Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در آخرین ویرایش اینسایت در سپتامبر 2020، دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تعداد مقالات پراستناد در سال 2020 در جایگاه 46 بین‌المللی قرار گرفت.

علی جهان، مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: در آخرین ویرایش اینسایت در 7 مهر 1399 (28 سپتامبر 2020)، دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تعداد مقالات پراستناد در سال 2020 در جایگاه 46 بین‌المللی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینسایت، یکی از پایگاه‌های اصلی وب آو ساینس است که به‌صورت تخصصی به حوزه علم‌سنجی و شاخص‌های آن می‌پردازد. در این پایگاه می‌توان خروجی‌های پژوهشی پژوهشگران، دانشگاه‌ها و کشورها را رصد و رتبه و سطح پژوهش‌های انجام شده در سطح ایران و جهان را بررسی و مقایسه کرد.

مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2020 با 93 مقاله پراستناد، رتبه 46 جهان و رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

جهان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2020 با 142 مقاله رتبه 47 جهان و رتبه نخست کشور از نظر شاخص تعداد مقالات یک درصد برتر دنیا را کسب کرده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با 633 مقاله رتبه 79 جهان و رتبه اول کشور از نظر شاخص تعداد مقالات ده درصد برتر دنیا را کسب کرده است.

مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تعداد تولیدات علمی در سال 2020 در جایگاه 71 بین‌المللی و جایگاه نخست کشور قرار گرفت. از دیگر دانشگاه‌های کشور که جزو 300 دانشگاه برتر در اینسایت معرفی شده‌اند می‌توان به دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه جهانی 218 و دانشگاه تهران با رتبه جهانی 263 اشاره کرد.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: تولید علم علی جهان مدیرکل امور کتابخانه ها دانشگاه آزاد اسلامی تعداد مقالات سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشورتی برگزاری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و روسای استان‌ها برگزار شد.

طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های تمامی عوامل برگزاری سومین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، به پیشنهاد برگزاری همایش علمی زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵ انجمن علمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده و بیش از ۸۰۰ زمینه پژوهشی در این حوزه احصا شده است. مضمون زیارت جامعه کبیره، مقام امامت و شأن ائمه اطهار (ع) و وظایف شیعیان در مقابل اهل بیت (ع) است، پس فقط نباید از جنبه علمی به آن پرداخته شود، بلکه باید فراز‌های این زیارت را به متن جامعه ببریم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره ظرفیت فعالیت‌های بزرگ فرهنگی دارد، افزود: زیارت جامعه کبیره ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شعر، نظم، نثر، سرود، دل نوشته، خطاطی، نقاشی و ... دارد که می‌تواند به عنوان موضوع محوری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مورد توجه قرار بگیرد. 

وی با تأکید بر پرهیز از نگاه اداری و کارمندی به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، اظهار کرد: همه فعالیت‌های اجرایی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت باید توسط کانون‌های دانشجویی و دانشجویان انجام شود. البته کارمندان علاقه‌مند هم می‌توانند در امور جشنواره مشارکت داشته باشند، اما محوریت جشنواره امامت و مهدویت با دانشجویان است و این موضوع باید مورد توجه رؤسای واحد‌های دانشگاهی قرار بگیرد. 

طهرانچی با اشاره به ایفای نقش جدی رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و لزوم نمادسازی برای جشنواره از جمله تولید سرود فراگیر، خاطرنشان کرد: چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با مشارکت و همکاری دیگر دانشگاه‌ها و مدارس در سطح کشور برگزار خواهد شد و مسئولان استانی نیز در جلسات جشنواره‌های موضوعی هر استان حضور خواهند داشت. 

جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با هدف جریان سازی ترویج فرهنگ امامت و مهدویت، عمل به مودت فی القربی و رواج گفتمان سازی در این عرصه معنوی هرساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار می‌شود. 

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال شرایط میزبانی از ۱۵۰ هزار شرکت کننده در چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت انجام شده و بخش دانشجویی جشنواره با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی تقویت شده و در ۱۰ منطقه از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین نشست‌های فصلی گروه مشورتی جشنواره به منظور تبادل نظر با هدف ارتقاء برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی
  • اعلام جایگاه دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی
  • جایگاه منطقه‌ای ایران در انتشارات علمی ایمنی‌شناسی و میکروب‌شناسی