۰

فاکسکان به اندروید خودروهای برقی تبدیل می‌شود

ساعت 24-شرکت تایوانی فاکسکان که تولیدکننده گوشیهای آیفون اپل است، پلتفرمی را جهت کمک به شرکتهای خودروسازی برای ساخت خودروهای برقی عرضه کرده است.این غول فناوری در زمینه تولید محصولات الکترونیکی مصرف کننده نظیر تلفنهای هوشمند شناخته شده اما اکنون به دنبال ورود به بازاری است که طبق برآرود شرکت الاید مارکت ریسرچ، بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ ارزش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلیام وی، یکی از مدیران شرکت فاکسکان با اشاره به سیستم عامل موبایل گوگل، گفت: فاکسکان قصد دارد به اندروید خودروهای برقی تبدیل شود.

اندروید بزرگترین سیستم عامل موبایل جهان از نظر سهم بازار است و این موقعیت را مرهون ماهیت کد باز خود است. یعنی سازندگان تلفن هوشمند می توانند از یک نرم افزار تقریبا آماده در محصولات تلفن هوشمند خود استفاده کنند و آن را برای اساس نیازهایشان شخصی سازی کنند. اما سیستم عامل iOS اپل تنها برای آیفون است و به شدت توسط این شرکت آمریکایی کنترل می شود.

در این راستا، فاکسکان پلتفرم MIH Open را معرفی کرده که مجموعه ای از ابزارهاست و به یک شرکت اجازه می دهد قسمتهای بزرگی از یک خودروی برقی را که توسط فاکسکان تولید خواهد شد، طراحی کند.

خودروسازان می توانند طراحی شاسی خودروهایشان از شاسی بلند گرفته تا سدان را انجام داده و بر اساس خواسته شان شخصی سازی کنند. فاکسکان پلتفرم خود را مدولار خوانده یعنی برخی از بخشها ممکن است بعدا تعویض شده و ارتقا پیدا کنند.

فاکسکان همچنین نرم افزاری عرضه کرده که سازندگان می توانند بر اساس آن محصولشان را بسازند و بخشی از آن مربوط به عملکردهای مهم و خودروهای خودران است.

به نظر می رسد فاکسکان تلاش می کند همه قطعات مورد نیاز برای ساخت یک خودروی کامل را گرد هم بیاورد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، همچنین فاکسکان روی باطریهایی کار می کند که می توانند برد حرکت و کارآمدی خودروهای برقی را افزایش دهند و پیش بینی کرده این باطریها در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خودروهای برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد

تین نیوز

​سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام آغاز فرآیند نام نویسی دارندگان تاکسی فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی برقی گفت: ثبت نام این طرح از امروز، پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، شادی مالکی با اشاره به تعویض تاکسی های فرسوده با تاکسی های برقی، گفت: با توجه به سیاست های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی های فرسوده فعال ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می توانند نسبت به ثبت نام تاکسی های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی های برقی اقدام کنند.

مالکی افزود: در مرحله نخست 1000 دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای 1000 دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می شود.

وی، در این طرح تسهیلات 3 میلیاردریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات 6 میلیاردریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می شود.

مالکی تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازوکار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران