Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  احمد دیناری معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: آخرین بار امسال در چارچوب یکصد و نوزدهمین نشست کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تعداد هشت طرح سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفت و رای موافقت اصولی با اجرای آن‌ها صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

او افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای این تعداد طرح، هزار میلیارد ریال با گنجایش ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی جدید است.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از این طرح‌های سرمایه‌گذاری متعلق به سرمایه‌گذار خارجی از کشور افغانستان است که با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه و ایجاد ۳۰ فرصت شغلی اجرا می‌شود. 

دیناری همچنین به ویژگی‌های طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: از مهمترین ویژگی طرحهای بررسی شده در این دوره پراکندگی محل اجرای آنها در شهرستان های مختلف استان به غیر از مشهد است. 
او تصریح کرد: پیش از این نیز از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری خراسان رضوی موافقت اصولی دریافت کرده‌اند. 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: عمده‌ترین موضوع طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی  شامل ایجاد مجتمع‌های گردشگری، هتل، سفره‌خانه سنتی و مراکز گردشگری سلامت است.

دیناری حجم سرمایه‌گذاری را در کل این طرح‌ها دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با استعداد ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی اعلام و اظهار کرد: عملیات اجرای این طرح‌ها از هنگامی که موافقت اصولی آن‌ها صادر می‌شود تا زمان بهره‌برداری نهایی بین چهار تا پنج سال زمان می‌برد.

خراسان رضوی دو هزار و ۳۰۰ واحد تاسیسات گردشگری دارای مجوز دارد و از این حیث در جایگاه نخست کشور ایستاده است.       انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح های سرمایه گذاری میراث فرهنگی فرصت شغلی سرمایه گذاری بخش خصوصی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اداره کل میراث فرهنگی سرمایه گذاری موافقت اصولی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، احسان زهره‌وندی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در حاشیه رونمایی از ۲ نسخه خطی کلیات گلستان سعدی و یک رقعه خطی متعلق به دوره تیموری، اظهارکرد: این مراسم با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت «ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله بن‌مشرف» متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی برگزار شد.

زهره وندی ادامه داد:یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.

وی بیان کرد: در این مراسم ۲ نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یکی از نسخه ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است.

زهره وندی ادامه داد: نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار بوده که با خط نستعلیق تحریر شده است.

شایان ذکر است، نسخه های خطی سعدی از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898203

دیگر خبرها

  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود