Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مردم شهرستان کبودراهنگ برای رفت و آمد به مرکز استان مشکلات زیادی دارند و نیاز است مسئولان استان برای نیمه تعطیل بودن ترمینال مینی بوس روستایی همدان چاره ای بیندیشند.

با تماس چندین تن از دانشجویان، کارمندان ادارات و کارگران فصلی شهرستان مطلع شدیم این روزها به علت کاهش مسافر و افزایش وسایل نقلیه شخصی به صرفه نیست که رانندگان مینی بوس های شهرستان ها به کار خود ادامه دهند و مسافران را از شهرستان ها به مرکز استان جابه جا کنند و مردم شهرستان کبودراهنگ و روستاهای همجوار نیز در این زمینه دچار مشکلات زیادی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس مردم شهرستان کبودراهنگ، دانشجویانی که برای ادامه تحصیل روزانه از همدان به دانشگاه های کبودراهنگ مراجعه می کنند و کارمندان ادارات با مشکل نبود وسایل نقلیه عمومی مواجه شده اند و به ناچار روزانه کرایه های سنگینی برای رفت و آبرگشت پرداخت می کنند به طوریکه برخی از این افراد به علت کاهش توان پرداخت کرایه در فکر ترک کار یا تحصیل هستند.

در این زمینه در ایستگاه تاکسی کبودراهنگ به همدان گفت‌وگویی با چند تن از دانشجویان انجام شد. عرفان ضرابی، دانشجوی دانشگاه پیام نور کبودراهنگ و ساکن همدان از کاهش توان پرداخت کرایه تاکسی ابرازناراحتی کرد و گفت: سال های گذشته من و دیگر دانشجویان چند گزینه برای رفت و برگشت داشتیم این در حالی بود که کرایه های تاکسی نیز خیلی کمتر از کرایه های کنونی بود اما یک سال است که خبری از مینی بوس یا اتوبوس کبودراهنگ در ترمینال نیست و ما مجبور هستیم روزانه مبالغ سنگینی برای تردد از همدان به کبودراهنگ پرداخت کنیم. در کنار او چندین دانشجوی دیگر از دیگر دانشگاه های کبودراهنگ بودند که از مسئولان استان تقاضا داشتند به این معضل رسیدگی کنند.

مجدداً براساس اعتراض کارمندان و دریافت پیام های مردمی فردای آن روز ساعت ۱۴:۳۰ به ترمینال مینی بوس و ایستگاه تاکسی مراجعه کردم تا چگونگی رفت و برگشت کارمندان را نیز از نزدیک مشاهده کنم، تعدادی از نیروهای ادارات که در سال های پیش با مینی بوس از همدان به کبودراهنگ تردد می کردند، گفتند: یک سال می شود که از مینی بوس و اتوبوس در ترمینال کبودراهنگ خبری نیست و ما مجبوریم علاوه بر پرداخت کرایه های سنگین روزانه، مدت زیادی در ایستگاه بمانیم تا تاکسی گیرمان بیاید.

در ادامه مصاحبه با کارمندان ادارات، روستائیانی را مشاهده کردم که منتظر تاکسی بودند تا به همدان بروند. آنها نیز اصرار داشتند صدایشان را به گوش مسئولان استان برسانم. از بین آنها رحمت الله کریمی به نمایندگی صحبت هایش را اینگونه آغاز کرد: مسئولان و دست اندکاران ارشد استان در این روزهایی که مردم به سختی گذران زندگی می کنند به فکر اقشار آسیب پذیر جامعه باشند و چاره ای برای نجات مردم از فشارهای اقتصادی بیندیشند.

در ادامه علت تعطیلی ترمینال مینی بوس را از رانندگان جویا شدم. آنها به صرفه نبودن جابه جایی مسافر به علت افزایش قیمت قطعات خودر و مهمتر از آن کاهش مسافر را علت به وجود آمدن این مشکل برشمردند. البته لازم به ذکر است رانندگان هم کارشان را از دست داده اند و توان مقابله با این معضل بزرگ را ندارند.

تعدادی از کارگران که برای کار روزانه از کبودراهنگ به همدان مراجعه می کنند، عاجزانه تقاضا داشتند به گوش مسئولان برسانیم که برای مسیر رفت و برگشت به همدان چاره ای بیندیشند و برای این مسیر اتوبوس و مینی بوس راه اندازی کنند چراکه کبودراهنگ با این وسعت و جمعیت از داشتن این نوع وسایط نقلیه محروم است.

این در حالیست که مردم دیگر شهرستان های استان با اتوبوس و مینی بوس به مرکز استان تردد می کنند و بسیاری از شهرهای استان های همجوار نیز مینی بوس به مقصد همدان دارند همچنین روستائیان انتظار دارند مسئولان ارشد استان مشکلات افزایش کرایه تاکسی را درک کنند.

گویا دفتر ترمینال مینی بوس همدان نیز فعالیت چندانی ندارد چراکه تلاش شد با مسئولان مربوطه در ترمینال مینی بوس مصاحبه ای صورت گیرد اما کسی جوابگو نبود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها ميني بوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب

رضا دوستی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه گفت : در راستای رفاه حال شهروندان کرمانشاهی خطوط اتوبوسرانی کریدور شمال به جنوب (طاق‌بستان-فردوسی) و شرق به غرب (کیهانشهر-دولت آباد) راه‌اندازی شد.

وی افزود: اتوبوس‌ها در ۱۵ مسیر که بیش از ۳۰ شهرک است تقویت شده که می‌توان به شهرک‌های باغ ابریشم و مجتمع میلاد، تعاون، معلم، شهرک صادقیه، شهرک الهیه، سجادیه، قبرستان بریموند، نوکان، دولت‌آباد و مسیر‌های مرکز شهر از جمله خیام، پردیس، بهار، بازار، کرناچی، ظفر، مسکن اشاره کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم برای پارک خودرو‌های شخصی خود به جای اینکه به ترمینال مراجعه کنند به پارکینگ‌های سطح شهر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در گذشته در ترمینال فضای خالی بوده، اما اکنون به دلیل ورود اتوبوس‌ها به ناوگان فضای کافی برای پارک اتوبوس‌ها نیست لذا تقاضا داریم شهروندان این موضوع را رعایت کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب