Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر شهناز برات متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تنبلی تخمدان از زمان کودکی و نوجوانی قابل پیشگیری است و بهتر است تمام دختران از سنین نوجوانی تحت کنترل وزن و رژیم غذایی سالم شامل انواع سبزی، میوه‌های تازه و غذا‌های سرشار از فیبر قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ورزش‌های هوازی که چربی سوزی انجام می‌دهند و سبب افزایش ضربان قلب می‌شوند، باید انجام شود.

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه تنبلی تخمدان بر ارگان‌های مختلف موثر است، ادامه داد: تنبلی تخمدان سبب افزایش مو‌های زائد، جوش‌های شدید و پوست چرب می‌شود و بر غدد درون ریز تاثیر منفی داشته و بر قدرت باروری همک می‌تواند موثر باشد.

بیشتر بخوانید

راه اندازی کلینیک ویژه مرکزی امید به زودی در بابل

دکتر برات با بیان اینکه تنبلی در تخمدان نیز کیست‌های متعدد ایجاد می‌کند، گفت: در صورتی که دختر جوانی دچار چاقی، مو‌های زائد و خونریزی‌های ماهانه نامنظم شده است، اولین درمان تصحیح رژیم غذایی، کاهش وزن و ورزش است.

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در صورتی که مشکل بیمار با تصحیح رژیم غذایی، کاهش وزن و ورزش رفع نشد، درمان دارویی شروع می‌شود.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنبلی تخمدان درمان تنبلی تخمدان علوم پزشکی بابل تنبلی تخمدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • مواد غذایی ضد التهاب
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • خودآزاری با برخی رژیم‌های غذایی!