Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@10:21:29 GMT

بازار مرغ از تنظیم خارج شد/ مرغ 18 هزار تومان شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۵۱۰۸

بازار مرغ از تنظیم خارج شد/ مرغ 18 هزار تومان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با آغاز شیوع کرونا در کشور طی ماه‌های اخیر و به تبع آن کاهش شدید مصرف این محصول به دلیل تعطیلی همه مراسم‌ها و نیز رستوران‌ها، شاهد کاهش قابل توجه تقاضا در بازار مرغ و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده آن بودیم.
اما در این بازه زمانی نیز همچون سایر زمان‌ها، بلافاصله مسؤولان راهکار توزیع مرغ منجمد را پیش کشیدند تا به تنظیم بازار کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با شروع تابستان، قیمت مرغ سر به فلک کشید و کمیاب شد، موضوعی که در اوضاع اقتصادی کنونی خبری شوک آور برای مردم بود، اما در نهایت پس از تصمیم ستاد تنظیم بازار مرغ کیلویی 16 هزار تومان برای مصرف‌کننده تعیین شد.

امروز نیز با دست روی دست گذاشتن مسؤولان دولتی، شاهد هستیم که با وجود اعلام نرخ 18 هزار تومانی مرغ در بازار از طرف اتحادیه مرغ فروشان، مرغ با قیمت های حتی بالاتر از ۲۲ هزار تومان در مغازه‌ها به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

طبق گزارش میدانی خبرنگار فارس در زنجان، امروز فقط مرغ منجمد در بازار موجود بود و خبری از مرغ گرم نیست.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان در این باره گفت: امروز 20 تن مرغ منجمد و چند تن مرغ تازه در شهر توزیع شد.

سید ناصر رمضانلو با بیان اینکه طی روزهای آتی مشکل کمبود مرغ حل می‌شود، گفت: قیمت مرغ نیز طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار 18 هزار تومان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تعیین شده پایین‌تر از سایر استان‌هاست، بیان کرد: در استان‌های دیگر قیمت مرغ 22 یا حتی 26 هزار تومان نیز است.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان همچنین درباره مباحث مطرح شده در زمینه تخم‌مرغ و کمبود آن و گم شدن تخم مرغ گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و به اندازه کافی تخم‌مرغ در استان وجود دارد که به قیمت مصوب توزیع می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان صمت استان زنجان نیز در این باره گفت: با توجه به ممنوعیتی که وجود داشت برای خروج مرغ از همین رو مرغداران در ضرر بودند، از همین رو اجازه داده شد که قیمت تا سقف 18 هزار تومان افزایش پیدا کند.

محمد قربانلو گفت: با توجه به افزایش قیمتی که در سایر استان‌ها وجود داشت، مرغ 16 هزار تومانی برای مرغداران به صرفه نبود از همین رو با کاهش جوجه‌ریزی مردم دچار مشکل می‌شدند که طبق مجوز تنظیم بازار قرار شد که افزایش قیمت تا سقف 18 هزار تومان مجاز شود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مرغ بازار زنجان کاهش قیمت رئیس اتحادیه مرغ رئیس اتحادیه مرغ تنظیم بازار هزار تومان تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال

مسعود رسولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر مصوبه دولت به سبب تمدید تخصیص ارز دولتی به واردات، قیمت گوشت های تنظیم بازار تغییری نداشته است.

به گفته او، بنابر آمار به طور متوسط از ابتدای سال ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد و در بازار توزیع شده است.

رسولی با بیان اینکه با توزیع روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در استان تهران و البرز، فروشگاه ها مملو می شود، افزود: با رفع مسائل و مشکلات واردکنندگان توسط وزارت جهاد پیش بینی می شود که حجم واردات افزایش یابد.

دبیر انجمن بسته بندی صنعت گوشت ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که با برنامه ریزی دولت برای افزایش حجم واردات به دیگر استان ها، فروشگاه ها مملو از گوشت شود.

او با بیان اینکه ۱۰۰ درصد واردات گوشت را بخش خصوصی انجام می دهد، گفت: با افزایش حجم واردات گوشت در کنار عرضه بره داخل، بازار به تعادل می رسد. براین اساس گوشت های تنظیم بازار به ارتقای سرانه مصرف کمک می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند
  • منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در خصوص نرخ بلیط هواپیماها هستیم