Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@08:14:47 GMT

دانه‌های برف زیر میکروسکوپ (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۱۴۳۷

دانه‌های برف زیر میکروسکوپ (عکس)

منبع: میزان

بیشتر بخوانید: شکل واقعی دانه های برف (+عکس) لینک کوتاه: asriran.com/0039Yc.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانه های برف برف زیر میکروسکوپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانه ضد آلرژی و ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

دانه‌های گشنیز حاوی روغن ضروری است که سرشار از مغذی‌های گیاهی مفید می‌باشد، ترکیب عمده روغن گشنیز لینالول میباشد که بیش از دو سوم آن را تشکیل میدهد.

رینیت آلرژیک یک بیماری علامت­دار در بینی است که پس­ازتماس با آلرژن القاءشده و دراثر التهاب غشا‌های پوشاننده بینی ایجاد می­شود. این مشکل بهداشتی در سطح جهان ضمن درگیر ساختن تمامی قومیت_ها و گروه‌های سنی بر اقتصاد و زندگی خانوادگی فرد مبتلا، سیستم بهداشتی درمانی و به طور کلی اقتصاد جامعه تاثیر منفی می­گذارد. درمان دارویی رینیت آلرژیک یه طور عمده بر تجویز آنتی هیستامین­‌ها و کورتون­ها متکی است که اثرات درمانی کمی داشته و بیشتر کاهش دهنده موقتی علائم بیماری هستند و از طرفی مصرف طولانی مدت آن‌ها با عوارض جانبی همراه است.

مطالعات مختلفی در خصوص اثرات ضد التهابی گیاهان دارویی در دنیا انجام شده است که در این میان گشنیز از جمله گیاهانی است که به خاصیت ضد التهابی و ضد آلرژیک آن اشاره شده است. دانه­های گشنیز حاوی ۵/۰ تا ۱ درصد روغن ضروری است که سرشار از ترکیبات کارون، ژرانیول، لیمونن، بورنئول، کامفور، لینالول، کوئرستین، کامفرول، رامنتین و اپی ژنین می­باشد. گشنیز همچنین حاوی ترکیبات پلی­فنولی مانند کافئیک اسید و کلروژنیک اسید می­باشد. گشنیز به طور گسترده در طب سنتی در درمان اختلالات گوارشی، بیماری‌های سیستم تنفسی و ادراری، تسکین اضطراب و بیخوابی، آلرژی­ها، اسهال خونی، سوختگی­ها، سرفه، التهاب مثانه، سرگیجه، ادم، تب یونجه، سردرد، بواسیر، جوش، عفونت­های دستگاه ادراری و .. مورد استفاده قرار گرفته است.

در مطالعات صورت گرفته اثر عصاره دانه گشنیز بر علائم همچون آب ریزش بینی، احتقان بینی و سوزش چشم به بهبود آن منجر شده است که می­تواند نسبت به درمان­های رایج موثرتر باشد. بهبودی مشاهده شده در علایمی به علت وجود ترکیبات فلاونوئیدی، ترکیبات فنولی و ترپنی عصاره دانه گشنیز است. به علاوه، مشخص شده است که روغن­های ضروری و بخش­های دارای ترکیبات پلی فنولی در بعضی از گیاهان دارویی اثرات ضد التهابی و ضد دردی دارند و ترکیبات مونوترپنی همچون لینالول موجود در دانه گشنیز نقش اصلی را در فعالیت ضد التهابی بازی می­کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • با مصرف چای زنجبیل و بابونه اسید معده را متعادل کنید
  • خواص عجیب این دانه‌ها که دور می‌ریزیم!
  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • قیمت بهترین انواع آسیاب قهوه و اکسسوری قهوه
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب