Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز یکشنبه در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت هفته ناجا، مهمترین ارکان ثبات و سلامت نظم اجتماعی و سیاسی و رسالت خطیر نیروی انتظامی را تأمین امنیت، برقراری نظم، اجرای قانون و عدالت دانست.

در این بیانیه آمده است: نیروی انتظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و عبور از مقطع سازماندهی جدید خود با ادغام ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی با تحول و تعالی‌بخشی از عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و به‌روز کردن ساختار، آموزش، ابزار‌ها و شیوه‌های عملیاتی خود و تربیت نیروی انسانی متخصص و ورزیده، به‌عنوان مظهر اقتدار و دژ مستحکم امنیتی کشور در برابر مجرمان و قانون‌شکنان عرض اندام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه در ادامه با برشماری برخی نقش‌آفرینی‌های مأموریتی نیروی انتظامی، این سازمان را به‌عنوان مجموعه‌ای مقتدر و بی‌بدیل در کشور معرفی کرده و خاطرنشان می‌کند: مقابله با عوامل تهدیدگر امنیت اجتماعی، رویارویی قاطعانه با اشرار، مقابله با قاچاق کالا و ارز، مرزبانی، ارتقاء ظرفیت‌های سازمانی در مدیریت آسیب‌های شهری، جاده‌ای و مرزی با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و پایش لحظه‌ای فضای مجازی و تأثیرگذاری روانی و اجتماعی و آسیب‌های متصور در این محیط، صیانت از جامعه در برابر تهدید‌های دشمن در هجمه به بنیان‌های فکری و اخلاقی جامعه، اهتمام در انتظام مشارکتی و تعامل بیشتر با مردم از طریق طرح‌های پلیس (نگهبان) محله، همیار پلیس، خدمات مراقبتی و حفاظتی، برون‌سپاری برخی از خدمات (مانند پلیس+۱۰) و استفاده از سامانه‌های نوین در ارتقای امنیت و درگیری و نبرد با پدیده‌های مختل امنیت و سلامت جامعه و شهروندان و...، کارنامه افتخارآمیز ناجا را در معرض قضاوت و تصدیق همگان قرار داده است.

این بیانیه در پایان با تجلیل از مقام شامخ شهیدان، جانبازان و حماسه‌سازان نیروی انتظامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و نیز عرصه‌های مصاف با اشرار، قاچاقچیان و تهدیدگران امنیت عمومی و تبریک هفته نیروی انتظامی به فرماندهان و آحاد کارکنان مؤمن، خدوم، متعهد و شجاع این نیرو، توجه ویژه به جرایم و تهدید‌های نوین در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فضای مجازی و... را اولویت کنونی ناجا محسوب و تأکید کرده است: نیروی انتظامی امروز به فضل الهی و به مدد تبعیت از رهنمود‌های فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و همکاری آحاد مردم، اقتدار خود را در برخورد با مفسدان و اخلالگران نظم و امنیت عمومی کشور، تثبیت کرده و با روحیه انقلابی، قانون‌مداری و رأفت و هوشمندی ضمن حفظ حقوق شهروندی، موجب تأمین آرامش عمومی جامعه شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح نیروی انتظامی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی همه‌خانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، با حضور در مراسم افتتاحیه باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس، ضمن اشاره به تاکید پلیس بر همکاری با اقشار مختلف جامعه، گفت: دانش آموزان بخش بزرگی از پیکره علم و دانش هستند و می‌توانند به عنوان حلقه ارتباطی میان خانواده، مدرسه و جامعه در مأموریت‌ها، به پلیس یاری برسانند.

سرهنگ همه خانی اظهار داشت: بی شک همگان اذعان داریم که امنیت یکی از ارکان اصلی رونق جوامع در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی فردی است، اما تولید این امنیت امری است بس گران که جز با مشارکت و همیاری میان پلیس، دستگاه‌های اجتماعی و خصوصاً مردم، روی نخواهد داد.

این مقام انتظامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم و فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، که امسال را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کرده‌اند، بیان داشت: این نامگذاری خود تأکیدی است بر لزوم مشارکت مردمی در بخش‌های مختلف جامعه از تولید گرفته تا تعاون و پیشرفت در امور اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، که امنیت پایدار نیز یکی از این مسائل مهم است.

