Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک بامداد امروز (یکشنبه) و همزمان با پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ۱۰ ساله ایران بیانیه‌ای مطبوعاتی به شرح زیر منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹ پنجمین سالگرد «روز تصویب» برجام است. از این روز، وفق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد، دولت‌ها دیگر ملزم به اخذ مجوز موردی از شورای امنیت برای انجام مراودات مندرج در بندهای ۵ و ۶ (ب) قطعنامه ۲۲۳۱ از جمله عرضه، فروش و انتقال تسلیحات و تجهیزات مربوطه به و از ایران نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مضافا، محدودیت‌های مسافرتی برای افراد مندرج در فهرست ۲۲۳۱ لغو می‌شود. باید تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران همواره تمامی تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمالی علیه مردم ایران را بی اساس، ناعادلانه و غیرقانونی دانسته است.

این بیانیه می‌افزاید: در چند ماه گذشته، ایالات متحده در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ برای تحمیل تحریم تسلیحاتی جدید بر ایران تلاش کرده بود که راه به جایی نبرد، چرا که شورای امنیت این اقدام خلاف قانون آمریکا را رد کرد. تلاش غیرقانونی آمریکا برای بازگرداندن قطعنامه‌های ملغی شده‌ شورای امنیت علیه ایران هم شکست خورد زمانی که ۱۳ عضو و سه رئیس پیاپی شورای امنیت ادعای آمریکا مبنی بر صلاحیت توسل به بند ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ را رد کردند و صلاحیت ادعایی مزبور را باطل و بی اثر دانستند. 

در خاتمه این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌المللی با دیگر کشورها تجارت مشروع - در چارچوب حقوق بین‌الملل و براساس منافع ملی اش - از جمله در حوزه تجارت اسلحه صورت می‌دهد.

گفتنی است ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز یکشنبه ۲۷ مهر ماه محدودیت‌های تسلیحاتی ایران به صورت خودکار پایان یافت و آنگونه که حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اعلام کرده بود از امروز می‌توانیم اسلحه‌مان را به هر که خواستیم بفروشیم و از هر که خواستیم اسلحه بخریم.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در دقایق اولیه بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: از امروز، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند هرگونه سلاح و تجهیزات لازم را، از هر منبعی، بدون محدودیت قانونی و صرفا براساس نیازهای دفاعی خود تهیه کند و همچنین می‌تواند بر مبنای سیاست‌های خود تسلیحات دفاعی صادر کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل محدودیت های تسلیحاتی شورای امنیت ایران سازمان ملل قطعنامه 2231 محدودیت تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد شورای امنیت روز جمعه درباره درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل رای گیری خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، الجزیره گزارش داد 15 عضو شورای امنیت روز جمعه برای رأی‌ دادن به پیش‌نویس قطعنامه جدیدی که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل است تشکیل جلسه خواهد داد.

تصویب این قطعنامه مستلزم آن است که این قطعنامه دست‌کم 9 رأی مثبت به دست آورد و توسط هیچ یک از اعضای دائم شورا وتو نشود.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند این قطعنامه از حمایت 13 عضو شورای امنیت برخوردار است اما احتمالاً با وتوی آمریکا مواجه خواهد شد.

شورای امنیت عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رأی می‌گذاردفلسطین بار دیگر به عضویت کامل سازمان ملل در نیامد

اعضای شورای امنیت در رأی‌گیری قبلی خود در پنجشنبه گذشته قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل نبودند. فلسطینی‌ها که از سال 2012 عضو ناظر سازمان ملل متحد هستند اکنون چندین سال است که در تلاش برای عضویت کامل در این نهاد بین‌المللی هستند.

عضویت کامل در سازمان ملل متحد معادل به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل خواهد بود.هر گونه درخواست برای عضویت در سازمان ملل بایستی ابتدا در شورای امنیت به تصویب برسد و سپس به تأیید مجمع عمومی برسد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • قطعنامه عضویت کامل فلسطین دوباره به رای گذاشته می شود
  • سازمان همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است
  • ابراز تاسف سازمان همکاری اسلامی از وتوی ضدفلسطینی آمریکا
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
  • امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد
  • امیر عبداللهیان عازم نیویورک شد
  • وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
  • رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل