Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران آمریکایی روز شنبه به طرف مقر دیوان عالی آمریکا در واشنگتن راهپیمایی کردند تا یاد و خاطره "روث بیدر گینزبرگ"، قاضی تازه درگذشته این دیوان را گرامی‌ بدارند و به عجله رئیس جمهور کشورشان برای تایید نامزد انتخابی‌اش برای جایگزینی این قاضی فقید اعتراض کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، علی‌رغم اعتراضات دموکرات‌ها، کمیته قضایی سنا تاریخ 22 اکتبر (اول آبان‌ماه) را به عنوان روز رای‌گیری در خصوص تایید صلاحیت قاضی "ایمی کنی برت"، نامزد دیوان عالی که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا معرفی شده، تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دموکرات‌ها تاکید دارند که این روند تایید صلاحیت خیلی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر (13 آبان‌ماه) نزدیک است.

بیش از 26 میلیون آمریکایی در حال حاضر آرای خود را به صندوق‌های رای انداخته‌اند تا انتخاب کنند که در چهار سال آتی چه کسی در کاخ سفید بر مسند قدرت بنشیند، ترامپ یا رقیب دموکراتش جو بایدن.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی زنان گفتند، از اینکه جمهوری‌خواهان آماده هستند تا صلاحیت ایمی کنی برت را در آستانه روز انتخابات تایید کنند، بسیار خشمگین و عصبانی هستند چرا که همین جمهوری‌خواهان از برگزاری روند تایید صلاحیت در خصوص "مریک گارلند"، نامزد معرفی شده از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا آن هم شش ماه مانده به انتخابات 2016 میلادی امتناع کرده بودند.

سونجا اسپو، مدیر کمپین‌های حقوق تولید مثل در گروه حامی فمینیست "فرابنفش" (UltraViolet) که یکی از سخنگویان در این اعتراض بود، گفت: حقیقت این ماجرا این است که ما قدرتمند هستیم و آنها ترسیده‌اند. آنها در آستانه سقوط و شکست هستند و این را نیز خوب می‌دانند در حالی که ما در شرف پیروزی هستیم.

روث بیدر گینزبرگ، یک قهرمان لیبرال حقوق زنان بود که در تاریخ 18 سپتامبر درگذشت.

این معترضان از مرکز واشنگتن به طرف مقر دیوان عالی راهپیمایی کردند. صدها راهپیمایی و اعتراضات در مقابل ساختمان‌های شهرداری‌ها، پارک‌ها و بناهای یادبود در سراسر آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.

اگر برت بتواند کرسی در دیوان عالی به دست آورد، آنوقت محافظه‌کاران از یک اکثریت شش به سه برخوردار خواهند بود.

این راهپیمایی بر موضوعات مربوط به نژادپرستی و خشونت علیه زنان نیز متمرکز بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیأت عمومی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور و قضات عالی رتبه دیوان، برگزار و گزارش پرونده وحدت رویه قضائی در مورد تبصره ماده ۴۵ الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر قرائت شد.

قضات هیئت عمومی، پیرامون اختلاف نظر بین شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام و شعبه چهارم دادگاه انقلاب شیراز، در مورد اینکه آیا تبصره ماده ۴۵ الحاقی قانون مبارزه با مواد مخدر مانع از اعمال تخفیف از ناحیه دادگاه است یا خیر، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام با استنباط متفاوت از تبصره ماده ۴۵ الحاقی قانون مبارزه با مواد مخدر معتقد است تبصره مذکور مانع از اعمال تخفیف است و موضوع را قابل طرح در کمیسیون عفو و بخشودگی علی رغم وجود جهات مخففه برای تخفیف می‌داند؛ اما شعبه چهارم دادگاه انقلاب شیراز معتقد است که تبصره فوق الذکر هیچ گونه ممنوعیت و محدودیتی برای اعمال مقررات تخفیف در هنگام تعیین مجازات و صدور حکم از ناحیه دادگاه ایجاد نمی‌کند و دادگاه می‌تواند مجازات را تخفیف بدهد.

در نهایت پس از بحث و بررسی مفصل پیرامون موضوع، از مجموع ۱۲۲ نفر از قضات حاضر در جلسه، اکثریت قاطع قضات با ۱۰۸ رأی، نظر شعبه چهارم دادگاه انقلاب شیراز را منطبق با قانون تشخیص دادند.

گفتنی است، متعاقبأ رأی صادره وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور در روزنامه رسمی کشور منتشر خواهد شد و مطابق قانون پس از انتشار در روزنامه رسمی کشور برای شعب دیوان، محاکم دادگستری و مراجع قضائی و غیر قضائی لازم‌الاتباع است و مشروح مذاکرات هیئت عمومی دیوان عالی کشور نیز در مجلد سالیانه منتشر خواهد شد.

کد خبر 6081049

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • تصاویری بی‌سابقه از اعتراضات شدید آمریکایی‌ها علیه بایدن
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران