Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، بحث مترو مبارکه به اصفهان چندین سال است که در این شهرستان داغ بوده و در سال‌های گذشته با مشکلاتی همچون آزادسازی زمین و تأمین اعتبار مواجه بود. طبق صحبت‌های مسؤولان در سال ۹۲ قرار بود مترو مبارکه به بهارستان ۵۱ کیلومتر آزادسازی شود که ۱۰ کیلومتر از این مسیر از فولاد مبارکه تا شهر مجلسی و مبارکه بود و ۴۱ کیلومتر مابقی از مبارکه تا بهارستان را باید شهرداری‌ها تکمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایستگاه‌های مترو مبارکه به بهارستان طبق تصویب مسؤولان شامل ایستگاه‌های زیر است: ایستگاه‌های مجتمع فولاد مبارکه، ایستگاه مجلسی، ایستگاه مبارکه (میدان شهید نصوحی و میدان دفاع مقدس)، ایستگاه زیباشهر، ایستگاه ضلع شمالی روستای دهسرخ، ایستگاه سه راهی مبارکه و ایستگاه بهارستان.

پروژه قطار شهری مبارکه به مجلس در سال ۹۷ ردیف اعتبار ملی می‌گیرد

زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم آبان ۹۸ در این باره گفته بود: بخشی از اعتبارات قطار حومه‌ای مبارکه-مجلسی-بهارستان از محل اعتبارات عمرانی کشور و ایستگاه فولاد مبارکه تا میدان دفاع مقدس به طول ۱۷ کیلومتر توسط شرکت فولاد مبارکه و با مشارکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و شهرداری‌های درگیر پروژه تأمین خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: در گذشته به دلیل اینکه این ابر پروژه ردیف اعتبار ملی نداشت، عملاً امیدی به اجرای آن نبود و در سال ۱۳۹۶ در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی، اخذ ردیف اعتبار ملی برای این خط محقق شد که با توجه به شرایط خاص کشور و اینکه این ردیف اعتباری در لایحه بودجه دولت هم وجود نداشت، اقدام مهمی صورت گرفت.

قطار شهری مبارکه اصفهان کلنگ زنی می‌شود

سرانجام بعد از گذشت چند سال با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان کلنگ پروژه قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی به اصفهان در روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸ به زمین زده شد و در این مسیر یک قطار ریل باس هشت واگنه با ظرفیت ۸۰۰ نفر و سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تردد خواهد کرد و مدت پیمایش مسیر ۱۵ دقیقه خواهد بود. قرار بود این پروژه توسط شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، شرکت فولاد مبارکه و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تأمین اعتبار مالی شود.

آیین کلنگ زنی قطار شهری مبارکه به اصفهان در آبان ۱۳۹۸ توسط وزیر راه و شهرسازی

 

پیشرفت ۱۵ درصدی عملیات قطار شهری مبارکه به بهارستان

اصغر هدایت، فرماندار مبارکه تیرماه ۹۹ با بیان اینکه قطعه‌ نخست طرح متروی مجلسی – مبارکه – بهارستان، تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این پیشرفت شامل عملیات خاکی و ابنیه فنی است و برای افتتاح این قطعه به طول ۱۰ کیلومتر از شهر مجلسی تا شرکت فولاد مبارکه، ۱۸ ماه زمان نیاز داریم که تاکنون ۵ ماه آن سپری‌ شده است.

۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مترو مبارکه به بهارستان

شهرام مجیدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر مجلسی نیز تیر ماه ۹۹ در این باره گفت: اعتبار موردنیاز برای احداث خط متروی مجلسی– مبارکه– بهارستان به طول ۵۲ کیلومتر را بر اساس برآوردهای سال ۹۸، دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که تأمین‌کننده مالی این طرح، شرکت‌های مادر تخصصی شهر‌های جدید، فولاد مبارکه و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هستند.

بازدید مسؤولان از روند ساخت قطار شهری مبارکه به اصفهان در تیر ماه ۹۹

 

متولی اصلی مترو شرکت عمران مجلسی است

پروین صالحی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مهر ماه ۹۹ در اینباره بیان داشت: متولی اصلی مترو شرکت عمران مجلسی است و ظاهراً پروژه مترو مبارکه به اصفهان اولین تجربه این شرکت بوده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود:  مسیر مترو تقسیم‌بندی شده و قسمت اول و آخر با شرکت عمران مجلسی و قسمت وسط آن از مجتمع فولاد مبارکه تا میدان دفاع مقدس مبارکه را شامل می‌شود که  بحث تأمین اعتبار و سایر کارها به مجتمع فولاد مبارکه سپرده‌شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در روزهای گذشته طی جلساتی که با فولاد مبارکه داشتیم صحبت از مترو شد و فولاد عنوان کرد که ما بودجه‌ای که هزینه می‌کنیم و لوازم و تجهیزاتی که استفاده می‌کنیم به‌ مرور دچار فرسایش می‌شود و در شرایط سال جاری کمبود منابع مالی داریم، بر این اساس همه با هم باید دست بکار شوند تا لوازم و تجهیزات فرسوده نشود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان مترو دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی پروین صالحی زهرا سعیدی اصغر هدایت فرماندار مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس فولاد مبارکه مترو مبارکه اصفهان قطار شهری مبارکه مبارکه به بهارستان مبارکه به اصفهان مترو مبارکه فولاد مبارکه ردیف اعتبار شرکت عمران ماه ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تعداد پروژه‌های تکمیل شده حوزه بهداشت و درمان لرستان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۷۱ پروژه بوده است، اظهار داشت: مساحت این تعداد پروژه ۴۰ هزار و ۶۲۸ مترمربع بوده است.

وی عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه در استان ۳۱۸ میلیارد تومان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه همچنین ۵۰ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان در دست اجرا داریم، افزود: این تعداد پروژه نیز در مساحت ۱۶۷ هزار مترمربع در حال ساخت هستند.

دلفان، بیان داشت: در بین این پروژه‌های در دست اجرا، سه بیمارستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پروژه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع در حال احداث است، افزود: در مجموع سه بیمارستان در حال ساخت در استان در قالب هزار و ۱۰۰ تخت ساخته می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در حال پیگیری اخذ ماده ۲۳ بیمارستان رومشکان نیز هستیم، گفت: پیشرفت فیزیکی بیمارستان «نیایش» از ۲۳ درصد به ۶۰ درصد رسیده است.

دلفان، ادامه داد: تعداد تخت‌های این پروژه بیمارستانی نیز از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دو هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه بیمارستانی در استان نیاز است، عنوان کرد: در سفر دوم رئیس‌جمهور برای اختصاص اعتبار این پروژه پیگیری خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: قرارگاه خاتم اعلام کرده که در صورت تأمین اعتبار، این پروژه بیمارستان تا سال ۱۴۰۴ ساخته می‌شود.

کد خبر 6080447

دیگر خبرها

  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی اسلامشهر
  • راهنمای کامل متروی استانبول به همراه نقشه خطوط
  • تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات عمرانی سفر اول رئیسی به سمنان
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟
  • پیشرفت ۵۳ درصدی ساخت مترو شهرستان اسلامشهر