وی تصریح کرد: در دورانی که اطلاع رسانی و آگاهی امری مهم برشمرده می‌شود و عصر، عصر ارتباطات است، نهاد یا ارگانی که از دستیابی به اخبار و اطلاعات دور باشد و جا بماند، فرصتی را برای رشد و تعالی نداشته و از چرخه رشد باز می‌ماند.

سرهنگ همه خانی افزود: دانش آموزان، بخش بزرگی از پیکره علم و دانش اند و از آن بیشتر اینکه می‌توانند در این عصر که ارتباطات و آگاهی حرف اول را در همه زمینه‌ها می‌زند، به عنوان نگاه خارج از گود به جریانات، اتفاقات و حوادث جامعه نگاه کرده و به دور از هر گونه سوگیری این جریانات را به تحلیل بکشند و نتیجه آن را برای جامعه آینده به یادگار بگذارند.

وی ادامه داد: دانش آموزان امروز، مردان و زنانی در آینده می‌شوند که می‌توان با تکیه بر نیروی عظیم آنها آینده هر جامعه‌ای را ساخت و پیش برد.

معاون اجتماعی پلیس پایتخت، اظهار داشت: ارتباط دانش آموزان در سه حوزه خانواده، مدرسه و جامعه این پتانسیل را دارد که همچون حلقه ارتباطی میان آنها عمل کرده و با آگاهی از وضعیت این سه بخش اطلاعات را جمع آوری و پس از تحلیل به عنوان اخبار صحیح و دانش روزانه به دیگر بخش‌ها منتقل کند.

وی تصریح کرد: در این میان دانش آموزان خبرنگار پلیس به عنوان سرمایه اجتماعی به بهترین نحو می‌توانند در نقش حلقه اطلاع رسانی و ارتباطی میان ارگان‌ها و نهادها خصوصاً پلیس و مردم عمل کرده و مسئولان حوزه امنیت و تأمین آرامش را به شهروندان پیوند بزنند؛ می‌دانیم که امنیت و تأمین آرامش مردم جامعه بدون مشارکت و همکاری آحاد جامعه که بنیادی‌ترین و زیربنایی‌ترین آن کانون گرم خانواده است، میسر و ممکن نیست و پلیس همواره سعی در جلب مشارکت و حمایت مردم دارد.

سرهنگ همه خانی بیان داشت: بر همین اساس است که پلیس به عنوان حافظ و تثبیت کننده امنیت تلاش دارد با ایجاد ارتباط میان خود و مردم، مشارکت اجتماعی آنان را به دست آورده و این امر محقق نمی‌شود مگر با همیاری و حضور لایه‌های آینده ساز جامعه که همانا دانش آموزان هستند؛ این قشر از جامعه که بنابر قول بزرگان جامعه به عنوان آینده سازان این مرز و بوم هستند، با حضور در سطوح عالی مشارکت‌های اجتماعی و برقراری ارتباط میان مسئولان و متولیان امنیت و مردم، به عنوان عنصر ارتباطی و مشارکتی پلیس و جامعه عمل کنند.

معاون اجتماعی فاتب، عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی را در دنیا، فضایی مهم برشمرد و تاکید کرد: از این رو، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در راستای تدابیر فرمانده انتظامی کل کشور و با همکاری آموزش و پرورش شهر تهران، با هدف شناسایی و ساماندهی دانش آموزان علاقمند به حرفه خبرنگاری و فعالیت‌های رسانه‌ای، اقدام به افتتاح و تأسیس باشگاه خبرنگاران دانش آموزی کرده تا ضمن زمینه سازی برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی بتوانند به پلیس در برقراری تعامل و مشارکت با اقشار مختلف جامعه به پلیس یاری برسانند.

سرهنگ علی همه خانی، در پایان بیان داشت: خوشبختانه، دانش آموزان، افراد مستعد و با هوشی هستند که در واحدهای خبری محلی و دانش آموزی پا به پای خبرنگاران با سابقه و با دقت نظر و ظرافت در امر خطیر اطلاع رسانی فعالیت داشته باشند و نقطه عطفی برای دستیابی به اهداف عالی کشور باشند.

کد خبر 6086697 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقاً بررسی می‌کنیم
  • خداقوت کارگر
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود