Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رحمان توکلی سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از راه اندازی سامانه جامع تخصیص اراضی ملی برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، پرورش ماهی، پروار بندی و... همچنین تخصیص اراضی ملی جهت طرح‌های غیر کشاورزی نظیر صنعت، خدمات و فعالیت‌های عام المنفعه با مکانیزم مواد ۳۱ و ۳۲ لایحه اصلاح قانون واگذاری و احیای اراضی برای اولین بار در کشور در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با استفاده از این سامانه عرصه‌های ملی دارای استعداد از سوی منابع طبیعی به مدیریت امور اراضی تخصیص داده می‌شود تا از طریق مدیریت مذکور به مجریان واجد صلاحیت در قالب طرح‌ها مختلف به صورت اجاره واگذار شو‌د.

بیشتر بخوانید

افزایش ضریب حفاظتی در عرصه های ملی چهارمحال و بختیاری

توکلی اضافه کرد: این سامانه در راستای اهداف دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع و تسریع و تسهیل در فرآیند استعلام تخصیص اراضی ملی راه اندازی شده است.

او ادامه داد: همچنین به منظور مستندسازی، ساماندهی و پیگیری وصول حقوقات دولتی در قرارداد‌های ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، سامانه دبیرخانه ماده ۳ (سامط) تشکیل گردیده است.

توکلی گفت: هم اینک به همت همکاران منابع طبیعی، اغلب قرارداد‌های منعقد شده در قالب ماده ۳ در استان در سامانه مذکور بارگذاری و تحت نظارت مستمر سازمان جنگل‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امور اراضی منابع طبیعی سازمان جنگل ها تخصیص اراضی ملی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری  راین این حریق در حدود ۱ هکتاراز عرصه های طبیعی روستای  خیچ و قصرمیان رخ داد که توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی،  در کمترین زمان ممکن اطفا شد.

علت آتش سوزی در دست بررسی است.

مردم طبیعت‌ دوست می‌توانند با "شماره ۱۵۰۴ ڪد امداد جنگل و مرتع اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ڪرمان" گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع‌رسانی ڪنند تا از ورود خسارتهای جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • کشف زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • خداحافظی خانه‌های چهارمحال و بختیاری با دود و بوی نفت